Gå til innhold

Barnevernspedagog/sykepleier, noe her??

Gjest ...hva skal jeg bli når jeg blir stor??

Anbefalte innlegg

Gjest ...hva skal jeg bli når jeg blir stor??
Skrevet

Begge disse yrkene er noe jeg kunne tenkt meg...

Hvor og hvordan får man tatt dette ved siden av jobben??

Noen som kan fortelle meg deet? Er det i det hele tatt mulig med 80% stilling, lar det seg gjennomføre (har to barn og)

Har så lyst å finne meg en jobb som jeg virkelig interresserer meg for, er så lei av å bare ta til takke med en jobb, kun forsi jeg trnger pengene...

Skrevet

Å jobbe 80% høres veldig mye ut hvis du skal studere, selv med deltid. Jeg vil si at skal du studere må du disse tre årene ofre mesteparten av tiden til studier hvis du skal henge med og få et godt resultat. Skal man bli spl eller bvp bør man absolutt gjøre best mulig resultat for å bli godt nok rustet til å jobbe med dette yrket. Blir litt skremt av at noen folk tar så lett på dette. Det er dog min mening da.

Skrevet

Kanskje du kan jobbe litt mindre og ta studielån i tillegg? Det er hardt å studere. For meg er det minst 120 % "stilling" i uken... Men nå tar jeg en annen utdannelse (uten at jeg tror at disse utdannelsene du tenker på er noen "lett match")

Skrevet

Å jobbe 80% høres veldig mye ut hvis du skal studere, selv med deltid. Jeg vil si at skal du studere må du disse tre årene ofre mesteparten av tiden til studier hvis du skal henge med og få et godt resultat. Skal man bli spl eller bvp bør man absolutt gjøre best mulig resultat for å bli godt nok rustet til å jobbe med dette yrket. Blir litt skremt av at noen folk tar så lett på dette. Det er dog min mening da.

Ikke alle studier tar opp like mye tid. Jeg bruker absolutt ikke 37 timer i uka på fulltidsstudiet mitt. Sykepleier på fulltid ved siden av 80% jobb blir nok vanskelig ut fra hva jeg har hørt fra min sykepleiervenninne, barnevernspedagog skal jeg ikke uttale meg om. Men det er absolutt mulig å studere ved siden av jobb.

Skrevet

Vil nok bli vanskelig å gjennomføre med en 80 % stilling ved siden av. Sykepleien har iallefall nesten halvparten praksis, der det er krav om i gjennomsnitt 4 dager på praksisstedet i tillegg til skoledager og oppgaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...