Gå til innhold

Rettsak etter skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg var i retten i siste uke pga. oppgjør etter skilsmisse. De har holdt på med denne saken i mange år. Samlivsbruddet skjedde rett etter at minstemann ble født og han går på skole nå.

Samvær med far har fungert dårlig hele tiden og spesielt storebror har reagert på det. Dette handler om ressurssterke mennesker med god økonomi og eiendommen er fantastisk, sikkert verdt ganske mange millioner.

Jeg vet ikke detaljer og er ikke interessert i å sette meg inn i dem, men hennes familie har støttet henne helt hele tiden. De har vært vodsomt sint på sin eks svigersønn/svoger pga. måten han behandlet henne på, og for å ikke følge opp samværsavtaler etc. Tror ikke at det var fysisk vold inne i bildet, men absolutt psykisk vold etter de subjektive beskrivelsene jeg har fått høre.

Hvor vanlig er slikt? Jeg vet at det ofte er konflikter, men er det vanlig å havne i høyesterett med slikt?

Skrevet

Det er veldig vanlig at konflikter om barn havner i retten, men sjelden at det kommer til en rettssak. De fleste saker blir forlikt etter et par - tre meklingsmøter med dommer og sakkyndig. Enda sjeldnere er det at saker kommer til Høyesterett.

Skrevet

Nei. Det er ikke vanlig at slike saker (eller saker generelt) kommer til Høyesterett. Dit kommer bare saker av prinsipiell karakter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...