Gå til innhold

Rett til sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått influensa med feber og full pakke. Er sengeliggende, og greier nok ikke å gå på jobben imorgen. Dette passet veldig dårlig da jeg begynte i ny jobb for bare 2 uker siden. Har vært borte fra arbeidslivet ett par år før jeg begynte i den nye jobben. Har jeg da krav på sykepenger? Er ikke helt inne på disse reglene...

Skrevet

Du kan ikke bruke egenmelding ennå, så du må til legen for å bli sykemeldt.

Skrevet

Du kan ikke bruke egenmelding ennå, så du må til legen for å bli sykemeldt.

OK. Så da får jeg sykepenger hvis jeg har sykemelding? Den er grei! Da får jeg ringe legen imorgen:) Takk for svar!

Skrevet

Jeg tror du trenger sykemelding.

Da ringer jeg legen imorgen. Takk for raskt svar!

Skrevet

Se http://www.nav.no/page?id=671

Det står at man ikke har krav på sykepenger før man har vært i jobb i fire uker.

Ånei! Det var det jeg fryktet da jeg skrev spørsmålet!... Jaja... da blir jeg nok trekt i lønn, da... For på jobben kan jeg ikke gå uansett. Men takk for svaret... Da avventer jeg legebesøket;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...