Gå til innhold

Skal fortelle det, haster ...

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå

Har endelig bestemt meg for å fortelle fyren jeg er oppetter ørene forelsket og glad i hva jeg føler for ham. Vi har hatt et slags forhold en tid, men har egentlig aldri snakket om følelser.

Jeg er livredd for hvordan han vil reagere når jeg forteller det. Men nå må jeg gjøre noe med situasjonen.

Problemet er hvordan skal jeg fortelle det? Jeg er ikke flink til å snakke om mine egne følelser. Det stokker seg og kommer helt feil ut.

Har noen et forslag på hvordan jeg kan ordlegge meg? Jeg vil formidle videre at jeg ønsker noe mer enn det vi har pr. i dag og at jeg er fryktelig glad i ham.

(kommer nok til å skremme ham langt vekk men...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28661-skal-fortelle-det-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg håper din utkårede ikke er så lettskremt, som du antyder.

Nå har du sjansen til å si noe enkelt og tydelig om noe fint og følsomt.

Du kan f.eks. begynne med å si at du har noe på hjertet som ikke er så lett å uttrykke, men som er viktig for deg å si likevel.

Videre kan du forsøke å si (helst med dine egne ord) at du er forelsket og at du håper det er gjensidig!

Bruk ordet forelskelse. Det er rett på sak for hva det handler om.

Lykke til med noe så fint!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg håper din utkårede ikke er så lettskremt, som du antyder.

Nå har du sjansen til å si noe enkelt og tydelig om noe fint og følsomt.

Du kan f.eks. begynne med å si at du har noe på hjertet som ikke er så lett å uttrykke, men som er viktig for deg å si likevel.

Videre kan du forsøke å si (helst med dine egne ord) at du er forelsket og at du håper det er gjensidig!

Bruk ordet forelskelse. Det er rett på sak for hva det handler om.

Lykke til med noe så fint!

Gjest anonym i dag også

Heldigvis så klarte jeg det til slutt. Og faktisk så viste det seg at han følte det samme.

Selv om jeg også denne gangen klarte å si noe utrolig dumt, så løste det seg etterhvert. Er utrolig redd for å bli såret igjen, så derfor tar jeg minste motstends vei. Men denne gangen skal jeg la det stå til :o)

Hilsen fra en lykkelig jente ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...