Gå til innhold

Arbeidsledig.. deppa

Anbefalte innlegg

Gjest fanfanfan
Skrevet

Ferdig utdannet i år. Håpløst å få seg jobb..

Søker og søker, på det jeg er utdannet som og annet jeg har lyst til..

Er så deppa for tiden..alle spør om hvordan d går med jobb, jeg har mest lyst å sette meg ned å grine og brøle at nei!! jeg har ikke det. Vet at de bare bryr seg, men jeg føler meg så utrolig ubrukbar. Sambo drar på jobb hver morgen, har d sosiale rundt jobb,, jeg sitter hjemme og søker på jobb, vasker, baker og føler meg som en udugelig slask. Alle sier d ordner seg, men er allerede på vei inn i en depresjon og har mest lyst å ligge under dyna hele dagen og grine. Synes bare synd på meg selv og angrer på valg av utdanning, valg av alt her i livet.

Går utover samboeren min, og i all tenkinga har jeg begynt å tenke på om han er den jeg vil leve resten av livet med. ALT er negative tanker og skremte meg selv i går ved å tenke på hvor godt det hadde vært å slippe unna alt... eller bare å ta de siste lusne kronene mine og stikke til utlandet.. rømme fra alt uten at noen vet hvor jeg er...

Blir så forbanna sliten av meg selv og sutringen og alt d negative som stadig surrer rundt i hodet på meg...

Skrevet

Det første jeg tenker er at du skriver at du søker på alle jobber som passer med utdannelsen din, eller som du har lyst på.

Jeg tror nok du må ha et enda større spekter. En dårlig jobb er bedre enn ingen jobb. Søk på ALT du tror du kan få.

Ta gjerne også noen runder og lever CV'er + åpen søknad på arbeidsplasser du har lyst til å jobbe på. Vet om mange som har fått jobb på den måten.

Regner også med at du har kontaktet arbeidskontoret.

Lykke til. Det er mange jobber på markedet nå, så det skulle være mulig å få NOE.

Skrevet

ta deg en jobb du i utganspunktet ikke ville ha, ha noe å drive med selv om det ikke er noe du har tenkt til å jobbe med resten av livet, bare ha noe til en bedre dukker opp.....

det er masse jobber å få nå, ikke gi opp, se muligheter.