Gå til innhold

Arbeidsledig.. deppa

Anbefalte innlegg

Gjest fanfanfan
Skrevet

Ferdig utdannet i år. Håpløst å få seg jobb..

Søker og søker, på det jeg er utdannet som og annet jeg har lyst til..

Er så deppa for tiden..alle spør om hvordan d går med jobb, jeg har mest lyst å sette meg ned å grine og brøle at nei!! jeg har ikke det. Vet at de bare bryr seg, men jeg føler meg så utrolig ubrukbar. Sambo drar på jobb hver morgen, har d sosiale rundt jobb,, jeg sitter hjemme og søker på jobb, vasker, baker og føler meg som en udugelig slask. Alle sier d ordner seg, men er allerede på vei inn i en depresjon og har mest lyst å ligge under dyna hele dagen og grine. Synes bare synd på meg selv og angrer på valg av utdanning, valg av alt her i livet.

Går utover samboeren min, og i all tenkinga har jeg begynt å tenke på om han er den jeg vil leve resten av livet med. ALT er negative tanker og skremte meg selv i går ved å tenke på hvor godt det hadde vært å slippe unna alt... eller bare å ta de siste lusne kronene mine og stikke til utlandet.. rømme fra alt uten at noen vet hvor jeg er...

Blir så forbanna sliten av meg selv og sutringen og alt d negative som stadig surrer rundt i hodet på meg...

Skrevet

Det første jeg tenker er at du skriver at du søker på alle jobber som passer med utdannelsen din, eller som du har lyst på.

Jeg tror nok du må ha et enda større spekter. En dårlig jobb er bedre enn ingen jobb. Søk på ALT du tror du kan få.

Ta gjerne også noen runder og lever CV'er + åpen søknad på arbeidsplasser du har lyst til å jobbe på. Vet om mange som har fått jobb på den måten.

Regner også med at du har kontaktet arbeidskontoret.

Lykke til. Det er mange jobber på markedet nå, så det skulle være mulig å få NOE.

Skrevet

ta deg en jobb du i utganspunktet ikke ville ha, ha noe å drive med selv om det ikke er noe du har tenkt til å jobbe med resten av livet, bare ha noe til en bedre dukker opp.....

det er masse jobber å få nå, ikke gi opp, se muligheter.

Skrevet

Du.....ikke sitt og vent på at det dukker opp jobbannonser.

Lag deg ei liste over firmaer du kunne tenkt deg å jobbe i og sett deg ned og ring rundt og be om et møte hvor du vil presentere deg selv.

Ikke spør om det passer med et møte, men spør om det kan passe neste onsdag kl 12, f.eks.

Lag deg en skryteliste i tillegg til CV'en din og møt opp frisk og rask.

Jeg kan endel om dette så jeg vet at det funker og mulighetene for er absolutt tilstedet.

Sett deg ikke ned og depp, selv om det kan være lett i en slik situasjon, hev hode og rett ryggen og gå på med fristk mot.

Gjest Dorthea.M
Skrevet

Ble du ferdig utdannet i år? Som i August? Da er det iallefall ikke synd i deg, andre kan gå flere år ute å få jobb(pga. sykdom, hull i cv, etc).. Du er pissheldig som er utdannet og har gått skole, gått noe du ville gå..

Søk på alt mulig, søk på ting som kanskje har litt emd yrket ditt å gjøre om ikke alt, søk på en butikkjobb inntil videre, Manpower har vikar jobber.. Mye man kan gjøre er man frisk til det.

Jeg sitter hjemme på 2 året med alvorlig sykdom, klarer dessverre ikek syns synd på folk som klager over ting som ABSOLUTT ikke er verdt å klage over..

Lykke til videre uansett, håper du finner deg en jobb

Skrevet

Ble du ferdigutdannet forrige skoleår har du ikke vært arbeidsledig lenger enn ventelig. Få deg en hobby, meld deg på jobbsøkerkurs og søk på alt mulig rart om du ikke får jobb innen det du er utdannet til med det første. Det ser bedre ut på CVen om du har gjort noe, selv om det bare er å selge kinobilletter.

Skrevet

For all del ikke ta noen viktige avgjørelser omkring samboerskapet eller flytting osv, når du er deppa som nå. Vent til du har livet mer "på plass" igjen, for da tenker du klarere. Er man deprimert, vil alt se svart ut.

Kanskje du kan ta på deg noen jobb-oppdrag hjemmefra, altså jobbe som selvstendig næringsdrivende? Nå vet ikke jeg hva du er utdannet som da, men konsulenter finns jo i mange bransjer. Om ikke annet, så kan du (siden du sier du baker) begynne å selge nystekte brød i nabolaget! Da har du i alle fall noe å henge fingrene i. Et annet tips i ventetiden, er å melde deg til frivillighetssentralen i kommunen, kanskje de har noen oppgaver til deg, det er MANGE som kan ha bruk for deg i nærheten og som vil være takknemlig for hjelp. Dermed hjelper du også deg selv til å komme ut av den onde sirkelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...