Gå til innhold

På attføring, ekstra støtte til klær?

Anbefalte innlegg

Gjest For ett liv
Skrevet

Har gått på attføring en stund nå og før det rehabilitering og før det arbeidsledig i en god stund og jeg har jo hele tiden bodd for meg selv og har aldri hatt råd til så mye som en sjokolade og kose meg med ;)

Kan jeg få ekstra støtte til klær? Husker ikke sist jeg jkøpte noe.

Får 4800x2 i mnd og det holder ikke til å gå rundt, har heldigvis en snill mamma som hjelepr meg når det er helt krise med regninger.

Skrevet

Man får 29 kroner dagen når man har forsørgeransvar for barn - 29 (!!!) kroner - hvordan skal en unge overleve på 29 kroner dagen?? Så jeg håper for Guds skyld ikke at DU får støtte til å kjøpe klær!!

Gjest For ett liv
Skrevet

Man får 29 kroner dagen når man har forsørgeransvar for barn - 29 (!!!) kroner - hvordan skal en unge overleve på 29 kroner dagen?? Så jeg håper for Guds skyld ikke at DU får støtte til å kjøpe klær!!

Takk

Skrevet

Hvis ditt forhold mellom inntekt og faste utgifter er slik at du kommer under normen for sosialhjelp, bør du absolutt søke.

Sjekk også om du har rett på bostøtte fra Husbanken hvis du ikke har gjort dette.

Det er ingen mening i å underforbruke støtteordninger når man er i en ikke selvforskyldt vanskelig økonomisk situasjon, mener jeg.

Lykke til!

Skrevet

Takk

Bare en liten realitysjekk, det er flere som sliter med litt alvorligere ting enn shopping!

Skrevet

Bare en liten realitysjekk, det er flere som sliter med litt alvorligere ting enn shopping!

Jeg skjønner ikke hva som får deg til å svare på den måten.

Hvorvidt vedkommende har eller ikke har god grunn til å slite økonomisk, er jo blant annet avhengig av hvor mye det betales i husleie og andre faste utgifter. Prisene på å bo varierer sterkt i ulike deler av landet mens trygdeytelsene ikke varierer tilsvarende.

Skrevet

venninna mi fikk støtte til å kjøpe klær fordi hun har gått ned ekstremt mye i vekt...

hun går på attføring.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som får deg til å svare på den måten.

Hvorvidt vedkommende har eller ikke har god grunn til å slite økonomisk, er jo blant annet avhengig av hvor mye det betales i husleie og andre faste utgifter. Prisene på å bo varierer sterkt i ulike deler av landet mens trygdeytelsene ikke varierer tilsvarende.

Hvis man har så dårlig råd som vedkommende her da kanskje har, så er vel ikke klær det man først og fremst ønsker ekstra penger til, men husleie og regninger... Det var det som provoserte meg - jeg er selv på attføring og kan ikke unne meg noe utenom, men klær er ikke førsteprioritet, liksom...

Gjest best wishes
Skrevet

Hvis man har så dårlig råd som vedkommende her da kanskje har, så er vel ikke klær det man først og fremst ønsker ekstra penger til, men husleie og regninger... Det var det som provoserte meg - jeg er selv på attføring og kan ikke unne meg noe utenom, men klær er ikke førsteprioritet, liksom...

Så hvis du da trengte nye vinterklær, så hadde du ikke prioritert det? Hva når klærne er utslitte, og støvlene tar inn vann, er da ikke verdt å bruke penger på?

Gjest For ett liv
Skrevet

Du vet ingenting om hva jeg sliter med, virker skikkelig udregelig.

Skrevet

Vekommende stilte kun et spørsmål om hvorvidt det gikk an å få ekstra støtte til klær. Vanskelig å se at det er noe galt i å stille et slikt spørsmål. Også folk på attføring kan vel både trenge og ha lyst på nye klær og sko - hvorvidt det vil være mulig å få støtte til det, er en annen sak.

Skrevet

jeg synes folk kan få lov til å stille spørsmål uten å få slike sure oppgulp.

måte på til frekkhet.

Blir like paff hver gang noen er så jævlig frekk med andre de ikke kjenner en gang.

Skrevet

Tror det kommer an på hvilken kommune du bor i og hvor høye sosialnormene er. Ofte er det slik at i de kommunene som gir lave sosialsatser, gir de ekstra penger til klær. I de kommunene med høye satser så får man ikke.

I Oslo fikk man i hvert fall ikke før og normen her lå ca midt på treet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...