Gå til innhold

Haster - hva når den ene ikke vil skilles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis den ene ikke vil skilles, blir separasjonstiden lenger, 2 år mener jeg. Er det skikkelig ille og hun frykter for det ene og det andre kan hun vel få skillsmisse ved dom.

Om bare den ene eller begge vil skilles har ingen betydning for hvor lang seperasjonstiden blir.

Skrevet

Jeg har flyttet på barna jeg uten underskrift av far....

JEg måtte ha fars underskrift... og det for et halvt år siden..

Skrevet

Dette stemmer ikke.

Separasjonstiden er uansett 1 år. Men det vil ta lenger til å få innvilget separasjonen om begge parter ikke skriver under på søknaden.

Er vedkommende redd for liv og helse, anbefaler jeg at hun tar kontakt med familievoldskoordinator hos Politiet.

Hvis de bor sammen kan hun ta ut seperasjon bare ved å flytte fra ham, det er ikke nødvendig å skrive under på noen papirer. Flyttemelding til folkeregisteret er nok for å bevise at hun flyttet og når hun gjorde det.

Skrevet

Om bare den ene eller begge vil skilles har ingen betydning for hvor lang seperasjonstiden blir.

Riktig. Men jeg tror det var sånn for en del år siden.

Skrevet

Riktig. Men jeg tror det var sånn for en del år siden.

Det begynner å nærme seg 20 år siden det var sånn (i alle fall 15).

Skrevet

Å, hvor tiden flyr. Jeg begynner visst å bli gammel. Jeg husker også en som ble skilt ved dom rundt 1982. Vet du når det ble slutt på å kunne bli skilt ved dom ved utroskap?

Skrevet

Å, hvor tiden flyr. Jeg begynner visst å bli gammel. Jeg husker også en som ble skilt ved dom rundt 1982. Vet du når det ble slutt på å kunne bli skilt ved dom ved utroskap?

Og jeg ble skilt i 85 og da var det ikke mulig å bli skilt ved dom pga utroskap ;o) Så en eller gang mellom 82 og 85 :oD

Skrevet

JEg måtte ha fars underskrift... og det for et halvt år siden..

Ja det kan godt være at det er slik:-) Men det er det minste problemet tenker jeg i en slik situasjon.

Skrevet

Det er ikke så mange år siden jeg lærte noe annet på skolen. 10-15 år max.

Skrevet

På samme tid, den nye loven kom i 1991.

Skrevet

Det er ikke så mange år siden jeg lærte noe annet på skolen. 10-15 år max.

Etter den gamle loven var det sånn (hvis jeg ikke husker feil). Den nye loven, som kom i 1991 setter samme seperasjonstid uansett om begge samtykker i skilsmisse eller ikke. Hvorfor du har lært noe annet på skolen vet jeg ikke.

Skrevet

Og jeg ble skilt i 85 og da var det ikke mulig å bli skilt ved dom pga utroskap ;o) Så en eller gang mellom 82 og 85 :oD

Ok, du har sikkert rett.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Hvis de bor sammen kan hun ta ut seperasjon bare ved å flytte fra ham, det er ikke nødvendig å skrive under på noen papirer. Flyttemelding til folkeregisteret er nok for å bevise at hun flyttet og når hun gjorde det.

Men hun må uansett ha en meklingsattest om de har barn under 16 år sammen.

Skrevet

Ja det kan godt være at det er slik:-) Men det er det minste problemet tenker jeg i en slik situasjon.

Helt klart. Jeg tenkte heller ikke på dette da jeg dro..

Skrevet

På samme tid, den nye loven kom i 1991.

OK. Takk skal du ha, snille Orio!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...