Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Hvis den ene ikke vil skilles, blir separasjonstiden lenger, 2 år mener jeg. Er det skikkelig ille og hun frykter for det ene og det andre kan hun vel få skillsmisse ved dom. Om bare den ene eller begge vil skilles har ingen betydning for hvor lang seperasjonstiden blir. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Jeg har flyttet på barna jeg uten underskrift av far.... JEg måtte ha fars underskrift... og det for et halvt år siden.. 0 Siter
Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Dette stemmer ikke. Separasjonstiden er uansett 1 år. Men det vil ta lenger til å få innvilget separasjonen om begge parter ikke skriver under på søknaden. Er vedkommende redd for liv og helse, anbefaler jeg at hun tar kontakt med familievoldskoordinator hos Politiet. Hvis de bor sammen kan hun ta ut seperasjon bare ved å flytte fra ham, det er ikke nødvendig å skrive under på noen papirer. Flyttemelding til folkeregisteret er nok for å bevise at hun flyttet og når hun gjorde det. 0 Siter
Babette Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Om bare den ene eller begge vil skilles har ingen betydning for hvor lang seperasjonstiden blir. Riktig. Men jeg tror det var sånn for en del år siden. 0 Siter
Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Riktig. Men jeg tror det var sånn for en del år siden. Det begynner å nærme seg 20 år siden det var sånn (i alle fall 15). 0 Siter
Babette Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Det begynner å nærme seg 20 år siden det var sånn (i alle fall 15). Å, hvor tiden flyr. Jeg begynner visst å bli gammel. Jeg husker også en som ble skilt ved dom rundt 1982. Vet du når det ble slutt på å kunne bli skilt ved dom ved utroskap? 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Å, hvor tiden flyr. Jeg begynner visst å bli gammel. Jeg husker også en som ble skilt ved dom rundt 1982. Vet du når det ble slutt på å kunne bli skilt ved dom ved utroskap? Og jeg ble skilt i 85 og da var det ikke mulig å bli skilt ved dom pga utroskap ;o) Så en eller gang mellom 82 og 85 :oD 0 Siter
multippel Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 JEg måtte ha fars underskrift... og det for et halvt år siden.. Ja det kan godt være at det er slik:-) Men det er det minste problemet tenker jeg i en slik situasjon. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Det begynner å nærme seg 20 år siden det var sånn (i alle fall 15). Det er ikke så mange år siden jeg lærte noe annet på skolen. 10-15 år max. 0 Siter
Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Å, hvor tiden flyr. Jeg begynner visst å bli gammel. Jeg husker også en som ble skilt ved dom rundt 1982. Vet du når det ble slutt på å kunne bli skilt ved dom ved utroskap? På samme tid, den nye loven kom i 1991. 0 Siter
Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Det er ikke så mange år siden jeg lærte noe annet på skolen. 10-15 år max. Etter den gamle loven var det sånn (hvis jeg ikke husker feil). Den nye loven, som kom i 1991 setter samme seperasjonstid uansett om begge samtykker i skilsmisse eller ikke. Hvorfor du har lært noe annet på skolen vet jeg ikke. 0 Siter
Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Og jeg ble skilt i 85 og da var det ikke mulig å bli skilt ved dom pga utroskap ;o) Så en eller gang mellom 82 og 85 :oD Ok, du har sikkert rett. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Hvis de bor sammen kan hun ta ut seperasjon bare ved å flytte fra ham, det er ikke nødvendig å skrive under på noen papirer. Flyttemelding til folkeregisteret er nok for å bevise at hun flyttet og når hun gjorde det. Men hun må uansett ha en meklingsattest om de har barn under 16 år sammen. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Ja det kan godt være at det er slik:-) Men det er det minste problemet tenker jeg i en slik situasjon. Helt klart. Jeg tenkte heller ikke på dette da jeg dro.. 0 Siter
Babette Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 På samme tid, den nye loven kom i 1991. OK. Takk skal du ha, snille Orio! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.