Gå til innhold

middag

Gjest Vekten87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pannekaker ja, det er nok også noe for meg i dag. Hva serverer du til/på?

Jeg bruker denne tråden til middagstips i dag. :-)

Ungene har sukker på, selv har jeg jordbærsyltetøy (hjemmelaget) og flesk. Nam!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• hare1365380455

10

• Sofline

6

• Babette

3

Skrevet

Jeg blir veldig inspirert her nå. Hjemmelaget jordbærsyltetøy er nydelig, og jeg har frosne jordbær i fryseren. Jeg tror også det blir pannekaker på meg i dag. :-)

Skrevet

Jr fikk fiskekaker, jeg hadde spist "middag" på jobb, så spiste noe pommes frites her. Er middagslei for tiden og lei av å bare lage mat som en kresen 7 åring aksepterer...

Skrevet

Vi skal ha skinkegratinerte rotgrønnsaker med rundstykker til.

I morgen skal vi ha pølser, for da har vi en veldig travel ettermiddag. Torsdag skal vi ha lakse-wok, fredag kylling og pommes frites.

Skrevet

nææ gi dere, det er yndlingsretten min!! men den er bare å finne hos foreldrene mine, siden gubben er så kresen.. men det er sinnsykt godt. kan jeg komme? :)

Sant??!! Guri, du må komme neste tirsdag, ny fiskebolle-med-hjemmelaget-saus-middag :o)

Skrevet

Syltetøy og flesk til samme pannekake? Hm.... *skeptisk*

Skrevet

*Nikker* Legger pannekaka flatt på fatet og har på en stripe med syltetøy, ruller så sammen pannekaka så stripa kommer i midten. Deler den så i biter med kniv og gaffel etterhvert som jeg spiser og legger en fleskebit oppå. Nammis!

Men i helgen blir det fårikål! :o)

Skrevet

*Nikker* Legger pannekaka flatt på fatet og har på en stripe med syltetøy, ruller så sammen pannekaka så stripa kommer i midten. Deler den så i biter med kniv og gaffel etterhvert som jeg spiser og legger en fleskebit oppå. Nammis!

Men i helgen blir det fårikål! :o)

Så ville jeg heller hatt litt rømme på. ;)

Eller kun bacon, og da skulle pannekakene vært "middagspannekaker" og ikke de andre.

Forsto du den? :P

Jeg laget lammefrikassé her en dag; det var godt! Fårikål må vi ha neste uke. :)

Skrevet

Det er veldig vanlig i Trøndelagen, og faktisk godt med både flesk og syltetøy. Men jeg foretrekker blåbærsyltetøy til pannekaka, ikke jordbær.

Skrevet

Det er veldig vanlig i Trøndelagen, og faktisk godt med både flesk og syltetøy. Men jeg foretrekker blåbærsyltetøy til pannekaka, ikke jordbær.

Her jeg bor (Rogaland) er det ikke vanlig tror jeg.

Jeg er vant til middagspannekaker, og da er det bacon og potet til (og litt smeltet smør). De pannekakene er litt mer salte enn de andre, som vi ikke har til middag men om det f.eks. er selskap eller noe. De andre er vel søtere og de har vi syltetøy på.

Skrevet

Her jeg bor (Rogaland) er det ikke vanlig tror jeg.

Jeg er vant til middagspannekaker, og da er det bacon og potet til (og litt smeltet smør). De pannekakene er litt mer salte enn de andre, som vi ikke har til middag men om det f.eks. er selskap eller noe. De andre er vel søtere og de har vi syltetøy på.

Sånn er jeg også vant til at det er. Nordpå kan man av og til få pannekaker med KREM og syltetøy, som dessert eller til kaffen, men det er så mektig at jeg står over.

Skrevet

Sånn er jeg også vant til at det er. Nordpå kan man av og til få pannekaker med KREM og syltetøy, som dessert eller til kaffen, men det er så mektig at jeg står over.

Inspirert av vafler med jordbærsyltetøy og litt rømme har jeg hatt det på pannekaker også, og det er godt! ;)

Skrevet

Det høres forresten godt ut! Men så må det være i steden for kake eller som dessert.

Skrevet

Så ville jeg heller hatt litt rømme på. ;)

Eller kun bacon, og da skulle pannekakene vært "middagspannekaker" og ikke de andre.

Forsto du den? :P

Jeg laget lammefrikassé her en dag; det var godt! Fårikål må vi ha neste uke. :)

Hva er forskjellen på middagspannekaker og andre pannekaker?

Skrevet

Joda, blåbærsyltetøy er det beste, men det ble ikke noe blåbærplukking i år og det man kjøper i butikken smaker såpe og er uspiselig. Så da blir det hjemmelaget jordbærsyltetøy istedet.

Jeg fatter forøvrig ikke hvordan de klarer å ødelegge blåbær sånn når de lager syltetøy av den?! Når jeg åpner et glass som har stått i fryseren så lukter det sommer og sol og blåbær og det smaker likedan - det du kjøper verken lukter eller smaker blåbær i det hele tatt.

Skrevet

Hva er forskjellen på middagspannekaker og andre pannekaker?

Vanlige pannekaker er vel søtere, tynnere og mindre, og til de er det godt med syltetøy. Middagspannekaker har tykkere røre, og de er litt saltere. Det er godt med bacon, smeltet smør og poteter til middagspannekakene, og de er gode (som navnet sier...) til middag! De er altså mektigere.

:)

Skrevet

Vanlige pannekaker er vel søtere, tynnere og mindre, og til de er det godt med syltetøy. Middagspannekaker har tykkere røre, og de er litt saltere. Det er godt med bacon, smeltet smør og poteter til middagspannekakene, og de er gode (som navnet sier...) til middag! De er altså mektigere.

:)

Har aldri hørt om middagspannekaker. Og pannekaker med poteter og smeltet smør høres ikke akkurat godt ut... :o|

Skrevet

Har aldri hørt om middagspannekaker. Og pannekaker med poteter og smeltet smør høres ikke akkurat godt ut... :o|

Og bacon! Husk at de er laget av en annen røre. ;)

Skrevet

Og bacon! Husk at de er laget av en annen røre. ;)

Ja, men bacon må det være til søte pannekaker når de er ment til middag også! :o) Mmmm....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...