Gå til innhold

middag

Gjest Vekten87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men bacon må det være til søte pannekaker når de er ment til middag også! :o) Mmmm....

Nei, det blir feil!

:D

Søte pannekaker er ikke middag!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• hare1365380455

10

• Sofline

6

• Babette

3

Skrevet

Nei, det blir feil!

:D

Søte pannekaker er ikke middag!

Joda, i Trøndelag er søte pannekaker med sukker / syltetøy og flesk middag så! Kan til og med huske at vi pleide å ha salamiskiver på om vi ikke hadde flesk og ville ha noe salt til. :o)

Men poteter og smeltet smør!? Aldri!

Skrevet

Joda, i Trøndelag er søte pannekaker med sukker / syltetøy og flesk middag så! Kan til og med huske at vi pleide å ha salamiskiver på om vi ikke hadde flesk og ville ha noe salt til. :o)

Men det er nå spennende å høre om hvordan matkulturen er andre steder!

:)

Skrevet

A propos middag: Jeg mener å ha lagt merke til at både du og prust har køddet med blomkålretten min til en nærmest ugjenkjennelig utgave. Men det er greit så lenge du ikke kaller det Babettes fristelse, he he.

Jeg sverger fortsatt til originalen, og synes det må være litt potet i den. Og jarlsbergost og fløte. Den blir jo egentlig ganske mager uansett, men jeg er jo enig i at den også kan brukes som basis for eksperimentering etter smak og innhold i kjøleskapet.

Skrevet

A propos middag: Jeg mener å ha lagt merke til at både du og prust har køddet med blomkålretten min til en nærmest ugjenkjennelig utgave. Men det er greit så lenge du ikke kaller det Babettes fristelse, he he.

Jeg sverger fortsatt til originalen, og synes det må være litt potet i den. Og jarlsbergost og fløte. Den blir jo egentlig ganske mager uansett, men jeg er jo enig i at den også kan brukes som basis for eksperimentering etter smak og innhold i kjøleskapet.

*Humrer* Jeg kaller den ikke Babettes fristelse når det ikke er Babettes fristelse nei. :o) Da er det bare div. grønnsaker ovnsbak i form. ;o)

Skrevet

Enig.. Poteter hørtes ikke særlig godt ut til. Vi bruker vanlige søte pannekaker. Med blåbærsyltetøy og bacon. Eller gulost og bacon :o) Eller med bare sukker på da.

Skrevet

Enig.. Poteter hørtes ikke særlig godt ut til. Vi bruker vanlige søte pannekaker. Med blåbærsyltetøy og bacon. Eller gulost og bacon :o) Eller med bare sukker på da.

Gulost på pannekaker!?

Forøvrig heter det hvitost, ikke gulost... ;o) Egentlig er det veldig fasinerende at vi har så mange forskjellige navn på akkurat samme tingen og at vi spiser en og samme middagsrett med så utrolig forskjellig tilbehør. :o)

Skrevet

Gulost på pannekaker!?

Forøvrig heter det hvitost, ikke gulost... ;o) Egentlig er det veldig fasinerende at vi har så mange forskjellige navn på akkurat samme tingen og at vi spiser en og samme middagsrett med så utrolig forskjellig tilbehør. :o)

Det heter gulost. Den er gul, ikke hvit. Ikke ostn jeg spiser hvertfall.

Pannekaker med jarlsberg og bacon er kjempegodt :o) Men bruker oftest syltetøy og bacon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...