Gå til innhold

GRRRRR!!!

Gjest møkkajobb

Anbefalte innlegg

Gjest møkkajobb
Skrevet

Kanksje jeg nå er i utgangspunktet såpass irritert at jeg lar meg hisse opp av ting som jeg ikke skulle brydd meg med?!

Jeg har sagt opp jobben fordi jeg fant meg ikke i å få så ørene flagret og bli kallt illojal fordi jeg stillte spørsmål og påpekte noe jeg var uenig i, og gav kritikk(konstruktiv). Men nok om det. Vi har hatt et ok arbeidsforhold og jeg har fått bare godord hele veien. Men nok var nok og jeg følte meg etterhvert brukt....jeg gjorde alt arbeidet mens de koste seg i glansen av resultatet.

Saken er at nå to dager før siste dag så kommer det en hel smørbrødliste som JEG skal ordne opp i før jeg slutter. Jeg skal ordne bemanningssituasjon frem til jul(jeg har fikset oktober for at overgangen skulle gå glattere),jeg skal skrive rapporter på alt som jeg har gjort og ikke minst alt som jeg hadde planlagt å gjøre frem til jul. Jeg skal til og med sette meg ned og se etter en arvtager som kan overta jobben min.

Jeg mener ærlig talt at dette ikke er mitt problem da jeg slutter nå. Jeg har som sagt fikset alt for hele oktober,sendt rutin skjema og rapportert hva som må følges opp,men nå synes jeg det er nok.

Jeg må nevne at de har hatt 1,5 mnd på seg til å få tak i folk noe de ikke har begynt på ennå. Det har heller ikke informert noen av kollegaene mine eller de som er under meg at jeg nå skal slutt....

Så nå er jeg bare såååå lei......Si at det ikke bare er meg som irriterer meg over dette da;-)

Støtt meg-hehe.....

Skrevet

*støtte*

Du gjør det du har tid til i løpet av disse dagene. Resten kan du overlate til andre med god samvittighet.

Gjest møkkajobb
Skrevet

*støtte*

Du gjør det du har tid til i løpet av disse dagene. Resten kan du overlate til andre med god samvittighet.

Åhhh-det var godt;-)

Gjest deppa og trist
Skrevet

Åh, som jeg beundrer deg for det du har gjort! Jeg har ennå ikke turt å si opp jobben min, selv om det er det jeg ønsker mest i livet akkurat nå. Og ærlig talt...Klart du skal ikke ta jobben med å lete etter en arvtager etter deg selv! Det skal få lov å være det dummeste jeg har hørt på lenge!!! Ærlig talt! Skjønner godt at du er pissed!

Men kan jeg få lov å spørre om en ting? Er du ærlig overfor ledelsen om hvorfor du slutter? Jeg har store problemer med å stå ansikt til ansikt med sjefen og fortelle det... Så det går jeg rundt å lurer på nå: Hvordan sniker jeg meg unna den biten?

Men ja! Jeg støtter deg og synes du virker fornuftig i oppfatningen om hva som skal/ikke skal kreves av deg nå:-)

Skrevet

Nå bør du sette deg godt til rette. Se på hva de ønsker at du skal gjøre. Begynn på det du synes er viktigst, og som du bør kunne rekke med før du slutter. Gjør dette så godt du kan. Når du slutter så kan du ikke gjøre mer, men du vet samtidig at du har oppført deg bra.

Da sier du at dette er gjort, og dette har jeg ikke hatt tid til å gjøre.

Gjest møkkajobb
Skrevet

Åh, som jeg beundrer deg for det du har gjort! Jeg har ennå ikke turt å si opp jobben min, selv om det er det jeg ønsker mest i livet akkurat nå. Og ærlig talt...Klart du skal ikke ta jobben med å lete etter en arvtager etter deg selv! Det skal få lov å være det dummeste jeg har hørt på lenge!!! Ærlig talt! Skjønner godt at du er pissed!

Men kan jeg få lov å spørre om en ting? Er du ærlig overfor ledelsen om hvorfor du slutter? Jeg har store problemer med å stå ansikt til ansikt med sjefen og fortelle det... Så det går jeg rundt å lurer på nå: Hvordan sniker jeg meg unna den biten?

Men ja! Jeg støtter deg og synes du virker fornuftig i oppfatningen om hva som skal/ikke skal kreves av deg nå:-)

Ja jeg har vært veldig ærlig. Vi hadde møte da jeg sa at jeg kom til å slutte og leverte inn oppsigelsen min. Det hele var veldig ryddig,ikke noe usaklig eller noe ting. Jeg gav beskjed om jeg ikke fant meg i å bli behandlet slik, og at som sjef forventet jeg at han tålte å høre andre meninger. Han trengte ikke være enig med meg og han kunne gjerne oppfatte min konstruktive kritikk som urettferdig,men ikke med det reaksjonsmønsteret han viste meg. I tillegg sa han at han var sjef og at han gjorde nøyaktig det han ville. Det kan han nok,men en sjef skal og passe seg for å si dette høyt.

Så jeg innså at slike holdninger ønsker jeg ikke jobbe under,jeg blir sur og grinete og det påvirker ellers mitt liv utenfor jobb.

Så jeg vet at jeg har gjort det riktige:-)

Gjest deppa og trist
Skrevet

Ja jeg har vært veldig ærlig. Vi hadde møte da jeg sa at jeg kom til å slutte og leverte inn oppsigelsen min. Det hele var veldig ryddig,ikke noe usaklig eller noe ting. Jeg gav beskjed om jeg ikke fant meg i å bli behandlet slik, og at som sjef forventet jeg at han tålte å høre andre meninger. Han trengte ikke være enig med meg og han kunne gjerne oppfatte min konstruktive kritikk som urettferdig,men ikke med det reaksjonsmønsteret han viste meg. I tillegg sa han at han var sjef og at han gjorde nøyaktig det han ville. Det kan han nok,men en sjef skal og passe seg for å si dette høyt.

Så jeg innså at slike holdninger ønsker jeg ikke jobbe under,jeg blir sur og grinete og det påvirker ellers mitt liv utenfor jobb.

Så jeg vet at jeg har gjort det riktige:-)

Ett spm til: Er det vanlig praksis at man har et møte med sjefen ved oppsigelser? Må bare vite hva jeg kan forvente meg ut av det hele.

Gjest møkkajobb
Skrevet

Ett spm til: Er det vanlig praksis at man har et møte med sjefen ved oppsigelser? Må bare vite hva jeg kan forvente meg ut av det hele.

Vet ikke om det er vanlig. Har ikke hatt det før. Denne gang ba jeg om ti minutter av hans tid for å informere han om valget mitt og ikke minst hvorfor. Men da han forsto at jeg skulle slutte avtalte vi et nytt møte. De ønsket jo at jeg skulle fortsette. men jeg fikk ihvertfall grundig forklart hvorfor jeg sluttet:-)

Gjest deppa og trist (og litt nervøs)
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig. Har ikke hatt det før. Denne gang ba jeg om ti minutter av hans tid for å informere han om valget mitt og ikke minst hvorfor. Men da han forsto at jeg skulle slutte avtalte vi et nytt møte. De ønsket jo at jeg skulle fortsette. men jeg fikk ihvertfall grundig forklart hvorfor jeg sluttet:-)

Tusen takk for alle svar, og lykke til videre i arbeidslivet ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...