Gå til innhold

Bytte håndkle..

Anbefalte innlegg

Gjest Snart voksen!
Skrevet

For litt siden så spurte jeg om hvordan en vasker klær, i dag lurer jeg på hvor mangen ganger du bruker et håndkle før det vaskes?

Nylig blitt samboer, og nylig blitt voksen om en kan si- alltid mor som har vaska for meg *o*

Jeg har vanligvis brukt et håndkle 3-4ganger, er jo ren når jeg kommer ut av dusjen. Men min samboer er vandt med å bytte etter hver gang..

så hva gjør dere. Når vi snakka om det i går så følte jeg meg plutselig veldig skitten...

Skrevet

Jeg bytter ikke håndkle hver gang jeg har dusjet, men henger det til tørk. Litt forskjell fra gang til gang, men at jeg bruker et håndkle tre ganger er nok vanlig.

Da jeg var yngre og bodde hjemme husker jeg at min mor rev seg i håret for at vi hev de i skittentøyet hver gang vi hadde dusjet. Det var jo så enkelt å bare hive dem i kurven, vi vasket jo ikke tøy.

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Det spørs vel hvor du bruker dette håndkleet da. Jeg bytter etter 1 gang dersom jeg bruker det på intime områder. Hvis ikke, så varer det 3-4 ganger som du. Husk at du er ren når du kommer ut av dusjen, så blir jo ikke mye skit av det da..

Skrevet

Jeg bruker vadehåndkleet 2-3-4 ganger etter dusj før det går i skittentøysdunken. Ser ingen vits i å lage seg mer vask ved å skifte etter hver gang. Håndkleet ved vasken skifter jeg et par ganger i uka, evt. oftere om det er skittent.

Skrevet

Vi bruker gjerne håndklene en ukes tid før de vaskes, med mindre de er synlig skitne. Klapper meg jo bare lett med håndkle etter dusjen, så det blir ikke særlig skittent.

Å bytte håndkle etter hver dusj gjør nok bare den som aldri vasker selv...

Skrevet

Vi bytter håndkle etter 2-4 dusjer alt etter som. Jeg syns at den som føler behov for å bytte håndkle etter hver dusj, gjerne må gjøre det. Men da må han også være villig til å ta ansvar for de ekstra klesvaskene det medfører.

Skrevet

Hos oss blir det kun brukt en gang etter en dusj. Det går endel håndkleer for å si det sånn.

Men håndkleene som henge ved vasken henger der et par dager. Men det det avhenger av hvor det brukes, for å si det sånn, altså alt fra en gang til et par dager.

Skrevet

Huff....jeg bytter hver gang jeg dusjer....og jeg vasker selv! Det er kanskje ikke nødvendig, og heller ikke riktig mtp miljø etc å bytte håndkle etter en gangs bruk, men jeg greier ikke å henge opp et "skittent" håndkle å bruke det om igjen.

Skrevet

Jeg bruker håndkle flere ganger. I hvertfall 3-4. Om man henger det opp så det tørker er det helt OK synes jeg. Orker rett å slett ikke å vaske så mye håndkler....

Skrevet

her i huset bruker vi det to ganger.. har ikke peiling på hvorfor det er akkurat to.. men slik er det.. hånkle som vi tørker hendene med henger ca en uke. kommer ann på hvor mye vi har brukt det. kjøkken kluter osv. er også ca en uke.. alt etter bruk..

Skrevet

Vi bruker dusjhåndkle 1-2 ganger. Vi synes alle at det er deilig med et helt rent håndkle etter dusj/badekar.

Hånkleet ved vasken skiftes 2-3 ganger pr uke - som regel tar jeg det med i vaskemaskinen når jeg vasker håndklær, kluter eller sengetøy.

Kjøkkenkluter byttes ut ca annenhver dag.

Vaksekluter på badet (til ansikt og underliv/bak) brukes bare en gang.

Skrevet

Jeg bytter i hvert fall ikke hver eneste gang. Det ville blitt mye vask etter hvert, for ikke å snakke om hvor uøknomisk det er. Jeg bytter en kan i uka, kanksje annenhver.

Skrevet

Jeg bytter ikke hver gang. Men jeg er smertelig klar over at mine tenåringssønner gjør akkurat det :) Kanksje er det en sånn "guttegreie"...

Skrevet

Jeg bytter ikke hver gang. Men jeg er smertelig klar over at mine tenåringssønner gjør akkurat det :) Kanksje er det en sånn "guttegreie"...

Jeg mistenker at det henger sammen med "gidder-ikke-å-henge-opp-genet", som ser ut til å være festet til y-kromosomet.

Skrevet

Jeg bytter ikke håndkle hver gang jeg har dusjet, men henger det til tørk. Litt forskjell fra gang til gang, men at jeg bruker et håndkle tre ganger er nok vanlig.

Da jeg var yngre og bodde hjemme husker jeg at min mor rev seg i håret for at vi hev de i skittentøyet hver gang vi hadde dusjet. Det var jo så enkelt å bare hive dem i kurven, vi vasket jo ikke tøy.

Jeg bytter etter hver dusj. Trodde alle gjorde det jeg...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg mistenker at det henger sammen med "gidder-ikke-å-henge-opp-genet", som ser ut til å være festet til y-kromosomet.

For en heeerlig kommentar!

Skrevet

For ikke å snakke om "gidder ikke lukke skuffen og skapsdøra-genet". :-)

Skrevet

Jeg tror jeg bytter dusjhåndkle en gang i uka. Det ved vasken blir byttet stadig vekk.

Skrevet

Det er "det-er-ikke-jeg-som-vasker" greie.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Vi bytter handkle etter kvar dusj/bad. Synst det er enklare å vaske enn å ha kontroll på alle brukte handkle.

Handkleet ved vasken skifter eg kvar dag - bruker det til å tørke over speil og vask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...