Gå til innhold

Strømforbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 3.kvartal i fjor brukte jeg ca. 700 kwh så hvordan i all verden kan da energiselskapet anta at jeg i 3. kvartal i år vil bruke ca. 2200 kwh!? Det er jo over 3 ganger så mye? Det er jo helt sprøtt! Det er jo det jeg brukte i jan-mars i år, de tre aller kaldeste mnd da jeg virkelig brukte strøm til oppvarming.

Skrevet

Det er reelt forbruk du mener når du sier 700 kWh og ikke et stipulert forbruk fordi du ikke leste av? Ta kontakt med e-verket og spør hvorfor.

Forøvrig bruker jeg mer pr. måned, om sommeren enn du bruker i kvartalet på det meste. Så du slipper billig unna, jeg syns faktisk du kan sponse meg litt:-)

Skrevet

Det er reelt forbruk du mener når du sier 700 kWh og ikke et stipulert forbruk fordi du ikke leste av? Ta kontakt med e-verket og spør hvorfor.

Forøvrig bruker jeg mer pr. måned, om sommeren enn du bruker i kvartalet på det meste. Så du slipper billig unna, jeg syns faktisk du kan sponse meg litt:-)

Kanskje du burde begynne å bruke håndklærne mer enn én gang? ;-)

Skrevet

Reelt forbruk i fjor ja, avlest av meg selv. Så jeg skjønner ikke hva de driver med når de mener jeg plutselig kommer til å bruke over 3 ganger så mye i år. Jeg betaler jo ikke for mer enn jeg bruker uansett, men det er litt snodig.

Ja, jeg vet jeg har lave strømutgifter, det er en av fordelene ved å bo i et stort borettslag med gode avtaler. :o)

Skrevet

Jasså du er i det morsomme hjørne i dag:-)

Skrevet

Jasså du er i det morsomme hjørne i dag:-)

"i dag"??? ;-)

Skrevet

Reelt forbruk i fjor ja, avlest av meg selv. Så jeg skjønner ikke hva de driver med når de mener jeg plutselig kommer til å bruke over 3 ganger så mye i år. Jeg betaler jo ikke for mer enn jeg bruker uansett, men det er litt snodig.

Ja, jeg vet jeg har lave strømutgifter, det er en av fordelene ved å bo i et stort borettslag med gode avtaler. :o)

Spør dem i stedet for oss.

Dette kommer ikke fra Oraklet i Delfi, men fra et datasystem der det leses inn nye måledata, legges inn nye satser, nye beregningsmodeller osv., "hele tiden". Det trengs ikke mye menneskelig svikt før det oppstår en slik feil.

Skrevet

*haha* Jeg har hørt om en gammel kar som _aldri_ vaska håndklærne sine, jeg. "Han var jo alltid ren når han tørka seg" *hehe* ;D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1190921584' post='3684257]

*haha* Jeg har hørt om en gammel kar som _aldri_ vaska håndklærne sine, jeg. "Han var jo alltid ren når han tørka seg" *hehe* ;D

*he he* Kunne vet ha gått over til å bare ha papirtørkle, ala på offentlige doer...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...