Gå til innhold

Hvilke typer sykdommer er godtatt, for å kunne få ung ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 39 år som er ufør.Jeg har vert ett problembarn så lenge som jeg kan huske,jeg klarte ikke å sitte stille i klassen eller omgås andre ellever i klassen sosialt. Prøvde å ta livet av meg første gang når jeg var 16 år.Har hatt mer eller mindere problemer med rusmiddler siden jeg var 11 år. Har altid hatt problemer med autoriteter, samme om de har tittler som direktør eller oberst,eller per og pål. kom ut i millitæret når jeg var 19 år. Fikk konstantert astma når jeg var hos gjerte og lunge spesialist i Tromsø vinteren 87. I dag er jeg blitt mye verre, siste undersøkelsen jeg var på hadde jeg pust som en 107åring. Jeg har i tilleg fått konstantert sterk adhd nå først i voksen alder, noe lovelig sent eller?har i tilleg sliti med en arbeidsskade,en skullder som verker 100 ganger verre en tannverk. Søkte om uføretrygd første gang sommeren 1998, fikk innvilga trygd sommeren 1999. Det jeg lurer på er om jeg har rett til ung ufør eller ikke. på forrhånd takk.

Skrevet

Avgjjørende er når du ble ufør, ikke hvilken diagnose du har. For å få ung ufør må du ha blitt ufør før du fylte 26 år. Du måtte også ha søkt om "ung ufør" før du fylte 36.

Skrevet

Avgjjørende er når du ble ufør, ikke hvilken diagnose du har. For å få ung ufør må du ha blitt ufør før du fylte 26 år. Du måtte også ha søkt om "ung ufør" før du fylte 36.

Dette er feil. Reglene ble strammet inn for flere år siden. I dag må du ha en alvorlig diagnose for å få ung ufør. Når det gjelder psykiske lidelser, setter de grensen mellom lettere og alvorlige sinnslidelser. Hvor de setter grensen ved somatisk sykdom vet jeg ikke.

Skrevet

Dette er feil. Reglene ble strammet inn for flere år siden. I dag må du ha en alvorlig diagnose for å få ung ufør. Når det gjelder psykiske lidelser, setter de grensen mellom lettere og alvorlige sinnslidelser. Hvor de setter grensen ved somatisk sykdom vet jeg ikke.

Jeg ser du har rett, sykdommen må være "alvorlig og varig", har visst ikke fulgt godt nok med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...