Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest enigman

Har fått svie, kløe og hvitt belegg i underlivet. På apoteket mente de at jeg burde først forsøke med Vivag for å se om det bedret seg med dette. Dersom det ble verre etter at kuren var over kunne jeg regne med at det var sopp og dermed kjøpe Canesten e.l. De mente at det kunne være endringer pga svangerskapet som gjorde at jeg klødde.

Kjøpte Vivag stikkpiller, men ble litt usikker når jeg leste vedlegget. Det stod ikkeno om at man kunne benytte seg av det under svangerskapet...men heller ikke noe om at man ikke kunne det.

Skal jeg bare regne med at apotekerne vet hva de snakker om, eller bør jeg snakke med legen først?

Er det riktig å si at disse tablettene på en måte er youghurt i konsentrert form?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28672-vivag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Hei enigman!

Du kan trygt bruke vivag under graviditeten. Det eneste du skal være forsiktig med er innføringshylsen. Anbefaler deg å ikke bruke den for å sette inn "pillen".

Vivag er kjempefin for ubalanse i underlivet. Virker også godt mot sopp - har egen erfaring med den, samt at jeg har anbefalt den til mange pasienter (jobber på legekontor). Apotekteknikerene vet mye om det de selger - men du skal alltid stole mest på deg selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28672-vivag/#findComment-115792
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det høres faktisk ut som om du har fått en soppinfeksjon, noe som er svært vanlig for gravide å få. Svangerskapet gjør at man er mye mer mottakelig for denne type infeksjon. Det er lett å få bukt med de verste plagene ved hjelp av Canesten, men det er fort gjort å få det tilbake. Her kommer midler som Vivag inn i bildet. Vivag og Gynofilus er stikkpiller som inneholder melkesyrebakterier, som yoghurt, men i mye mer konsentrert form. Soppen trives ikke når klimaet i skjeden blir surt, noe som skjer ved hjelp av disse midlene. Jeg vil anbefale deg å først ta en kur med Canesten, for så å bruke Vivag e.l. regelmessig fremover, kanskje resten av svangerskapet. Ta en stikkpille et par, tre ganger i uka (om kvelden, siden det fort renner ut) og sørg for å bruke intimvask som f.eks. Lactacyd uten parfyme. Bruk ikke tette klær og bruk helst ikke truseinnlegg, noe som ofte gir et klamt, fuktig klima.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28672-vivag/#findComment-116303
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...