Orio Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Det er den som rygger som har skylda. I dette tilfelle er det bil 2 som forvolder skade på en annen bil ved sin rygging. Det hjelper ikke å skylde på at bil 1 rygger, så lenge denne bilen ikke kjørte inn i noen. Bil 2 burde ha sjekket om det det var noen bak han så han kunne rygge. Så lenge det var en hindring bak han så burde han enten ha rygget så langt som han kom og/eller tutet til bil 1. Dette er ikke noe å lure på en gang. Dette må være 3 kvinnfolk, hehe. Bil 2 og 3 er menn, og synes det er greit å legge sylden på kvinnen i bil en? Antar at siden hun er kvinne vet hun ikke noe om sånne ting? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Hva med denne da? Du kommer opp en skikkelig bratt bakke, det er skikkelig glatt, rundt en sving står en bil parkert i veibanen. Sjåføren har forlatt bilen midt i en bakke pga glatta. Du kommer deg rundt bilen og inn på egen bane, så mister dekkene grepet og du sklir bakover, og krasjer selvfølgelig i den parkerte bilen. Hvem har skylda? Du. Å parkere en bil midt i bakken er selvsagt idiotisk, men det er likevel ditt ansvar, juridisk sett, både å unngå påregnelige hindringer og å vurdere føret. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Du. Å parkere en bil midt i bakken er selvsagt idiotisk, men det er likevel ditt ansvar, juridisk sett, både å unngå påregnelige hindringer og å vurdere føret. Ja, det ble min svoger som var ansvarlig! Men det er fryktelig irriterende, vedkommende hadde ikke satt ut skiltet sitt, som skal varsle oss andre om annen fare! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Bil 2 og 3 er menn, og synes det er greit å legge sylden på kvinnen i bil en? Antar at siden hun er kvinne vet hun ikke noe om sånne ting? Hehe var det jeg også så for meg. To menn som gjerne ville legge skylda på en kvinne. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Ja - men både bil 1 og 2 rygget... Men var det ikke bare den ene bilen som kjørte inn i en annen? 0 Siter
isbe Skrevet 27. september 2007 Forfatter Skrevet 27. september 2007 Takk for svar alle sammen! Jeg kjørte selv bil 1, og bil 2 mente det var svært "egoistisk å starte rygging, selvom jeg skjønte jo at du fikk en hindring, du skulle ha gitt mer beskjed før du startet rygging"... Jeg hadde selv full kontroll og ventet til jeg fikk plass til å rygge, at bil 2 hadde en bil bak seg som den kjørte i var ikke det jeg forventet - jeg var opptatt av avstanden til bilen bak meg (bil 2), og den var hele tiden så stor at min ryggesensor ikke engang varslet at noe var der! 0 Siter
mrxx Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Hva med denne da? Du kommer opp en skikkelig bratt bakke, det er skikkelig glatt, rundt en sving står en bil parkert i veibanen. Sjåføren har forlatt bilen midt i en bakke pga glatta. Du kommer deg rundt bilen og inn på egen bane, så mister dekkene grepet og du sklir bakover, og krasjer selvfølgelig i den parkerte bilen. Hvem har skylda? Du. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Bil 2 og 3 er menn, og synes det er greit å legge sylden på kvinnen i bil en? Antar at siden hun er kvinne vet hun ikke noe om sånne ting? Ja, det var faktisk en meget god forklaring, som jeg absolutt kjøper:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Takk for svar alle sammen! Jeg kjørte selv bil 1, og bil 2 mente det var svært "egoistisk å starte rygging, selvom jeg skjønte jo at du fikk en hindring, du skulle ha gitt mer beskjed før du startet rygging"... Jeg hadde selv full kontroll og ventet til jeg fikk plass til å rygge, at bil 2 hadde en bil bak seg som den kjørte i var ikke det jeg forventet - jeg var opptatt av avstanden til bilen bak meg (bil 2), og den var hele tiden så stor at min ryggesensor ikke engang varslet at noe var der! Du har i utgangspunktet ikke skyld i dette, men du burde likevel ikke ha rygget før du var 100 % sikker på at han bak deg hadde kontroll. Med andre ord, du burde ha satt bilen i revers og stått rolig, når du så at bil 2 sto rolig burde du har rygget meget sakte. Nå er det mulig du gjorde dette, men bil nr. 2 har tydelivis oppfattet at dette kom litt for brått på, enten har bil 2 overreagert eller at du har vært litt for brå. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Hvorfor må det være tre kvinnfolk? Dette var litt våsete av meg, men det er ofte jenter som lurer på hvem som har skylda i slike tilfeller. Dette er jo klart som dagen. Eller som en sa lenger ned her, kanskje er bil 2 og 3 menn og legger skylden på bil 1, som er en kvinne:-) 0 Siter
isbe Skrevet 27. september 2007 Forfatter Skrevet 27. september 2007 Du har i utgangspunktet ikke skyld i dette, men du burde likevel ikke ha rygget før du var 100 % sikker på at han bak deg hadde kontroll. Med andre ord, du burde ha satt bilen i revers og stått rolig, når du så at bil 2 sto rolig burde du har rygget meget sakte. Nå er det mulig du gjorde dette, men bil nr. 2 har tydelivis oppfattet at dette kom litt for brått på, enten har bil 2 overreagert eller at du har vært litt for brå. VI kjørte UTROLIG sakte pga at vi var midt i et parkeringsområde, og jeg tenkte nok ikke så mye om bil 2 hadde anledning til å rygge idet jeg opplevde at bil 2 faktisk rygget (tenkte ikke over om de rygget fordi de ble overrasket, eller om det var fordi de faktisk HADDE anledning å rygge...) - jeg rygget ca 2 meter totalt for å smette inn på en parkeringsplass jeg hadde passert (og som man må ha spesiell tillatelse - som jeg hadde - for å parkere på). Kunne nok i ettertid ha sett lengre bak enn bil 2, og i samme situasjon vil jeg nok stoppe ytterligere opp, selvom jeg i ettertid fortsatt ikke kan se at jeg rygget overraskende raskt bakover. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Dette var litt våsete av meg, men det er ofte jenter som lurer på hvem som har skylda i slike tilfeller. Dette er jo klart som dagen. Eller som en sa lenger ned her, kanskje er bil 2 og 3 menn og legger skylden på bil 1, som er en kvinne:-) Jeg heller mer til det siste her. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.