Gå til innhold

Når "kroken på døra" for (flere) barn?

Anbefalte innlegg

Gjest i litt 40-års krise om dagen...
Skrevet

Når visste dere at dere ikke ønsket (flere) barn?

Jeg har holdt muligheten åpen for en nummer 4 (faktisk) i mange år. Yngstemann er 10. Men nå begynner jeg endelig å føle meg litt for sliten eller noe....

Er snart 40 jeg da.

Skrevet

Da jeg var 25 visste jeg at jeg hadde fått de 2 barna jeg ville ha.

Skrevet

Da jeg var 33 og måtte ta valget om jeg ville gå omkring med tildels plagsomme underlivsproblemer og evt. kunne få ett barn til, eller om jeg skulle bli operert og dermed sette kroken på døra for flere barn. Det ble kroken på døra og det holder lenge med de to jeg har nå, det er akkurat passe. :o)

Skrevet

Jeg er 36 og har tre barn på 8, 6 og 3,5 år. Har i ett års tid hatt vedlig lyst på et barn til, og mannen min og jeg hadde en grundig runde på dette i vinter/vår.

Han mener at det holder med de tre vi har, og hvis jeg tenker fornuftig, så er jeg kanskje enig. Sørger vel litt over den avgjørelsen av og til,og håper hver måned på at p-pillene ikke har virket.....

Men - hvis ikke mannen min brått endrer syn (noe jeg ikke tror skjer), så er det kroken på døra for oss nå, i forhold til å få flere barn.

Skrevet

Vi tok en avgjørelse før snuppa var 2 år. Da var jeg snart 31. Jeg ble gal av å gå å tenke på om skal/skal ikke. Så syntes jeg det var greit å få dem tett om vi skulle ha flere.

Vi gjorde det kanskje litt brutalt. Jeg sa i fra at jeg blir gal av dette. Vi satt en dato ca. 2 mnd. fram i tid, og sa at DA skulle dette avgjøres.

Vi snakket fram og tilbake. Ingen hadde noen klar formening. Da dagen kom tippet vi mest mot at det holdt med et felles barn, og så var avgjørelsen tatt. Har vel bare tenkt på dette ordentlig en gang etterpå. Da hadde jeg en sterk følelse av å være gravid, og da ble jeg plutselig i tvil. Hva gjør vi om jeg faktisk er gravid....

I dag, 6 år senere, er jeg fortsatt fornøyd med valget:-)

Skrevet

Da jeg var 30, og hadde fått de 3 vi ønska oss. Er nå 32, og har ingen ønsker om flere. Tror neppe det endrer seg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Etter nummer tre! Var 30 år og steriliserte meg tvert. Har ikke angret ett sekund!

Skrevet

Jeg fikk nr 4 da jeg var 36. Og tenkte: dette er jeg for gammel til. Spesielt slitsomt var det å stå opp om natten etter å ha blitt vekket av babygråt.

MEN: har aldri angret på at vi fikk 4 barn :)

Skrevet

Var helt sikker etter barn nr 3. Steriliserte meg da jeg var 34, og har aldri angret.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Følte den niande var den siste. Då var eg 38. Mannen steriliserte seg. Før det var eg ikkje klar.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Følte den niande var den siste. Då var eg 38. Mannen steriliserte seg. Før det var eg ikkje klar.

Imponerende!

Skrevet

Jeg visste det etter at nr 2 var født. Og mannen min var helt enig, så han sterilierte seg.

Skrevet

Etter at nr. 3 kom er det ikke en eneste liten celle i kroppen min som har lyst på flere.

Etter begge de to første visste jeg med hele meg at jeg ville ha fler. Både kropp og psyke skrek det nesten til meg. Og fikk jeg holde ett spedbarn skranglet eggstokkene mine som noen maracas på fylla.

Nå kan jeg godt holde et spedbarn, og ingenting skjer :)

Jeg er bare utrolig glad for å ha fått mine 3 flott barn, og ville blitt kjempelei meg om vi skulle blitt gravid igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...