Gå til innhold

Overvektige kvinner og slanke menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rene fakta at kvinner legger på seg etter en viss alder (husker ikke helt når det begynner), med 1/2 kg til 1 kg i året!

Til tross for uforandret matinntak.

Det er ikke for ingenting at skuespillere over 40, trener som gale og spiser mindre....

Så spørsmålet blir vel heller: Vil vi leve livet eller forsøke å oppnå idealvekten vi hadde for tjue år siden...

"Det er rene fakta at kvinner legger på seg etter en viss alder (husker ikke helt når det begynner), med 1/2 kg til 1 kg i året!"

Det gjør da sannelig menn også. Synes alle menn over en viss alder har mage jeg.

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

27

• Dorthe

12

• hidi, the scorpion

11

• Sofline

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jøss, i vår felles(mannen min og meg) omgangskrets er det stikk motsatt.

Alle er noen år eldre enn meg og damene holder seg slankere enn mennene. De fleste er høye og slanke og virker opptatt av å holde seg i form. Mennene er ikke direkte tykke de heller, men de har forfalt litt mer ja.

Mitt inntrykk er at mennene trener skjeldnere, men voldsomt når det først skjer (farlig i den alderen), mens kvinnene trener mer jevnlig.

Da får du sende omgangskretsen din til Syden, så de retter opp inntrykket!

Jeg vet jo ikke om det jeg observerte er representativt for befolkingen generelt. F. eks. kan det jo hende at de overvektige mannfolka ikke liker å eksponere seg på stranda og dermed ikke var der.

Men når det gjelder 50+ ser jeg samme tendens her hjemme som i Syden. Mannfolka har riktignok litt mage, men de fleste er slanke bakfra.

hidi, the scorpion
Skrevet

"Det er rene fakta at kvinner legger på seg etter en viss alder (husker ikke helt når det begynner), med 1/2 kg til 1 kg i året!"

Det gjør da sannelig menn også. Synes alle menn over en viss alder har mage jeg.

Sant nok, men rent fysiologisk så er dette faktum kun rettet mot kvinner!

Det er også mye mer sjeldent at en menn forandrer kostholdet sitt!

Skrevet

Det er hormonelt betinget for kvinnene. Bare vent.

Skrevet

Det er rene fakta at kvinner legger på seg etter en viss alder (husker ikke helt når det begynner), med 1/2 kg til 1 kg i året!

Det er ikke for ingenting at skuespillere over 40, trener som gale og spiser mindre....

Så spørsmålet blir vel heller: Vil vi leve livet eller forsøke å oppnå idealvekten vi hadde for tjue år siden...

Dø, jeg veide max 56 kg fra jeg var 18 til jeg var 50 jeg. Uten å tenke på hva jeg spiste.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dø, jeg veide max 56 kg fra jeg var 18 til jeg var 50 jeg. Uten å tenke på hva jeg spiste.

Noen få kvinner opplever ikke den forventede vektoppgang, men du opplever kanskje at de innhenter deg?

Som med all forskning, så gjelder ikke alt for alle!

Skrevet

Da får du sende omgangskretsen din til Syden, så de retter opp inntrykket!

Jeg vet jo ikke om det jeg observerte er representativt for befolkingen generelt. F. eks. kan det jo hende at de overvektige mannfolka ikke liker å eksponere seg på stranda og dermed ikke var der.

Men når det gjelder 50+ ser jeg samme tendens her hjemme som i Syden. Mannfolka har riktignok litt mage, men de fleste er slanke bakfra.

Det er godt mulig at omgangskretsen vår (damene altså) er spesielt slanke. Jeg har selvfølgelig sett eksempler på det motsatte også, men mitt inntrykk er at menn generelt er tykkere enn kvinner.

Ikke i ungdommen, men når de har passert 40 og 50.

Jeg synes kanskje at mennene i vår omgangskrets også holder seg ganske bra, men kvinnene enda bedre.(finnes unntak)

De er 8-9 år eldre enn meg og et forbilde for hvordan jeg også vil holde meg:)

Skrevet

Det er hormonelt betinget for kvinnene. Bare vent.

"Bare vent"

Akkurat på dette området mangler jeg ikke viljestyrke. Jeg blir aldri direkte tjukk. Så det så:o)

Skrevet

"Bare vent"

Akkurat på dette området mangler jeg ikke viljestyrke. Jeg blir aldri direkte tjukk. Så det så:o)

Det har du nok rett i. Men du kommer til å måtte slite mye mer for å holde vekta. Derfor sier jeg "bare vent".

Skrevet

Det har du nok rett i. Men du kommer til å måtte slite mye mer for å holde vekta. Derfor sier jeg "bare vent".

Jeg trenger ikke vente. Det merket jeg allerede for 10 år siden det:)

Men jeg tar meg på tak innimellom over noe uker og jeg synes ikke det er vanskelig. Innimellom blir det en 2-3 optil 4 kilo på det verste som skal bort.

Skrevet

''Vektmestring i det små handler om å unngå å bli som hun jeg forteller om''

Akkurat det sa jeg til en eller annen inne på vektmestring en gang her da en eller annen kommenterte dette med at vi er noen som prøver å gå ned noen få kilo. Jeg svarte noe sånt som at jeg for min del gjør det for å forhindre at jeg havner i kategorien 20-30 kg for mye. Tror ikke jeg fikk noe svar på det, kanskje tråkket jeg på en litt øm tå?

Skrevet

''Vektmestring i det små handler om å unngå å bli som hun jeg forteller om''

Akkurat det sa jeg til en eller annen inne på vektmestring en gang her da en eller annen kommenterte dette med at vi er noen som prøver å gå ned noen få kilo. Jeg svarte noe sånt som at jeg for min del gjør det for å forhindre at jeg havner i kategorien 20-30 kg for mye. Tror ikke jeg fikk noe svar på det, kanskje tråkket jeg på en litt øm tå?

Ja, det er ikke umulig. Det er jo ikke vanskelig å forstå at de på 130 kg skulle gitt hva som helst for å kunne bytte med deg, og at de synes det er et luksusproblem med en liten valke rundt magen. Men alle bør kunne glemme seg selv en liten stund og være litt solidarisk. For det er et faktum at det er god forebyggende strategi å fjerne de få ekstra kiloene før de får lov å feste seg og øke til mange. Det er fra et samfunnsmessig synspunkt god helsepolitikk.

Jeg tror jeg husker de innleggene, og noen ba til og med om et eget forum (en skjermet avdeling?) for de ekstremt overvektige, slik at de slapp å se de trådløse hver fredag. Det synes jeg er meget uheldig. For det handler jo om samme sak.

Selv om man har kreft, må man tåle å høre folk klage over flass i håret. Vi må ikke bli så selvsentrerte at vi graderer alle problemer med utgangspunkt i oss selv.

Skrevet

Det er da forskjell på folk. I min familie forblir kvinnene tynne, selv moren min som har lavt stoffskifte. :-)

Skrevet

Det synes jeg også. Jeg synes faktisk jeg ser flere menn med et par kilo for mye enn kvinner.

Skrevet

Ja, det er ikke umulig. Det er jo ikke vanskelig å forstå at de på 130 kg skulle gitt hva som helst for å kunne bytte med deg, og at de synes det er et luksusproblem med en liten valke rundt magen. Men alle bør kunne glemme seg selv en liten stund og være litt solidarisk. For det er et faktum at det er god forebyggende strategi å fjerne de få ekstra kiloene før de får lov å feste seg og øke til mange. Det er fra et samfunnsmessig synspunkt god helsepolitikk.

Jeg tror jeg husker de innleggene, og noen ba til og med om et eget forum (en skjermet avdeling?) for de ekstremt overvektige, slik at de slapp å se de trådløse hver fredag. Det synes jeg er meget uheldig. For det handler jo om samme sak.

Selv om man har kreft, må man tåle å høre folk klage over flass i håret. Vi må ikke bli så selvsentrerte at vi graderer alle problemer med utgangspunkt i oss selv.

Jeg kan utmerket godt sette meg i sofaen og stappe i meg mat, godis og brus til jeg er 20 kilo overvektig - jeg har ingen problemer med å se at det kunne skjedd uten store problemer. Jeg har vært 10 kilo mer enn jeg er nå, hadde da en bmi på 29 og ser på bildene fra den tiden at jeg aldri vil tilbake til det igjen! Nå var vekta på vei oppover, meget sakte, men også meget sikkert... Men jeg klarte å ta tak i det og det er jeg litt stolt av. :o) Nå har jeg en bmi på 23,8 og er veldig fornøyd med det.

Skrevet

Det synes jeg også. Jeg synes faktisk jeg ser flere menn med et par kilo for mye enn kvinner.

Hehe, SER du et par kilo for mye?

Og jeg kan forsikre deg om at det var mye mer enn det, de tilfellene jeg refererte til. Vi snakker f. eks. om bikinibukser som ikke var synlige under valkene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er da forskjell på folk. I min familie forblir kvinnene tynne, selv moren min som har lavt stoffskifte. :-)

Du er et meget spesielt menneske! Har fulgt med på hva du svarer i diverse tråder.

Jeg er stort sett ALDRI enig med deg, og heller ikke nå!

Skrevet

Du er et meget spesielt menneske! Har fulgt med på hva du svarer i diverse tråder.

Jeg er stort sett ALDRI enig med deg, og heller ikke nå!

Javel, men hva skrev jeg her som man enten er enig eller uenig i?

Skrevet

Det blir sjelden noen saklig og interessant debatt av å henge seg opp i og trekke fram unntakene. Som alltid vil finnes. Jeg tror du liker å protestere.

Skrevet

Hehe, SER du et par kilo for mye?

Og jeg kan forsikre deg om at det var mye mer enn det, de tilfellene jeg refererte til. Vi snakker f. eks. om bikinibukser som ikke var synlige under valkene.

Ja, jeg skjønte du snakket om ekstreme tilfeller her :-)

OK, jeg kan vel ikke se et par kilo, men fem da. Poenget mitt var at jeg synes jeg ser flere menn med buler over badebuksa enn kvinner. Jeg kjenner faktisk en del menn rundt 40 år som påstår at man ikke er riktig mannfolk før man har litt mage. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...