Gå til innhold

Overvektige kvinner og slanke menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal legge på oss. Jeg har vært i overgangsalderen i snart 10 år og spiser hormoner så det kan ikke være det. Nå har jeg lavt stoffskifte men spiser og øker Levaxindosen min og det skal jeg jammen gjøre til jeg går ned i vekt.

Du har jo så vidt jeg vet ikke samme muligheten som mange av oss andre til å være fysisk aktiv, det må vel være en stor del av forklaringen? Vet ikke om det er slik det henger sammen, men ville i hvertfall forstått at det er vanskelig å redusere kaloriintaket om en blir nødt til å være mer stillesittende.

Har også lagt på meg et par "uforklarlige" kilo siste året, og burde klare å trimme dem bort.. det er bare å klare å prioritere riktig.

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

27

• Dorthe

12

• hidi, the scorpion

11

• Sofline

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er ikke umulig. Det er jo ikke vanskelig å forstå at de på 130 kg skulle gitt hva som helst for å kunne bytte med deg, og at de synes det er et luksusproblem med en liten valke rundt magen. Men alle bør kunne glemme seg selv en liten stund og være litt solidarisk. For det er et faktum at det er god forebyggende strategi å fjerne de få ekstra kiloene før de får lov å feste seg og øke til mange. Det er fra et samfunnsmessig synspunkt god helsepolitikk.

Jeg tror jeg husker de innleggene, og noen ba til og med om et eget forum (en skjermet avdeling?) for de ekstremt overvektige, slik at de slapp å se de trådløse hver fredag. Det synes jeg er meget uheldig. For det handler jo om samme sak.

Selv om man har kreft, må man tåle å høre folk klage over flass i håret. Vi må ikke bli så selvsentrerte at vi graderer alle problemer med utgangspunkt i oss selv.

''Selv om man har kreft, må man tåle å høre folk klage over flass i håret. Vi må ikke bli så selvsentrerte at vi graderer alle problemer med utgangspunkt i oss selv.''

Godt sagt.

Skrevet

Jøss, i vår felles(mannen min og meg) omgangskrets er det stikk motsatt.

Alle er noen år eldre enn meg og damene holder seg slankere enn mennene. De fleste er høye og slanke og virker opptatt av å holde seg i form. Mennene er ikke direkte tykke de heller, men de har forfalt litt mer ja.

Mitt inntrykk er at mennene trener skjeldnere, men voldsomt når det først skjer (farlig i den alderen), mens kvinnene trener mer jevnlig.

''Mitt inntrykk er at mennene trener skjeldnere, men voldsomt når det først skjer (farlig i den alderen), ''

Slik er det her også - enten trener mennene 5 ganger i uken til Birken på både sykkel og ski, eller de gjør ingenting. Jentene trener mer i det små og jevne...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Mitt inntrykk er at mennene trener skjeldnere, men voldsomt når det først skjer (farlig i den alderen), ''

Slik er det her også - enten trener mennene 5 ganger i uken til Birken på både sykkel og ski, eller de gjør ingenting. Jentene trener mer i det små og jevne...

Ja.

Og så skal de trene- men må gjøre det på senter en gang i uka. Men bare da! For mosjon utenom er FY-FY. Dvs de kjører til og fra jobb, og til alle små ærend hvor kvinnen ville valgt sykkelen. :-)

Skrevet

Ja.

Og så skal de trene- men må gjøre det på senter en gang i uka. Men bare da! For mosjon utenom er FY-FY. Dvs de kjører til og fra jobb, og til alle små ærend hvor kvinnen ville valgt sykkelen. :-)

Det er ikke helt min erfaring, da - gutta som trener rundt her må gjerne i skogen flere ganger i uka (tilfeldigvis borte ved barnas leggetid) og minst en helgedag. Prøver å oppmuntre mannen min til å trene litt, men sørger ikke over at han ikke joiner denne klanen :-).

Skrevet

Absolutt. Og jeg kikket på alle. Esker å observere. F. eks. var det et tydelig nyforelsket ungt par, som hadde samme mønster hver formiddag: De kom og la seg på stranden, og etter noen minutter tok hun romnøkkelen og gikk inn på hotellet. Da tenkte jeg at de er så ferske som kjærester at hun ikke tør å drite mens hans er der.

"Da tenkte jeg at de er så ferske som kjærester at hun ikke tør å drite mens hans er der"

Dette tenkte du ikke?;o)

Er det sånt du pleier å gruble på?

Skrevet

Absolutt. Og jeg kikket på alle. Esker å observere. F. eks. var det et tydelig nyforelsket ungt par, som hadde samme mønster hver formiddag: De kom og la seg på stranden, og etter noen minutter tok hun romnøkkelen og gikk inn på hotellet. Da tenkte jeg at de er så ferske som kjærester at hun ikke tør å drite mens hans er der.

Haha! Akkurat sånn ville jeg tenkt også. Genialt!

Skrevet

Haha! Akkurat sånn ville jeg tenkt også. Genialt!

Ikke sant? Det er en meget god teori? Jeg elsker å spinne historier. Tror jeg må utstyre meg med avis med hull til øynene, sånn som detektivene i Donald bruker når de skal spionere på folk uten at det vises.

Skrevet

"Da tenkte jeg at de er så ferske som kjærester at hun ikke tør å drite mens hans er der"

Dette tenkte du ikke?;o)

Er det sånt du pleier å gruble på?

Jo, jeg tenkte det. Gruble er vel å ta hardt i, men jeg elsker å studere folk og forestille meg hva slags historie de er del av. Fantasere. Er det ikke sånn mange forfattere gjør research til bøkene sine?

Skrevet

Jeg kunne ha klart det i løpet av et år, tror jeg:)

Førstemann til 70 kg!

I morgen starter vi med en kopp smult på fastende hjerte.

Skrevet

Jo, jeg tenkte det. Gruble er vel å ta hardt i, men jeg elsker å studere folk og forestille meg hva slags historie de er del av. Fantasere. Er det ikke sånn mange forfattere gjør research til bøkene sine?

Jo sikkert:)

Jeg kan sitte og studere folk jeg også, men jeg lager ingen historier rundt dem:) Bor nok ingen forfatter i meg nei.

Skrevet

Ikke sant? Det er en meget god teori? Jeg elsker å spinne historier. Tror jeg må utstyre meg med avis med hull til øynene, sånn som detektivene i Donald bruker når de skal spionere på folk uten at det vises.

Ja, det er en meget god teori. Jeg er helt sikker på at den stemmer. Hun sier sikkert: "Å, nei nå har jeg glemt solkremen til ansiktet på rommet"... Så løper hun opp på rommet, setter seg ned og driter i fred. Jeg har vært sånn selv, men det var i mine yngre dager.

Skrevet

Førstemann til 70 kg!

Det er bare 4 dager til jeg drar til varmere strøk og blottlegger min kropp og etter innlegget ditt, tenker jeg vi venter litt:)

Skrevet

Førstemann til 70 kg!

''Førstemann til 70 kg! ''

Kan jeg melde på mannen min? ;-)

Nå er takk og pris ikke jeg på linje med den beskrevne vassfisen i hovedinnlegget ditt, men jeg følte meg litt truffet av overskriften om rund dame med tynnis til mann....

Skrevet

''Da tenkte jeg at de er så ferske som kjærester at hun ikke tør å drite mens hans er der.''

Ha ha!! Hadde ikke jeg tenkt, men sikkert riktig! :-) Jeg kan aldri forestille meg at jeg ville vært komfortabel nok til å være på sydentur en hel uke med en fyr uten samtidig å være komfortabel nok til å drite mens han var i naborommet! ;-)

Skrevet

''Førstemann til 70 kg! ''

Kan jeg melde på mannen min? ;-)

Nå er takk og pris ikke jeg på linje med den beskrevne vassfisen i hovedinnlegget ditt, men jeg følte meg litt truffet av overskriften om rund dame med tynnis til mann....

Veier han under 70 altså? Er du gift med Marius Bakken?

Skrevet

''Da tenkte jeg at de er så ferske som kjærester at hun ikke tør å drite mens hans er der.''

Ha ha!! Hadde ikke jeg tenkt, men sikkert riktig! :-) Jeg kan aldri forestille meg at jeg ville vært komfortabel nok til å være på sydentur en hel uke med en fyr uten samtidig å være komfortabel nok til å drite mens han var i naborommet! ;-)

Men det er stor fare for at stuepiken kom inn for å stelle rommet akurat mens hun trodde hun skulle få drite i fred! De ventet ofte til de så folk gikk ut etter frokost.

Skrevet

Veier han under 70 altså? Er du gift med Marius Bakken?

Vet ikke hvem Marius Bakken er, men ja, han er "six feet tall, and thin as an 'ål'"! ;-)

Skrevet

Vet ikke hvem Marius Bakken er, men ja, han er "six feet tall, and thin as an 'ål'"! ;-)

Friidrett, 5000 og 10 000 meter-løper. Ung og lys fyr med asketisk livsstil. Har ikke deltatt i store stevner i år, men var med i EM for et par år siden, mener jeg å huske.

Marius var tidligere samboer med Susanne Wigene. Ikke akkurat noe fleskeberg hun heller, for å si det sånn.

Jeg trodde du var veldig god på allmennkunnskap? Aner jeg et hull i idrettskunnskapene?

Skrevet

Friidrett, 5000 og 10 000 meter-løper. Ung og lys fyr med asketisk livsstil. Har ikke deltatt i store stevner i år, men var med i EM for et par år siden, mener jeg å huske.

Marius var tidligere samboer med Susanne Wigene. Ikke akkurat noe fleskeberg hun heller, for å si det sånn.

Jeg trodde du var veldig god på allmennkunnskap? Aner jeg et hull i idrettskunnskapene?

''Aner jeg et hull i idrettskunnskapene?''

Absolutt, og _ihvertfall_ i sommeridretter. Jeg har aldri vært interessert i slikt som friidrett, sykling, fotball etc.

Men vinteridrett brukte jeg å følge godt med på, men i de senere år har det nesten blitt for mange store konkurranser til at jeg får ting med meg - man blir nesten litt matt....;-)

Men da Geir Karlstad satte ny verdensrekord på 10 000 meter på inndendørsbane kort tid før OL i Calgary, husket jeg tiden hans utenat i lange tider etterpå....;-)

Under selve OL derimot gjorde han det ikke bra.

Men hvis jeg nå, nesten 20 år etter verdensrekorden, skal prøve å _gjette_ tiden hans, ville jeg sagt 13,48,51???

Skal prøve å google;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...