Gå til innhold

Overvektige kvinner og slanke menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Friidrett, 5000 og 10 000 meter-løper. Ung og lys fyr med asketisk livsstil. Har ikke deltatt i store stevner i år, men var med i EM for et par år siden, mener jeg å huske.

Marius var tidligere samboer med Susanne Wigene. Ikke akkurat noe fleskeberg hun heller, for å si det sånn.

Jeg trodde du var veldig god på allmennkunnskap? Aner jeg et hull i idrettskunnskapene?

http://no.wikipedia.org/wiki/Geir_Karlstad

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

27

• Dorthe

12

• hidi, the scorpion

11

• Sofline

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Veldig bra, Per Jorsett.

;-)

Men det VAR et stort øyeblikk - førstemann under 14 minutter!! :-)

Men også på dette området har jeg mistet oversikten. Aner ikke hva som regnes som en god rundetid lenger...

Skrevet

Med unntak av at det var en strand i nærheten der du var skulle man tro vi tilbrakte siste uken på samme sted??

Uansett; jeg reflekterte litt over dette flere ganger siste uken. Mest fordi det ikke bare var litt overvektige folk der - men skikkelige feite folk, som nesten har problemer med å røre seg slik du beskriver. Jeg var faktisk ikke klar over at det var et så stort problem? Eller, at det var så mange som var SÅ store?

Når det er sagt, det var ganske mange menn der med solide øl-mager også, og normaltvektige koner - så jeg synes ikke det bare var den ene veien...

Og for å toppe det hele var det pommes frites til alle retter som ble servert på hotellet, og halvparten av kjøttet var fritert - så når man i varmen ville ha noe annet enn fritert mat var ikke det så enkelt å oppdrive. De hadde en og annen gresk salat - men ikke spesielt imponerende...

Skrevet

Det er ikke lett. Jeg har lagt på meg altfor mye de to siste årene og synes slett ikke jeg spiser usunt og mye, men likevel siger kgene seg på. Hvis jeg skal holde vekta jeg har bør jeg spise 1300 kal om dagen dvs at hvis jeg vil ned bør jeg spise 1000. Men da sulter jeg ihjel, synes jeg sjøl i hvert fall.

''hvis jeg vil ned bør jeg spise 1000. Men da sulter jeg ihjel, synes jeg sjøl i hvert fall.''

Det er vel her problemet ligger for de aller fleste av oss :)

Skrevet

''hvis jeg vil ned bør jeg spise 1000. Men da sulter jeg ihjel, synes jeg sjøl i hvert fall.''

Det er vel her problemet ligger for de aller fleste av oss :)

Men klarer man egentlig å få i seg det man trenger på 1000 kalorier. Jeg har alltid proteinmangel og jeg har ikke råd å kjøpe biff og skinke hver dag. Dessuten må jeg spise mye ost pga osteoporose.

Men nå er ikke jeg den største eksperten på hva som innholder hvor mange kalorier heller :o(

Skrevet

Det er ikke lett, nei. Og det er nok alderen og hormonforandringene som spiller inn hos deg. Jeg la også på meg i ferien, og noe annet ville være rart etter å ha fråtset i sene og deilige middager, spaghettiretter tli lunsj og ikke minst øl og vin i rikt monn. Og så har jeg forelsket meg helt i en dessert som heter Panacotte eller noe slikt.

Den minnet om det vi kalte fløterand på skolekjøkkenet, krem tilsatt gelatin og litt vanilje og stivnet til en pudding, servert med varm saus av knuste jordbær. (Dette er noe jeg gjetter meg til ut fra smaken)

Har du smakt den? Jeg har tenkt å lage den på julaften hvis jeg finner oppskrift, men har til nå ikke lykkes. Siden du er litt gresk, setter jeg min lit til deg.

Men kiloene går ganske raskt av meg igjen nå som jeg er tilbake i hverdagen, så da gjør det jo ingenting med et par ekstra for en stakket stund.

Pannacotta er da italiensk? Ikke gresk?

Mulig jeg tar feil, men trodde det :)

Skrevet

Men klarer man egentlig å få i seg det man trenger på 1000 kalorier. Jeg har alltid proteinmangel og jeg har ikke råd å kjøpe biff og skinke hver dag. Dessuten må jeg spise mye ost pga osteoporose.

Men nå er ikke jeg den største eksperten på hva som innholder hvor mange kalorier heller :o(

Jeg vet ikke - jeg er superdårlig på alt sånt.

Jeg burde gått ned fem kg selv, ikke fordi jeg nødvendigvis trenger det - men fordi jeg trives bedre der, og fordi jeg vet jeg ser bedre ut der. Jeg er ikke overvektig, jeg bare trives bedre på fem kg mindre.

Men får jeg det til? Nei.... Ikke skjønner jeg helt hvordan jeg skal løse det heller, for det er ikke mer tid i døgnet mitt til å trene - og jeg har et relativt normalt kosthold. Lite snop, brus osv - mye grønsaker og rent kjøtt.

Det skal ikke være lett!

Men det jeg hang meg opp i var kommentaren din om at vi selv synes vi sulter om vi inntar litt mindre :) Antagelig gjør vi ikke det, men det kjennes jo sånn - og da blir alt med ett så mye vanskeligere.

Skrevet

På 1000 kcal vil kroppen din gå i sparemodus og slett ikke gå ned i vekt med det første.

Skrevet

Liker du belgfrukter som f.eks. kikerter, linser og bønner. Jeg er i hvertfall veldig glad i kikerter. De kan spises både varme og kalde. Kalde kikerter er godt i salat. Det er i hvertfall en billig proteinkilde.

Skrevet

Jeg vet ikke - jeg er superdårlig på alt sånt.

Jeg burde gått ned fem kg selv, ikke fordi jeg nødvendigvis trenger det - men fordi jeg trives bedre der, og fordi jeg vet jeg ser bedre ut der. Jeg er ikke overvektig, jeg bare trives bedre på fem kg mindre.

Men får jeg det til? Nei.... Ikke skjønner jeg helt hvordan jeg skal løse det heller, for det er ikke mer tid i døgnet mitt til å trene - og jeg har et relativt normalt kosthold. Lite snop, brus osv - mye grønsaker og rent kjøtt.

Det skal ikke være lett!

Men det jeg hang meg opp i var kommentaren din om at vi selv synes vi sulter om vi inntar litt mindre :) Antagelig gjør vi ikke det, men det kjennes jo sånn - og da blir alt med ett så mye vanskeligere.

Jeg har prøvd i hele sommer jeg. Har spist lite og sunt og har ikke gått ned et gram. Akkurat nå spiser jeg det jeg har lyst på, men legger ikke på meg noe heller. Merkelig.

Skrevet

På 1000 kcal vil kroppen din gå i sparemodus og slett ikke gå ned i vekt med det første.

Men jeg skal spise 1300 kalorier om dagen for å holde vekta står det og hvis jeg skal slanke meg så skal jeg spise 300 kalorier mindre. Da kommer jeg jo til 1000 kalorier.

Hvordan skal jeg klare å slanke meg da hvis kroppen går i sparebluss på 1000 kalorier?

Skrevet

Men jeg skal spise 1300 kalorier om dagen for å holde vekta står det og hvis jeg skal slanke meg så skal jeg spise 300 kalorier mindre. Da kommer jeg jo til 1000 kalorier.

Hvordan skal jeg klare å slanke meg da hvis kroppen går i sparebluss på 1000 kalorier?

Jeg skjønner ikke helt at du skal ha så lite som 1300 kcal, jeg er da mye mindre enn deg og mitt behov ligger på i overkant av 1600 når jeg ikke mosjonerer noe særlig.

Skrevet

Liker du belgfrukter som f.eks. kikerter, linser og bønner. Jeg er i hvertfall veldig glad i kikerter. De kan spises både varme og kalde. Kalde kikerter er godt i salat. Det er i hvertfall en billig proteinkilde.

Jeg spiser stadig bønner og kikerter. Linser er jeg ikke noe særlig glad i. Pleier ofte og bruke bønner i steden for poteter og ris når jeg lager mat.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at du skal ha så lite som 1300 kcal, jeg er da mye mindre enn deg og mitt behov ligger på i overkant av 1600 når jeg ikke mosjonerer noe særlig.

Men du beveger deg atskillig mer enn meg selv når du ikke mosjonerer så jeg synes ikke det er noe rart.

Skrevet

Pannacotta er da italiensk? Ikke gresk?

Mulig jeg tar feil, men trodde det :)

Det er riktig, men desserten fås på noen restauranter i Hellas også.

Skrevet

Med unntak av at det var en strand i nærheten der du var skulle man tro vi tilbrakte siste uken på samme sted??

Uansett; jeg reflekterte litt over dette flere ganger siste uken. Mest fordi det ikke bare var litt overvektige folk der - men skikkelige feite folk, som nesten har problemer med å røre seg slik du beskriver. Jeg var faktisk ikke klar over at det var et så stort problem? Eller, at det var så mange som var SÅ store?

Når det er sagt, det var ganske mange menn der med solide øl-mager også, og normaltvektige koner - så jeg synes ikke det bare var den ene veien...

Og for å toppe det hele var det pommes frites til alle retter som ble servert på hotellet, og halvparten av kjøttet var fritert - så når man i varmen ville ha noe annet enn fritert mat var ikke det så enkelt å oppdrive. De hadde en og annen gresk salat - men ikke spesielt imponerende...

Jeg spiste faktisk ikke en eneste bit med pommes frites i ferien, jeg, men så synes jeg heller ikke det er noe godt i Hellas. Bortsett fra det åt jeg som en hest. Og ikke minst drakk. Ferier er til for å kose seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...