Gå til innhold

Kaninbur - synspunkter

Anbefalte innlegg

Gjest heller katt
Skrevet

Må spørre hva dere synes. Naboene har to voksne kaniner, og de er i en kasse på garasjeveggen, ca 1 meter høg, og golvflata er ca 50 x 90 cm. Ett lite vindu, tett golv. Nå er naboene på ferie, og kaninene skal være i dette "skapet" i 8 døgn. Får mat og vatn av andre naboer, for jeg sa dessverre i fra til kaninnaboen om at jeg syns det var uforsvarlig å ha voksne kaniner (hann, de er kastrerte) oppbevart på så liten plass, ja jeg kritiserte burløsninga deres, og kaninnabo ble lei seg, men sa ikke noe da, bare forsvarte seg med at "de hadde jo vært i den "kassa" i hele fjor vinter..."

Angrer at jeg sa hva jeg mente om dyreholdet der i gården, og sånnpeiling på kaniner, det har jeg altså ikke. Liker heller ikke kaniner noe særlig.

Men er dette dyreplageri eller ikke???

Takknemlig for innspill her.

Gjest Shampo&Balsam
Skrevet

Alt for lite. Kaniner er jo av natur en frittgående rase, og det sier seg selv at dette er utrolig liten plass. Det hadde vært greit om det bare hadde vært en kanin. Jeg ville henvendt meg til nærmeste veterinær, og hørt hva som kan bli gjort. Eller sagt ifra til nabo igjen, at du har sjekket på internett at bur bør være større enn det de har..

Er vel ikke dyremishandling, men heller mangel på kunnskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...