Gå til innhold

Noen som husker "Pollyanna"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemmer aldri historien om Pollyanna som lekte "være-glad-leken" og kunne godt tenkt meg å gi denne boken/filmen til mine egne barn. Jeg tok et søk og fant flere versjoner på engelsk, men jeg vil ha den på norsk. Noen som husker historien og vet hvor jeg kan få tak i den?

Skrevet

Jeg lånte den som lydbok på norsk på biblioteket. 6 timers kjøretur som gikk fort unna for oss og barnet vårt. Så biblioteket har den sikkert, en klassiker det der.

Skrevet

Tror jeg husker den, ja, men ikke som den store leseopplevelsen. .

Mener historien handlet om Polyanna som alltid smilte og var glad, hun tok til og med motstand med et smil, med en undertone om at alt annet var litt uskikkelig.

Am I wrong..?

Skrevet

Jeg husker den godt, og hadde bøkene selv. Så de finnes vel i en kasse på et eller annet loft.

Men jeg husker dem ikke som spesielt gode. Det får være grenser for å være søt, snill og positiv.

Skrevet

Jeg husker den godt, og hadde bøkene selv. Så de finnes vel i en kasse på et eller annet loft.

Men jeg husker dem ikke som spesielt gode. Det får være grenser for å være søt, snill og positiv.

Akkurat det med livsholdninger er et godt tema å ta opp med barna under lesingen. En slik bok er ikke bare et eksempel. Den kan brukes som utgangspunkt i diskusjoner.Siden Pollyanna går så langt.

Skrevet

På biblioteket! *Klasker boka i hodet på Togli*

Biblioteket?! Hva er det??

Til mitt forsvar: Vi lånte nettopp en drøss bøker på biblioteket, men da var ikke Pollyanna i mitt hode ;)

Jeg var rett og slett usikker på om Pollyanna fantes idag, men set ser ut som vi får ta oss en bibliotektur igjen :)

Skrevet

Jeg husker boka kjempegodt i alle fall, men aner ikke hvor man får tak i den. Takk for at du minne meg på den. Den vil være ypperlig for eldstemor i bursdagsgave :)

Skrevet

Jeg husker boka kjempegodt i alle fall, men aner ikke hvor man får tak i den. Takk for at du minne meg på den. Den vil være ypperlig for eldstemor i bursdagsgave :)

Det er eldstemor her i huset som trenger den boka for tida.. Uhm..øh ;)

Skrevet

Haha, jeg lurer også på om boka kanskje er litt utdatert i disse dager. Kunne vært interessant å se ;)

Skrevet

Tror jeg husker den, ja, men ikke som den store leseopplevelsen. .

Mener historien handlet om Polyanna som alltid smilte og var glad, hun tok til og med motstand med et smil, med en undertone om at alt annet var litt uskikkelig.

Am I wrong..?

Noe sånt, ja.. Spørs om boka kanskje er litt vel umoderne i dag;)

Skrevet

Jeg lånte den som lydbok på norsk på biblioteket. 6 timers kjøretur som gikk fort unna for oss og barnet vårt. Så biblioteket har den sikkert, en klassiker det der.

Skal sjekke biblioteket!

Skrevet

Ja, jeg husker den slemme tanten og "være-glad-leken", ja! Ble hun lam i beina også, og var glad likevel? Og ble frisk igjen? Eller husker jeg feil, var det Heidi i Alpene... Hmm...

Skrevet

Hehe, jeg har den på loftet i en kasse. Tror den er ganske utdatert ;)

Skrevet

Ja, jeg husker den slemme tanten og "være-glad-leken", ja! Ble hun lam i beina også, og var glad likevel? Og ble frisk igjen? Eller husker jeg feil, var det Heidi i Alpene... Hmm...

Nei, det stemmer.

Heidi i Alpene hadde en venninne som var lam, og som lærte å gå igjen da hun fikk frisk alpeluft og geitemelk.

Den kommer forresten som film nå.

Skrevet

Til mitt forsvar: Vi lånte nettopp en drøss bøker på biblioteket, men da var ikke Pollyanna i mitt hode ;)

Jeg var rett og slett usikker på om Pollyanna fantes idag, men set ser ut som vi får ta oss en bibliotektur igjen :)

''Til mitt forsvar: Vi lånte nettopp en drøss bøker på biblioteket, men da var ikke Pollyanna i mitt hode ;)''

*Blidgjort igjen* ;o)

Skrevet

Når du sier det, så begynner jeg nesten å lure her... Hmm, jeg innbiller meg at hun ble nesten blind, jeg? Eller var det Pendergast som var nesten blind??

Skrevet

Hehe, jeg har den på loftet i en kasse. Tror den er ganske utdatert ;)

Jo mer jeg tenker på boka, jo sikrere blir jeg på at den er utdatert, ja - men kunne vært gøy å lese den lell ;)

Skrevet

''Til mitt forsvar: Vi lånte nettopp en drøss bøker på biblioteket, men da var ikke Pollyanna i mitt hode ;)''

*Blidgjort igjen* ;o)

*puster lettet ut*

Skrevet

Hun burde få sin renessanse. Mange trenger et piff for å tenke positivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...