Gå til innhold

muskelsmerter i nakken,og hals,m.hodepine

Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden våknet jeg med streke smerter i nakken og halsen, akkurat som jeg hadde ligget i strekk om natten.

Det begynte på den ene siden, og i løpet av noen dager forværret det seg, med smerter/stivhet fra nakken og oppover.

Dette fører til sterk hodepine, og det har ikke gitt seg i løpet av en uke.Har fått ibux tbl. 600 mg gnr.3, og dette holder det nogen lunde smertefritt.Likevel er jeg såpass stiv at jeg ikke klarer å snu hode/dreie det fra side til side.

Har forsøkt å holde opp med ibux for å se om jeg klarer meg uten, men det blir jo bare værre og værre.

Skjønner ikke hva det kommer av.

Er helt arbeidsufør,og dette preger hverdagen min med tre små barn.

Har aldri før hatt slike plager.

Er det noen som har erfaring med lignende plager, og har noen råd?

Jeg har massert ofte nakkemusklene, og har ikke vært spesielt stresset den siste tiden.

Må jeg virkelig gå på disse smertestillende over lengre tid?

Er dette noe som kan bli bedre ved å få fysioterapi?

Håper på gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286836-muskelsmerter-i-nakkenog-halsmhodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt mye med smerter i nakke og mye hodepine. Har våknet om natta av at det har verket i nakken, har slitt med mye hodepine...osv... Har føltes ut som jeg har hatt en planke fra øverst i ryggen og opp til bakhodet...konstant. Har i flere år trodd at det var normalt å ikke kunne bevege nakken om morgenen. Har fått påvist både spenningshodepine og migrene. Legen har foreskrevet forebyggende tabletter, og ja...det har hjulpet...., men bare for en kortere stund. Foreslo selv fysioterapeut, og må si at det har hjulpet helt utrolig masse!!!

Har selv opplevd at nakken har låst seg...og at jeg ikke har kunnet bevege hodet. Dette fikset fysioterapeuten ganske kjapt.

Så hvis jeg skal gi deg noen råd, så er det å ikke legge deg når du er stresset. Sett deg heller ned litt i en god stol, og ro deg ned først. Ellers blir du liggende noen cm over madrassen. En annen ting er at du prøver å krumme nakken når du sover, slik at haka de går mot brystkassa....i motsetning til å ligge med hodet bakover.

Ellers må jeg bare si at fysioterapeut er absolutt å anbefale. Bedre å gjøre noe med problemet, framfor å bare bedøve det. Og ikke minst vil det hjelpe deg å gå turer.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg har hatt store problemer meg nakke og litt rygg plager. Går veldig mye anspent når det er kaldt og har tunge arbeidsklær på meg på jobb. For noen måneder siden fikk jeg flere tilfeller av akutt hodepine. (Akkurat som noen slo meg i hodet med en slegge.) Spesielt når jeg løftet ting med litt vekt og med høy fysisk aktivitet. Jeg gikk til kiropraktor og fikk scanning på rygg/nakke der de fant masse feil med muskler,blod sirkulasjon og nerver. Da jeg hadde vært 3-4 ganger begynte jeg å føle meg mye bedre. Etter 11 behandlinger fikk jeg ny scanning og ble meget overasket over hvor bra bildene så ut. Jeg skal fortsette med noen behandlinger til, men har ikke lenger hodepine og føler meg mye bedre i hverdagen. Kiropraktoren anbefalte meg å legge is på skuldre/nakke i 15-20 min mens jeg slappet av etter endt arbeidsdag. Dette får musklene til å slappe av. (En pose med frosne grønnsaker funker fint) Det hjelper faktisk også.

En trenger ikke gå via lege for å få time hos kiropraktor. En får også refundert litt fra trygdekassen. Der jeg går ordner kiropraktoren dette for kundene. Vi betaler derfor bare egenandelen.

Jeg kan anbefale på det varmeste at du prøver ut dette. Det er absolutt vert pengene. Gjerne kombiner dette med fysioterapaut også.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...