Gå til innhold

Hunden er så ofte dårlig i magen...

Anbefalte innlegg

Gjest Bæsj i hele huset
Skrevet

Han må ha en tarmsykdom, det er jeg overbevist om.

Han er konstant dårlig i magen, rennende, illeluktende og selvlysende gul avføring.

Jeg blir snart gal av å bade dennne langhårete bikkja med bæsj i rumpa. Har en slik pakke med vaskekluter man bruker på babyer når man skifter bleie i gangen, må brukes hver gang han har vært ute...

Det stinker i huset og, har en stærk misstanke om at han går å "småsiver" her inne om dagene.

Hva skal vi gjøre da, han er bare 3 år, går på spesialfor fra veterinær og er mye ute på tur. Har vært hos dyrllege med ham ett par ganger, men de finner ikke noe galt.

Har ikke råd til å gjøre dyre utredelser på ham heller...

Hjelp!

Gjest best wishes
Skrevet

Hvor mye for gir dere ham? Når vår hund fikk for mye mat, så fikk hun mageproblemer. Hva med å veksle mellom tørrfor og menneskemat? Hvis hunden blir bedre når den får menneskemat så må det være noe galt med foret.

Skrevet

Du må selvfølgelig oppsøke veterinær igjen. Koster ikke så mye for en konsultasjon.

Skrevet

ring en vetrinær, fortell situasjonen. si at du ikke har penger til noe kjempe sjekk.

kan være kostholdet må legges om. be om råd. les på nettet osv..

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg har hund og i perioder har også denne trøbbel i magen. Har du prøvd å bytte type for? Vi har ikke hatt hjelp at det typiske sensitive foret. Men har prøvd forskjellige merker noen uker av gangen og til slutt funnet ut av hva som passer.

Vi gir alltid foret i tørr tilstand og masse vann å drikke ved siden av. Vanlige middagsrester kan vi gi av og til, men vår hund blir fort løs i magen hvis det blir for mye. Så regelen er bare tørt for.

Jeg synes det er rart at du ikke har fått beskjed om å starte påny med mat. Dvs.vi mennesker må slutte med all mat og begynne med hvit fisk, ris osv. Dette burde du også prøve med hunden din. Og gradvis øke på med mer mat i løpet av uka.

Hvis dette ikke hjelper så må du til veterinær igjen. Gå til en annen hvis den du bruker til vanlig ikke har hjulpet deg nok. Hunden lider under dette og får kanskje ikke i seg nok næring når alt renner gjennom kroppen med en gang.

Gjest lykke til
Skrevet

En ting til.: Du må ha forsikring på bikkja di slik at hvis du må gjøre mye undersøkelser så vil du få igjen noe penger fra forsikringselskapet!

Og anskaffer man seg hund så er det et pengesluk til tider. Dyr blir syke og trenger all hjelp som de kan få selvom det koster mye penger!

Skrevet

Du bør nok ta deg råd til en ny tur til dyrlegen, det er sikkert ikke godt for bikkja.

Skrevet

Får den tørrfisk? Med min hund er det den beste oppskriften på diare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...