Gå til innhold

Barn til tannlege/lege og lønn

Anbefalte innlegg

Gjest Leif Jern
Skrevet

Jeg jobber som håndverker og lønnes etter timer. Nå skal jeg til tannlegen med guttungen og lurer på om jeg har rett til lønn for de timene jeg blir borte med han. Skal til øre/nese/hals legen med han om 3 uker og lurer på om hvordan reglene er. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal føre opp på timeslistene.

På forhånd takk

Skrevet

Jeg er på ingen måte 100 % sikker på dette, men jeg trodde det bare var gravide som hadde rett til fri med lønn når de skal til legen. Hvis ikke du ordner det på annen måte med feriedag, avspasering e.l.

Skrevet

Jeg mener ganske sikkert du ikke har anledning til å føre opp timer for dette.

Jeg har alltid gjort slike ting med avspaseringstimer.

Skrevet

Her må du rett og slett høre med bedriften din. Jeg er kommunalt ansatt og vi får fri med lønn for å følge barn til lege og tannlege.

Skrevet

Du har faktisk ikke engang rett til fri uten lønn dersom dere ikke har avtaler som regulerer dette.

MEN vanlig praksis er at du får fri uten lønn. Altså at du ikke skal skrive opp timene du har fri. Men det er jo alltid lov til å spørre om hvordan dere gjør det i den bedriften du jobber i:-)

Skrevet

Jeg mener NAV dekker tapt arbeidsfortjeneste når du reiser med barn til spesialist, se her:

http://www.nav.no/805316850.cms

Jeg synes å huske at jeg fikk en erklæring fra min arbeidsgiver over hvor mye jeg var trukket i lønn.

Skrevet

Jeg er på ingen måte 100 % sikker på dette, men jeg trodde det bare var gravide som hadde rett til fri med lønn når de skal til legen. Hvis ikke du ordner det på annen måte med feriedag, avspasering e.l.

Det er forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Jeg tror heller ikke gravide har rett til fri med lønn ved undersøkelser, men de har rett til fri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...