Gjest Leif Jern Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Jeg jobber som håndverker og lønnes etter timer. Nå skal jeg til tannlegen med guttungen og lurer på om jeg har rett til lønn for de timene jeg blir borte med han. Skal til øre/nese/hals legen med han om 3 uker og lurer på om hvordan reglene er. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal føre opp på timeslistene. På forhånd takk 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Jeg er på ingen måte 100 % sikker på dette, men jeg trodde det bare var gravide som hadde rett til fri med lønn når de skal til legen. Hvis ikke du ordner det på annen måte med feriedag, avspasering e.l. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Jeg mener ganske sikkert du ikke har anledning til å føre opp timer for dette. Jeg har alltid gjort slike ting med avspaseringstimer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Her må du rett og slett høre med bedriften din. Jeg er kommunalt ansatt og vi får fri med lønn for å følge barn til lege og tannlege. 0 Siter
Speak Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Du har faktisk ikke engang rett til fri uten lønn dersom dere ikke har avtaler som regulerer dette. MEN vanlig praksis er at du får fri uten lønn. Altså at du ikke skal skrive opp timene du har fri. Men det er jo alltid lov til å spørre om hvordan dere gjør det i den bedriften du jobber i:-) 0 Siter
fresja Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Jeg mener NAV dekker tapt arbeidsfortjeneste når du reiser med barn til spesialist, se her: http://www.nav.no/805316850.cms Jeg synes å huske at jeg fikk en erklæring fra min arbeidsgiver over hvor mye jeg var trukket i lønn. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Jeg er på ingen måte 100 % sikker på dette, men jeg trodde det bare var gravide som hadde rett til fri med lønn når de skal til legen. Hvis ikke du ordner det på annen måte med feriedag, avspasering e.l. Det er forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Jeg tror heller ikke gravide har rett til fri med lønn ved undersøkelser, men de har rett til fri. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.