Gå til innhold

sopp eller klamydia?

Anbefalte innlegg

Gjest jente på reisefot

Jeg har hatt en fast partner i over tre år, og har i løpet av denne tiden aldri hatt noen form for underlivsplager. Denne uken har jeg opplevd en kraftig kløe(/svie) i og rundt vaginalåpningen, dette kom like etter sex. Håpet at dette skulle gå over av seg selv, fordi det klør mest når jeg selv begynner å klø på det. Hadde for ca. 5 år siden en infeksjon, tror det var klamydia, med illeluktende utflod, som jeg fikk antibiotika for. har også hatt sopp en gang tidligere, for mange år siden. Håper derfor dette er sopp og ikke noe mer alvorlig? Jeg reiser utenlands på tirsdag og blir vekke i mange uker, og trenger derfor en rask avklaring på hva dette kan være! var forøvrig til underlivskontroll i vår i forbindelse med underlivskreftkontroll, men vet ikke om de sjekket for kjønnssykdommer. Har ikke fortalt min partner om dette, da han er vekkreist for øyeblikket, men må han også ha behandling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286900-sopp-eller-klamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som sopp. Kjøp medisin på apoteket, stikkpiller og krem. Det er ikke seksuelt overført sykdom, så partner skal bare ha behandling hvis han har symptomer. Symptomene tyder ikke på klamydia, og har du fast partner er risiko liten. Man sjekker ikke for kjønnssykdommer uten å avtale med pasienten. God reise Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvis du ikke blir bra etter sopp-kur bør du få en underlivssjekk. Ulike hudlidelser kan gi samme symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286900-sopp-eller-klamydia/#findComment-2302759
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...