Gå til innhold

Luksusproblem-barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest styremedlem
Skrevet

I barnehagen vår er det et est. overskudd på 400 000,- i slutten av året. Vi har masse penger på bok også, så vi trenger i grunn ikke å legge oss opp mer penger.

Barnehagen er helt ny, har alt utstyr vi trenger, har praktisk medarbeider i tillegg til vanlig personale, personalet får betalt utenlandstur, trenings, kurs, klesgodtgjørelse, etc., barna får gratis mat, bleier, etc.

Foreldrene eier barnehagen, så ingen eier skal ta ut overskuddet, derav så stort overskudd.

Men vi har et luksusproblem: Hva skal vi bruke pengene på?

Hadde gratis Desember ifjor, og det blir vel det i år også, men har jo råd til gratis November også.

Hva ville dere brukt pengene på om dere skulle bestemme?

Skrevet

Gi noe til andre barnehager som ikke har så romslig økonomi som dere selv.

Skrevet

Kjøpe inn litt leker og gameboy osv. og gitt til nærmeste barneavdeling på sykehus.

Ungene kan være med på handelen og førskolebarna kan bli med på sykehuset for å gi gavene i desember.

Hva med å dra til nærmeste eldresenter og spandere kaffe og kake på de gamle og la ungene opptre med sang og dans? Et kjærkomment avbrekk i hverdagen for de eldre.

Ellers så kan dere skaffe barnehagen et fadderbarn.

Og hva med ringe rundt til andre komunale barnehager og spørre om det er noe de trenger av leker eller utstyr? Dermed kan dere ta en dagstur hver uke fremover med forskjellige grupper av barn hos dere og besøke disse barnehagene og gi dem ønsket sitt.

Det er masse og bruke penger på hvis dere skal gi dem bort. Hvis dere derimot er ute etter å kun bruke dem på dere selv så kan det jo spanderes utedresser på alle barna til vinteren.

Skrevet

Har dere fått til det med normale tilskudd og makspris?

I så fall er jeg veldig imponert - og SUPERNYSGJERRIG på hvordan dere klarte det? Jeg vil også har det så bra....

Ellers kan dere bruke pengene på utdanning til de ansatte, uteklær til de ansatte, opplevelser for barna som koster mer penger (Tusenfryd, kino, sirkus, etc), eller som de andre her sier - dele litt med de andre barnehagene, selv om det kanskje ikke er helt rettferdig :)

Skrevet
  Luska skrev (På 28.9.2007 den 11.54):

Gi noe til andre barnehager som ikke har så romslig økonomi som dere selv.

*Applaus*

Skrevet
  sola mi skrev (På 28.9.2007 den 12.27):

Kjøpe inn litt leker og gameboy osv. og gitt til nærmeste barneavdeling på sykehus.

Ungene kan være med på handelen og førskolebarna kan bli med på sykehuset for å gi gavene i desember.

Hva med å dra til nærmeste eldresenter og spandere kaffe og kake på de gamle og la ungene opptre med sang og dans? Et kjærkomment avbrekk i hverdagen for de eldre.

Og hva med ringe rundt til andre komunale barnehager og spørre om det er noe de trenger av leker eller utstyr? Dermed kan dere ta en dagstur hver uke fremover med forskjellige grupper av barn hos dere og besøke disse barnehagene og gi dem ønsket sitt.

Det er masse og bruke penger på hvis dere skal gi dem bort. Hvis dere derimot er ute etter å kun bruke dem på dere selv så kan det jo spanderes utedresser på alle barna til vinteren.

Det med eldresenter er et kjempegodt forslag. Enten et eldresenter eller dagsenter på et bo og servicesenter. De vil bli veldig glad for barnehagebesøk, det har jeg erfaring med.

Gjest førskolelærer i barnehage
Skrevet

Uteklær og sko til ansatte. Bærbar PC til ped.lederne, dersom de ikke har det fra før da. Studieturer bruker dere penger på, og det er jeg sikker på at personalet setter STOR pris på. Hva med en lavvo med grillplass inne? Ballbinge til ballaktiviteter? Klatrevegg? En ekstra julegave til de ansatte?

Skrevet

Spander 10 000 kr på de kommunale barnehagene i kommunen (med mindre du bor i en storby;)). Ellers ville jeg kanskje brukt penger på uteområdet (klatrevegg, ballbinge etc.). Har dere barn med spesielle behov, ville jeg kjøpt inn utstyr (evt. ekstra assistent) i forhold til dette barnet. Jeg ville også kurset de ansatte i tegn til tale, noe som er til fantastisk hjelp for barn som er litt sent ute språklig sett!

Skrevet

Hva med å opprette et fond, der ansatte kan søke støtte for videreutdanning?

Skrevet

Gratis november i tillegg til desember ville jeg helt klart brukt penger på. Hvordan står det til med leker, uteutstyr? Julebonus til de ansatte?

Skrevet
  sola mi skrev (På 28.9.2007 den 12.27):

Jeg ville ikke likt det om barnet mitt fikk tilbudt gameboy i barnehagen.

Skrevet
  Sofline skrev (På 30.9.2007 den 20.09):

Jeg ville ikke likt det om barnet mitt fikk tilbudt gameboy i barnehagen.

Det sto gi det til barneavdeling på sykehus. Jeg tror ikke noen har imot at innlagte barn får tilbud om dataspill.

Skrevet
  fineline skrev (På 30.9.2007 den 20.16):

Det sto gi det til barneavdeling på sykehus. Jeg tror ikke noen har imot at innlagte barn får tilbud om dataspill.

Da misforstod jeg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...