Gå til innhold

Tørkeovn til våt kjeller - kald luft??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg leier et vertikaldelt hus der det er fukt i kjelleren. Eieren har nå gravd opp og lagt ny drenering, og har nå kommet med en "ovn" jeg skal bruke til å få tørket opp. "Ovnen" blåser kraftig luft ut i kjelleren, men lufta er kald. Kan dette være riktig? Da jeg sendte melding til en som representerer utleier (utleier bor ikke i nærheten) og spurte om det kunne være riktig at den bare skulle blåse kald luft, fikk jeg bare følgende svar: "Vet ikke, det er ikke min ovn". Det blei jeg jo klok av!!

Noen som vet? Har ikke så mye peiling på sånt som dette.

Gjest ikke varmluft
Skrevet

En kollega av meg hadde nettopp oversvømmelse i kjelleren og har fått en firma hjem til seg som skal ordne opp, Polygon visstnok.

De har har satt noen vifter nede i kjelleren som skal trekke ut fukten og han hadde fått streng beskjed om ikke bruke varme, fordi varme ville føre til damp som steg opp i resten av huset og det ville bli fukt i isolasjonen osv.

SÅ IKKE BRUK VARME I KJELLEREN!!

Han fikk klar beskjed

Skrevet

En kollega av meg hadde nettopp oversvømmelse i kjelleren og har fått en firma hjem til seg som skal ordne opp, Polygon visstnok.

De har har satt noen vifter nede i kjelleren som skal trekke ut fukten og han hadde fått streng beskjed om ikke bruke varme, fordi varme ville føre til damp som steg opp i resten av huset og det ville bli fukt i isolasjonen osv.

SÅ IKKE BRUK VARME I KJELLEREN!!

Han fikk klar beskjed

OK, da stemmer det nok sikkert at det skal være kald luft. Ville bare sjekke, så jeg ikke brukte masse tid og strøm med en ovn det var feil på.

Skrevet

Ja, skal være kald luft, poenget er å få sirkulert lufta og få den ut, da fører den med seg fuktigheten.

Er luften varm så blir det damp og det er ikke bra, da sprer du fuktigheten enda mer til andre steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...