Gjest elexa Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei.Er en jente på 36 år, som går på Cerazette p-pille. Gått på denne i ca 5 mnd. og i utg. punktet veldig fornøyd. Har hatt minimal mens siden jeg startet på disse pillene. For halvannen uke var jeg på rutinesjekk hos legen min, og da fant han en mulig muskelknute i livmoren min. Ble henvist til gynekolog for å sjekke det videre. Han spurte meg om siste mens, men da sa jeg at det var jeg usikker på, fordi jeg som nevnt nesten ikke har hatt det i det siste. Så får jeg mensen 4 dager senere, og er nå på 6 dagen med menstruasjon. Har ikke så mye blødning, men har hatt smerter som jeg har måttet ta smertestillende for hver dag, altså de 6 siste dagene. Når jeg ikke går på p-pillen, har jeg kraftige menstruasjoner og smerter, men å ha smerter i nesten en uke, som nå, har jeg aldri opplevd. Kan det ha noe med muskelknuten å gjøre? Har ikke time hos gynekologen før sist i oktober. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286955-menssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Muskelknuter er veldig vanlige og stort sett uten betydning, de gir sjelden smertefulle menstruasjoner. Jeg kan ikke forklare hvorfor den siste menstruasjon var smertefull, men se det an om det fortsetter. Bruk Ibux eller lignende ved menstruajsonssmerter. Jeg synes du kan vente til du har time hos gynekologen. Så har du hatt nok en menstruasjon å fortelle om. Muskelknuter er godartede forandringer som finnes hos over halvparten av alle kvinner over 40 år, det er ikke risiko for at det utvikler seg til noe ondartet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/286955-menssmerter/#findComment-2303320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.