Gå til innhold

Å sikte med uladd hagle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke i detalj, men jeg vet helt sikkert at jeg _ikke_ hadde tatt initiativ til voldshandlinger dersom jeg fikk ubudne gjester. Om den som brøt seg inn gikk til angrep derimot, eller gjorde utfall mot ungene, så hadde nok saken stilt seg annerledes og da vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert.

OK, da gikk vi litt forbi hverandre her. Jeg tenkte først og fremst på hvis en eventuell innbruddstyv er truende først.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• Sofline

6

• Orio

6

• birdie

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Og ja - jeg husker godt episoden fra i sommer, man samtidig synes jeg det er for drøyt at man ikke skal få beskytte sine egne eiendeler.''

--> For en vanvittig hillbilly-tankegang!

''--> For en vanvittig hillbilly-tankegang!''

*lol*

Skrevet

Deg om det. Den saken fra i sommer fikk jo et grusomt utfall, men som jeg alikevel mener båteieren ikke var skyldig i.

Minner meg om et par banditter som ble tatt etter et bankran og som i etterkant beklaget seg over politiet:"De skøyt jo på oss jo!" Hallo!? Dakar tyven....

''"De skøyt jo på oss jo!" Hallo!? Dakar tyven....''

Norge har heldigvis forbud mot korporlig straff! Av og til kan det være helt nødvendig av politiet å uskadeliggjøre kriminelle ved å skyte på/etter dem, men da er det avvergelsessituasjonen som gjør dette nødvendig - IKKE fordi de har 'forjtent' det fordi de var tyver eller kriminelle på annen måte.

Gjest Elextra
Skrevet

''--> For en vanvittig hillbilly-tankegang!''

*lol*

Var det noe å le av, da?

Skrevet

Å "grisebanke" banditten går langt ut over det som kan kalles nødverge, det ligner mer på gjengjeldelse (og skal altså avgjøres av domstolene).

Enig!!

Vi kan ikke få borgerverntilstander i Norge.

Skrevet

Var det noe å le av, da?

Nei, men det var en aryig kommentar! :-)

Skrevet

Husker du ikke saken fra i sommer, der en båteier tok med seg uladd hagle da han så at noen prøvde å stjele båten hans?

Tyven ble så skremt at han hoppet til sjøs og druknet. Båteieren ble siktet for uaktsomt drap. Saken er henlagt nå, men opplevelsen var neppe morsom.

''men opplevelsen var neppe morsom.''

I særdeleshet ikke for båttyven.... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...