Gå til innhold

Til alle overvektige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde ingen slik i klassen. Vi hadde en litt tilbakestående gutt, men han ble ikke mobbet. Vi hadde et veldig bra samhold alle jentene i klasse når jeg tenker meg om. Tror vi var ganske unike:)

Likevel: Du har sikkert hørt om det.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

6

• Dorthe

5

• Glimtipper

5

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Likevel: Du har sikkert hørt om det.

Jeg tviler ikke på at det forkommer, men jeg vet ikke om noen.

I vår klasse var det nok jeg og en annen jente som grudde oss mest for å kle av oss i gymmen og det var fordi vi var så tynne. Jeg måtte kle av meg mange lag med klær, fordi jeg gjorde alt for å se litt tjukkere ut.

Det var vel først på gymnaset at jeg begynte skjønne at jeg var heldig som var slank, selv om jeg fikk noen kommentarer i dusjen og sånn. Det var mer av typen- ahh så tynn du er!

Skrevet

Jeg tviler ikke på at det forkommer, men jeg vet ikke om noen.

I vår klasse var det nok jeg og en annen jente som grudde oss mest for å kle av oss i gymmen og det var fordi vi var så tynne. Jeg måtte kle av meg mange lag med klær, fordi jeg gjorde alt for å se litt tjukkere ut.

Det var vel først på gymnaset at jeg begynte skjønne at jeg var heldig som var slank, selv om jeg fikk noen kommentarer i dusjen og sånn. Det var mer av typen- ahh så tynn du er!

Jeg var også tynn som en strek, men jeg brydde meg lite om kommentarene. Jeg var ualminnelig lite forfengelig og blåste i hvordan jeg så ut til jeg var rundt 17.

Skrevet

Jeg var også tynn som en strek, men jeg brydde meg lite om kommentarene. Jeg var ualminnelig lite forfengelig og blåste i hvordan jeg så ut til jeg var rundt 17.

Så heldig du var da:)

Det plagde meg skikkelig.Følte meg som en flaggstang. Husker spesielt en kommentar jeg fikk fra en gutt i en klasse over meg og den var fortjent.

Jeg kalte han kruspersille en gang.- Flaggstang!, smalt det tilbake;o)

fortjent, men den svei:) Jeg var misunnelig på alle runde jenter med former og pupper.

Skrevet

''Tross mine kiloer greier jeg å henge med som andre, men er litt dårlig til å koordinere armer og bein, men etterhvert som jeg er med på saltreningen går det bedre og bedre med meg, men det har ikke noe med de overflødige kiloene å gjøre.''

Tynne jenter har ikke nødvendigvis noe bedre koordinasjon.. Jeg har faktisk opplevd at instruktøren har kommet bort til meg etter treningen med velmenende trøst: "det gikk jo litt bedre mot slutten av timen, da.." :-(((

Hilsen den noe ukoordinerte

Som jeg sa til en venninne etter at jeg hadde vært med noen ganger, "nå er jeg kommet så pass inn i det at jeg kan se at det ikke bare er jeg som sliter med koordineringen". Før dette har jeg hatt mer enn nok med meg selv, at jeg ikke aner hva de andre holder på med.

Skrevet

Man skjønner ikke sånt før man selv har vært nevneverdig overvektig og gått ned masse i vekt, verden ser på en på en helt annen måte.

Jeg skal love deg det er mekrbart da jeg har gått igjennom det selv, det er også godt dokumentert i masse undersøkelser at overvektige blir behnadlet annerledes enn tynne.

Skrevet

Mulig jeg er naiv, men jeg legger ikke merke til det. Nå har jeg tendens til å gå raskt og i engne tanker og ser meg ikke så mye rundt hverken til høyre eller venstre:)

Jeg stirrer nok jeg også ubevisst, men de skal være veldig store før jeg gjør det.

Bare du ikke er en av dem som klapper meg på hodet, gir meg penger og ber meg be til gud om tilgivelse og helbredelse. Eller spør meg ut om sexlivet mitt med en øl i hånda.

Skrevet

Bare du ikke er en av dem som klapper meg på hodet, gir meg penger og ber meg be til gud om tilgivelse og helbredelse. Eller spør meg ut om sexlivet mitt med en øl i hånda.

Hvis jeg dropper ølen, kan jeg da spørre deg ut om sexlivet ditt?

*blunker uskyldig og klapper pent på hodet til Dorthe*

Skrevet

Som jeg sa til en venninne etter at jeg hadde vært med noen ganger, "nå er jeg kommet så pass inn i det at jeg kan se at det ikke bare er jeg som sliter med koordineringen". Før dette har jeg hatt mer enn nok med meg selv, at jeg ikke aner hva de andre holder på med.

Og når koordineringen er på plass blir det enda mer slitsomt. :- )

Skrevet

Hvis jeg dropper ølen, kan jeg da spørre deg ut om sexlivet ditt?

*blunker uskyldig og klapper pent på hodet til Dorthe*

Ikke f... :o)

Skrevet

Jeg synes det er viktig at noen sier tydelig fra til din venninne at det er veldig snilt av henne å "ta deg med ut"...

Kan forøvrig ikke skjønne hvorfor du ikke vil bli klappet på hodet, du må da sette pris på at befolkningen synes synd på deg...

(Jeg tør ikke å fleipe mer - ikke alle forstår når jeg mener å være ironisk)

Skrevet

Jeg synes det er viktig at noen sier tydelig fra til din venninne at det er veldig snilt av henne å "ta deg med ut"...

Kan forøvrig ikke skjønne hvorfor du ikke vil bli klappet på hodet, du må da sette pris på at befolkningen synes synd på deg...

(Jeg tør ikke å fleipe mer - ikke alle forstår når jeg mener å være ironisk)

Hehe, jeg har fått penger på gata også jeg. Det er da man ikke vet om man skal le, bli sinna eller gråte.

Skrevet

Bra innlegg og slik tror jeg det er også. Temaet har vært diskutert her inne en del, men det er da ingen som går rundt og tenker over eller bryr seg med andre mennesker sånn til daglig.

Det samme tenker jeg...

Skrevet

Vi hadde ingen slik i klassen. Vi hadde en litt tilbakestående gutt, men han ble ikke mobbet. Vi hadde et veldig bra samhold alle jentene i klasse når jeg tenker meg om. Tror vi var ganske unike:)

Vi mobbet heller ikke klassens "tjukkas".

Skrevet

Ikke blant voksne, men mange av oss husker vel klassens "tjukkas" som fikk gjennomgå både i gymtimen og i friminuttene. Latterbrølene ljomet når hun ble sittende over skrevs på bukken hun skulle prøve å hoppe over.

Uten inngrep fra læreren? Jeg kan ikke si jeg har hørt om slikt annet en på film. Jeg vil tro det er mer unntaket enn regelen.

Skrevet

Hehe, jeg har fått penger på gata også jeg. Det er da man ikke vet om man skal le, bli sinna eller gråte.

Du får si: "Takk skal du ha, det er fint å få noe jeg kan spe på lønna jeg tjener som børsmegler."

Skrevet

I barndommen/oppveksten ble jeg veldig mye mobbet p.g.a overvekten, spesielt i barnehagen. Senere i livet har jeg slitt med dårlig selvbilde, noe som gjør med reservert overfor andre mennesker. Jeg har aldri fått lov å like meg selv som person p.g.a overvekten. Mobbingen og maset fra barndommen om vekt og andre ting har gjort meg rett og slett ensom. Jeg finnes overhode ikke kontaktsøkende som person, det har jeg aldri lært meg. Nå høres dette veldig deprimerende ut, men jeg har det på mange måter bra og har noen få venner. Disse blir litt småopprørt av meg fordi spesielt den ene sier til meg at du må slippe folk innpå deg og vise hvem du er. Men er man først formet som en person er det vanskelig å endre seg.

Jeg har opplevd å få noen kommentarer da jeg hadde 50-60kilo overvekt. Nå når jeg har 20-30kilo overvekt, opplever jeg verken blikk eller kommentarer. Jeg trimmer/trener fast 1 time 4-6 ganger i uka for første gang i livet. Jeg er med på friskis&svettis sin basistrening i sal 2-3 dager i uka + spinning 2-3 ganger i uka. Tross mine kiloer greier jeg å henge med som andre, men er litt dårlig til å koordinere armer og bein, men etterhvert som jeg er med på saltreningen går det bedre og bedre med meg, men det har ikke noe med de overflødige kiloene å gjøre.

Wow, du er flink! :-)

Skrevet

Du får si: "Takk skal du ha, det er fint å få noe jeg kan spe på lønna jeg tjener som børsmegler."

Hehe, det hender jeg er kjapp i kjeften, men noen ganger blir jeg så overrasket og satt ut at jeg ikke får fram et eneste ord :o)

Skrevet

Hehe, det hender jeg er kjapp i kjeften, men noen ganger blir jeg så overrasket og satt ut at jeg ikke får fram et eneste ord :o)

Det kjenner jeg til. Det er lett å finne på gode replikker i ettertid. :-)

Skrevet

Det kjenner jeg til. Det er lett å finne på gode replikker i ettertid. :-)

Jeg har noen faste på lager da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...