Gjest Vil følge med, men klarer ikke Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Orker noen å forklare kort for meg? Jeg har fått med meg at demonstrerende munker blir drept, men hvorfor? Og hva demonstrerer de mot? Unnskyld, jeg føler meg som den "krig-og-fred-og-politikk-og-sånn-dokka" , som ikke får med meg noen ting av det som skjer i verden. SÅ vær så snill og ikke mobb...:´( 0 Siter
GoodTimes Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 I snart 40 år har en militærjunta hersket over Burma. Det er diktatur, ikke demokrati. Landet som i 1948 var verdens mestproduserende land når det gjaldt ris, er nå et av verdens fattigste land. Det er enormt stort om folket endelig klarer å reise seg mot dette vanstyret, og styrte juntaen og erstatte den med demokratisk valgte ledere. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 I snart 40 år har en militærjunta hersket over Burma. Det er diktatur, ikke demokrati. Landet som i 1948 var verdens mestproduserende land når det gjaldt ris, er nå et av verdens fattigste land. Det er enormt stort om folket endelig klarer å reise seg mot dette vanstyret, og styrte juntaen og erstatte den med demokratisk valgte ledere. P.S Jeg skulle også ha forklart at ordet junta opprinnelig er spansk og betyr noe så greit som en komité. Men når det altså dreier seg om en "militærjunta" i moderne, internasjonalt språkbruk, betyr det stort sett alltid at et militærkupp har funnet sted. Altså at de militære med makt har tatt over ledelsen. D.S 0 Siter
Gjest Vil følge med, men klarer ikke Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 I snart 40 år har en militærjunta hersket over Burma. Det er diktatur, ikke demokrati. Landet som i 1948 var verdens mestproduserende land når det gjaldt ris, er nå et av verdens fattigste land. Det er enormt stort om folket endelig klarer å reise seg mot dette vanstyret, og styrte juntaen og erstatte den med demokratisk valgte ledere. Takk skal du ha:) Nå ble det litt klarere. Jeg har også lest om militærdiktatoren Than Shwe i avisen i dag. Så nå har jeg litt mer peiling, føler jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.