Gå til innhold

Er jeg sær eller? eller naiv?

Anbefalte innlegg

Gjest jossebasse
Skrevet

Jeg satt igår mellom noen venner av meg på, alle sammen var gutter (jeg er gutt selv, 27 år gammel). Praten kom inn på jenter og jeg ble sjokkert over det jeg hørte.

Mange av de satt og skrøt over hvor mange de hadde "feid over" og hvor mange jenter som hadde etter sexen spurt om det kunne bli noe mellom de. De skrøt av hvor mange de hadde sagt nei til. Trikset skulle visstnok være at hvis man gav jenta en klem morgenen etter så trodde jenta at det var noe. Derfor skulle man ikke gi de klemmer for da slapp man unna. Hva er dette for en tankegang?

Nå er jeg såpass oppegående at jeg vet at velger man ONS så er det kun sex man er ute etter, som regel ikke noe mer. Derfor hvis man ikke er enige om noe annet, greit for begge parter.

Men så er jeg av en annerledes tankegang. For meg betyr kvinnen noe mer enn bare sex. For meg er kvinnen ensbetydende med det vakre som feminiteten kan vise til. Litt ubeskrivelig, men for meg skal hun respekteres og tas for det hun er, en kvinne. En som man kan stole på og som man har kjærlighet til. Denne kjærligheten er betingelsesløst.

Mulig jeg er på viddene nå, men jeg gjenkjente meg ikke i samtalen med gutta og følte meg uvel. Jeg har aldri hatt ONS og om jeg så fikk lyst til det så hadde jeg ikke gjort det. For meg er sex med den jeg er glad i det aller viktigste. Men det er meg om det. Jeg respekterer at andre mener annerledes om dette. Likeså virker det som det er disse "bad guys" som drar damene. Da begynner jeg å lure på hva som er i hodet på disse jentene. Greit nok om de også vil ha ONS, men hvis ikke, hvorfor velger de det? Jeg er ingen moralens vokter og skjønner at sex er viktig og at mange kun vil ha det og ikke noe mer. Det er uforpliktende, begge får tilfredsstilt sine behov. For meg blir ons uansett feil, men som sagt, alle lever slik de vil og det har jeg all respekt for.

Likeså følte jeg meg uvel da gutta snakket om sine "bytter" og hvordan de hadde sendt jenta hjem igjen.En del av disse jentene hadde sendt de sms om det kunne bli noe mer. Og stolt hadde gutta sagt at de hadde svart nei og neste helg funnet seg en annen. Jeg er 27 år og på ingen måte en som er så sabla moralistisk. Den ene av gutta var 29 og det var så mye forskjell på oss. Han skal feste hele tiden, mens jeg er mer av den rolige sorten. Igjen, folk må få leve som de vil og det har jeg respekt for.

Kanskje er jeg en kjedelig person, men jeg anser meg som dyp. Dypere enn jeg hadde trodd. Men å snakke nedsettende om kvinner er noe jeg ikke vil eller klarer. Å se skjænnheten i en kvinnen, og da mener jeg ikke bare det ytre, er veldig fint.

Er jeg rar?

Hehehehehehehehehe håper da ikke det :-)

Skrevet

Du er slett ikke rar! Du høres ut som en flott og reflektert og fornuftig ung mann - heldig er den kvinnen som klarer å kapre deg! :o)

Skrevet

Du er ikke rar, men jeg tror heller ikke slik mannfolkprat er så alvorlig ment. De kan virke tøffe i trynet og som noen skikkelige playboys når de prater seg i mellom, men plutselig blir de stupforelska i en av disse jentene, og da blir de følsomme pusekatter som legger vekk råpratet.

Dessuten er det mange jenter som også "lever livet", og det trenger ikke å ligge noen form for utnytting i det de gjør.

At noen av dem sender SMS og ønsker mer, kan like godt gå andre veien. Og det å ikke få napp hos alle man blir interessert i, er en del av livet som vi alle må gjennom.

Gjest jossebasse
Skrevet

Du er slett ikke rar! Du høres ut som en flott og reflektert og fornuftig ung mann - heldig er den kvinnen som klarer å kapre deg! :o)

Tusen takk for de fine ordene :-) Ble rent rørt jeg

Gjest this is a signature
Skrevet

Så godt å høre at slike menn ikke er en utdødd rase..

Du er jo den type mann vi kvinner vil ha..:)

Skrevet

sær eller naiv? tja, de fleste snakker piss av dette slaget, de fleste av oss er da oppvokst med "garderobementalitet", det er en uskreven regel at dette ikke er noe alvorlig greier, men bare pissprat og noe man gjør for å ha det morsomt.

alle liker ikke det, som med alt annet, det er ikke noe å henge seg opp i syns jeg, men at du føler deg fysisk sjuk av å høre på det er noe ekstremt......

ingen jenter tar skade av tullpratet vi har oss imellom .......

Gjest jossebasse
Skrevet

sær eller naiv? tja, de fleste snakker piss av dette slaget, de fleste av oss er da oppvokst med "garderobementalitet", det er en uskreven regel at dette ikke er noe alvorlig greier, men bare pissprat og noe man gjør for å ha det morsomt.

alle liker ikke det, som med alt annet, det er ikke noe å henge seg opp i syns jeg, men at du føler deg fysisk sjuk av å høre på det er noe ekstremt......

ingen jenter tar skade av tullpratet vi har oss imellom .......

Du har noe der ja. Men samtidig glemte jeg å legge til det den ene sa "Men vet dere hva gutta, det ordner seg alltid for snille gutter". Hvor snilt er det å være lumpen mot en jente?

Skrevet

Tja, det er vel ikke alldeles sikkert at det er gutta som har avvist alle jentene, eller? Spørs vel om de har blitt dumpa selv noen ganger også, men vrir historiene til sin fordel. ;-)

Skrevet

Jeg vil anta du er like normal som vennene dine. Selv ville jeg foretrukket en som minnet mest om deg. Du er verken sær eller naiv.

Gjest jossebasse
Skrevet

Jeg vil anta du er like normal som vennene dine. Selv ville jeg foretrukket en som minnet mest om deg. Du er verken sær eller naiv.

Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...