Gå til innhold

Hvordan var det med de nye bagasje-reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan pakker vi med sprøyter?

Var det ikke et eller annet med toalettsaker også?

Skrevet

Toalettsaker kan du i allefall ha med så mye du vil av, men du må ikke ta dem i håndbagasjen med mindre det er mindre enn 100 ml i hver beholder. Og da må de pakkes i forseglet pose. Jeg tror du kan ha med sprøyter uten problemer også, så lenge du har dem i vanlig bagasje, ikke i håndbagasjen. Trenger du å ha med sprøytene i håndbagasjen må du sikkert ha med en attest fra legen, eller resepten, men dette vet jeg ikke sikkert.

Kanskje du finner noe info her?

http://www.dutyfree.no/kunder/trn/trncms.nsf/($All)/BBE033321E70BD8DC1257243002F72EC?OpenDocument

Skrevet

Toalettsaker kan du i allefall ha med så mye du vil av, men du må ikke ta dem i håndbagasjen med mindre det er mindre enn 100 ml i hver beholder. Og da må de pakkes i forseglet pose. Jeg tror du kan ha med sprøyter uten problemer også, så lenge du har dem i vanlig bagasje, ikke i håndbagasjen. Trenger du å ha med sprøytene i håndbagasjen må du sikkert ha med en attest fra legen, eller resepten, men dette vet jeg ikke sikkert.

Kanskje du finner noe info her?

http://www.dutyfree.no/kunder/trn/trncms.nsf/($All)/BBE033321E70BD8DC1257243002F72EC?OpenDocument

Tusen takk:) Nei, vi må ikke ha sprøytene i håndbagasjen.

Skrevet

Medisinsk utstyr skal du alltid ha i håndbaggasjen, Jeg tror jeg hadde fått et skriv av legen om at du har det med, jeg gjorde i hvert fall det sist og det var bra og flaut for gjennomlysningsmannen dro opp alt sammen foran alle som sto der og jeg kjente jeg ble skikelig flau. Det ble han og når jeg sa hva det var til ;o)

Skrevet

Medisinsk utstyr skal du alltid ha i håndbaggasjen, Jeg tror jeg hadde fått et skriv av legen om at du har det med, jeg gjorde i hvert fall det sist og det var bra og flaut for gjennomlysningsmannen dro opp alt sammen foran alle som sto der og jeg kjente jeg ble skikelig flau. Det ble han og når jeg sa hva det var til ;o)

Hehe... Håper du ikke utelot noen detaljer!

Skrevet

Hehe... Håper du ikke utelot noen detaljer!

Han forsto vel egentlig nesten ikke av hva jeg sa, så jeg brukte meget enkle ord hihi.

Skrevet

Vi hadde ikke sprøyteutstyret i håndbagasjen. Hadde det i en liten "koffert" vi fikk på sykehuset og puttet den i baggen. Gikk fint det. Jeg hadde hostesaft og nesedråper i veska mi (håndbagasjen) og det gikk også fint, men en brusflaske fylt med vann ble tatt i fra meg:)

Personalet på Gardermoen hadde forresten behøv et smilekurs.

Skrevet

Vi hadde ikke sprøyteutstyret i håndbagasjen. Hadde det i en liten "koffert" vi fikk på sykehuset og puttet den i baggen. Gikk fint det. Jeg hadde hostesaft og nesedråper i veska mi (håndbagasjen) og det gikk også fint, men en brusflaske fylt med vann ble tatt i fra meg:)

Personalet på Gardermoen hadde forresten behøv et smilekurs.

Du skal ha det i håndbagasjen slik at du er sikker på at det ikke blir borte. Det hender vanlig baggasje blir borte og da er man ille ute hvis man har medisiner og utstyr i kofferten.

Og det med smilekurset er jeg helt enig i ;o)

Skrevet

Du skal ha det i håndbagasjen slik at du er sikker på at det ikke blir borte. Det hender vanlig baggasje blir borte og da er man ille ute hvis man har medisiner og utstyr i kofferten.

Og det med smilekurset er jeg helt enig i ;o)

Men det kommer vel an på hva slags medisinsk utstyr? Kan ikke tenke meg at det er lov med sprøyter i håndbagasjen. Jeg vet ikke, men det høres i så fall litt rart ut.

Skrevet

Men det kommer vel an på hva slags medisinsk utstyr? Kan ikke tenke meg at det er lov med sprøyter i håndbagasjen. Jeg vet ikke, men det høres i så fall litt rart ut.

Jo, det tror jeg er lov dersom man har med legeattest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...