Gå til innhold

Burma og tøvete aksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke med beste vilje hva det hjelper Burma å tenne ett lys i vinduet.

Forstår det er en symbolsk handling, men hva hjelper det? Jeg ser mange av naboene har tent lys i vinduene og samboeren min maser om at vi må tenne lys og er helt hysterisk.

Blir så vanvittig oppgitt av slikt tøv, skal man støtte noe gjør man det skikkelig eller lar vær. Slike som tenner lys og hiver seg ned i soffaen igjen er jo bare ute etter å late som de bryr seg.

Det finner mange typer aksjoner for soffasittere og "wannabes" som provoserer meg.

Skrevet

Tenk så mange husbranner det kan bli av det her. Blafrende stearinlys og blafrende gardiner.. huff og huff..

Skrevet

Helt enig med deg. Det hjelper ikke Burmas befolkning en tøddel om jeg går med rød t-skjorte eller tenner et lys i vinduet. Det gir bare en falsk god samvittighet at man har vist solidaritet... Men selv om jeg ikke går med rød skjorte eller har tent lys, så tenker jeg masse på burmeserne og den situasjonen de er i nå...

Skrevet

Jeg er enig. Ofte (som regel) føle man seg maktesløs iforhold til konflikter og naturkatastrofer, og det er vanskelig å vite hva man skal gjøre for å hjelpe.

Dersom jeg levde i et diktatur, ville jeg ønsket _hjelp_, ikke tanken på at en haug med fremmede personer født med sølvskje i munnen hadde kledd på seg en rød genser én dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...