Gå til innhold

Parfyme (altfor mye)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjørte ei jente jeg skal på date med i morra. I bilen merket jeg at hun hadde på seg mye parfyme. Bør jeg si ifra? Jeg blir guffen i halsen, og svelget av enkelte parfymer, og dette var definitivt en av de parfymene. Men er det noe sjakktrekk å spørre om hun kan droppe den?`Føler det er litt frekt liksom, men det ødlegger litt av daten da. Kommer til å sitte å bli irritert i svelget av parfymen... Hvis jeg ikke sier ifra.

Skrevet

Klart du ikke sier i fra så tidlig. Om dere blir sammen så kan du heller tilfeldigvis knuse flasken med parfyme og erstatte den med en du liker.

Skrevet

Det høres jo ut som om du er mildt allergisk, så jeg syns du skal si fra jeg.

Du trenger jo ikke si "den jævla parfymen din er så sterk at jeg blir helt dårlig", men heller på en hyggelig litt unnskyldende måte fortelle at du er litt allergisk mot enkelte parfymer, og at hennes dessverre er en av dem du får litt ubehag av. Og så smiler du sjarmerende ;o)

Jeg tror jeg hadde tatt det helt fint om det var meg som fikk noe slikt påpekt.

Skrevet

minner meg om typen min, som lot vente i to år på å fortelle at han ikke kunne fordra at jeg hele tida brant røkelse. bedre å si fra litt tidligere, men helst ikke for tidlig. parfyme er mer sensitivt. du kan gi henne positive "endringshint" om du vil. f.eks ta henne med til et parfymeri og duft litt (kanskje du kan jukse litt, teste noen på forhånd og finne en du liker). si fra om hva du liker og ikke der. spør om hun har lyst på en, en liten kjærlighetsgave. så kan du selv spraye henne en morgen og si "perfekt" ;)

Skrevet

Dessverre er det altfor mange jenter/kvinner som ikke har skjønt at "parfyme skal anes, ikke dufte".

Jeg ville sagt generelt at du dessvere er allergisk mot de fleste parfymer (ikke si noe om hennes akkurat nå) og si at hvis hun kunne tenke seg å ikke bruke parfyme når dere treffes, så ville du blitt glad...

Så kan du heller senere ta opp at det er visse parfymer du likevel kan tåle.

Skrevet

"Jeg har så stor trang til å gi deg en klem/kose med deg, men er innmari allergisk for parfyme, så neste gang vi møtes så dropper du parfymen?" og så smiler du sjarmerende til henne. Da kan hun ikke annet enn å smelte ;)

Skrevet

Det høres jo ut som om du er mildt allergisk, så jeg syns du skal si fra jeg.

Du trenger jo ikke si "den jævla parfymen din er så sterk at jeg blir helt dårlig", men heller på en hyggelig litt unnskyldende måte fortelle at du er litt allergisk mot enkelte parfymer, og at hennes dessverre er en av dem du får litt ubehag av. Og så smiler du sjarmerende ;o)

Jeg tror jeg hadde tatt det helt fint om det var meg som fikk noe slikt påpekt.

Enig.

Jeg tror det er veldig viktig at det man sier i en slik setting blir noe som viser tilbake på en selv (JEG er litt allergisk) istedenfor å vise tilbake på henne (DU har på altfor mye parfyme).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...