Gå til innhold

Hva får deg til å føle deg elsket ??

Anbefalte innlegg

Gjest fru. usikker

Hva får deg til å føle deg elsket og hva gjør du for din kjære så h*n føler seg elsket??

Dette er et viktig punkt for meg i vårt forhold (har vært gift i 15 år). Jeg elsker min mann, forteller ham det ofte og forsøker å vise det med kjærtegn og oppmerksomhet.

Utfordringen er at han ikke sier det, eller "er" på en slik måte at jeg forstår at han elsker meg.....

Jeg vet helt ærlig ikke om han er så glad i meg som jeg er i ham, det gjør meg usikker på hva han vil med fremtiden.

Han er ufattelig snill, både mot meg og barna. Vi krangler ikke, men kommuniserer ikke om de vansklige tingene heller....(han blir stille, jeg prater...)

Hvis jeg presser på for å høre hva han føler eller mener om dette, så får jeg ikke mye ut av ham, men han mener vel at jeg bare bør forstå at han ikke har tenkt å stikke....

Men hvordan kan jeg _vite_ om han virkelig elsker meg??

Håper dere kan dele noen erfaringer med meg her :-)

Fortsetter under...

''Men hvordan kan jeg _vite_ om han virkelig elsker meg?? Håper dere kan dele noen erfaringer med meg her :-)''

Han er jo der sammen med deg etter 15 års ekteskap, er ikke det et ganske tydelig tegn på at han er glad i deg da?

Hvis han ikke har brukt å si sånt før hvorfor skulle han plutselig begynne å gjøre det nå? Eller har du gått i alle disse årene og lurt på om han var like glad i deg som du i han?

det sies at mennesker i hovedsak har fem måter å kommunisere kjærlighet på. gjerninger, ord, gaver, tid og...noe annet (om jeg husker rett...det finnes en bok om dette, der du kan sjeke mer nøye). din hovedmåte å vise kjærlighet på, ditt kjærlighetsspråk, er tydeligvis ord. dette betyr at du både gir og trenger ord, komplimenter. hans er tydeligvis noe annet. kanskje du kan ta en titt på hvor mye tid dere tilbringer sammen, om han gjør mange tjenester for deg, om han gir deg gaver, om han liker å ta masse på deg. kanskje du da kan finne ut hvordan han uttrykker sin kjærlighet, siden det tydeligvis ikke er på samme måte som deg.

Herre-min-jesus, han har jo tross alt vært hos deg i 15, år....FEMTEN ÅR....hvordan kan du lure på dette nå?

Han viser det jo ved å være akkurat slik du beskriver han, altså, ingen krangling, snill og god.

Vi er alle forskjellige, vi menn er ikke alltid som dere kvinner, ut i fra det du sier så synes jeg han sier at han er glad i deg. Jeg ser typiske tegn på det ut i fra din beskrivelse.

Dere kvinner tenker og analyserer for mye.

Annonse

Min kjære er heller ikke av typen som ti lstadighet sier han elsker meg og sånn, men han sier det ofte pr. sms. :o)

Men han er veldig flink til å vise det på andre måter da - gjør alt med bilen min og sørger for at den er i stand, skifter dekk og fyller bensin, han hjelper meg med det jeg måtte trenge hjelp til og han har gitt meg både bil og laptop fordi han mente jeg trenger det. :o) Han har tatt imot ungene mine med åpne armer og har lært dem å sykle og holder alle syklene våre i god stand, han har tatt med ungene og meg på masse båtturer, hytteturer og teltturer. Alt det viser at han elsker meg og har blitt glad i ungene mine for meg, mer enn om han hadde sagt det en gang om dagen, men aldri vist det i praksis.

Min kjære er heller ikke av typen som ti lstadighet sier han elsker meg og sånn, men han sier det ofte pr. sms. :o)

Men han er veldig flink til å vise det på andre måter da - gjør alt med bilen min og sørger for at den er i stand, skifter dekk og fyller bensin, han hjelper meg med det jeg måtte trenge hjelp til og han har gitt meg både bil og laptop fordi han mente jeg trenger det. :o) Han har tatt imot ungene mine med åpne armer og har lært dem å sykle og holder alle syklene våre i god stand, han har tatt med ungene og meg på masse båtturer, hytteturer og teltturer. Alt det viser at han elsker meg og har blitt glad i ungene mine for meg, mer enn om han hadde sagt det en gang om dagen, men aldri vist det i praksis.

Du er en heldig dame Lillemus.. du har en mann som virkelig er glad i deg og bryr seg om deg og dine :)

Jeg har aldri helt forstått viktigheten i å måtte si sånt med ord hele tiden. Mange sier de er glad i eller elsker, men viser det ikke i handling.. og da har jo ikke ordene noen verdi.

Jeg forstår deg. Hvis du både sier og viser at du elsker ham, men ikke får noen respons tilbake, er det noe som mangler. Og jeg er helt uenig med de som sier at når dere fortsatt er sammen etter 15 år er dette kjærlighetserklæring god nok.

Gjest kvinne 46

Boka "Kjærlighetens 5 språk" er fin. Der står det at vi har fem behov som vi rangerer ulikt frå person til person. Teneste, fysisk kontakt, tid, ord og gåver. Vi har lett for å vise kjærlight på den måten vi sjølv vil bli elska på. Men det er ikkje sikkert det er partnerens største behov.

Eg viste kjærlighet med å stulle og stelle for min mann, for teneste er mitt største uttrykk for kjærlighet. Mens han nesten blei irritert, og ville ha meg hos seg. Gjerne masse fysisk kontakt. Eg forstod at hans kjærlighetsspråk er fysisk kontakt. Får han det, så er han _så_ fornøgd. Mitt kjærlighetsspråk er teneste. Gjer nokon noko for meg føler eg meg så elska. Gåver har eg minst glede av, mens andre stråler av det.

Eg el

Gjest slik er det

Jeg forstår deg. Hvis du både sier og viser at du elsker ham, men ikke får noen respons tilbake, er det noe som mangler. Og jeg er helt uenig med de som sier at når dere fortsatt er sammen etter 15 år er dette kjærlighetserklæring god nok.

Ja himmel og hav. Vårt forhold havarerte etter enda flere år. Det finnes aldri noen garanti, bare illusjonen om det.

Gjest fru usikker

takk...

ja det er "noe" som ikke er som det skal, jeg klarer bare ikke å finne helt ut av hva...

Boken "Kjærlighetens 5 språk" har jeg, og vi har snakket om dette for en tid tilbake. Han mente da at hans kjærlighetsspråk var "fysisk kontakt". Dette ga han meg masse av før, men nå er det MYE mindre. For noen år siden var et litt for mye av det gode, nå må jeg be om det.....

Kanskje det faktisk er det som problemet? jeg har avvist for mye av hans måte å elske meg på, og når jeg nå ønsker mer fysisk kontakt er han "lei"....

Uff, at dette ikke kunne vært litt enklere....

Jeg forsøker å være tålmodig, jeg gir han masse oppmerksomhet og fysisk kontakt. Får bare håpe det går seg til...

Gjest fru usikker

Boka "Kjærlighetens 5 språk" er fin. Der står det at vi har fem behov som vi rangerer ulikt frå person til person. Teneste, fysisk kontakt, tid, ord og gåver. Vi har lett for å vise kjærlight på den måten vi sjølv vil bli elska på. Men det er ikkje sikkert det er partnerens største behov.

Eg viste kjærlighet med å stulle og stelle for min mann, for teneste er mitt største uttrykk for kjærlighet. Mens han nesten blei irritert, og ville ha meg hos seg. Gjerne masse fysisk kontakt. Eg forstod at hans kjærlighetsspråk er fysisk kontakt. Får han det, så er han _så_ fornøgd. Mitt kjærlighetsspråk er teneste. Gjer nokon noko for meg føler eg meg så elska. Gåver har eg minst glede av, mens andre stråler av det.

Eg el

Jeg har den boken :-) mitt kjærligetsspråk er helt klart ord, hans

kjærlighetsspråk er nok "fysisk kontakt".

Han ga meg masse av fysisk kontakt (ikke bare sex..) før, men nå er det MYE mindre. For noen år siden var et litt for mye av det gode, nå må jeg be om det.....

Det er ikke så lett dette...

Jeg gir han så mye "fysisk kontakt" jeg kan, og håper jo på at det ikke er "for sent".....

Å gi og gi uten å få fylt opp egen "kjærlighetstank" er slitsomt. Men jeg kan jo ikke tvinge ham til å elske meg heller...

Annonse

Gjest fru usikker

Herre-min-jesus, han har jo tross alt vært hos deg i 15, år....FEMTEN ÅR....hvordan kan du lure på dette nå?

Han viser det jo ved å være akkurat slik du beskriver han, altså, ingen krangling, snill og god.

Vi er alle forskjellige, vi menn er ikke alltid som dere kvinner, ut i fra det du sier så synes jeg han sier at han er glad i deg. Jeg ser typiske tegn på det ut i fra din beskrivelse.

Ja der er nok du og min mann helt enige :-) vi tenker og analyserer for mye og vi ønsker å snakke om det ... :-)

Derimot er det ingen garanti at men elsker hverandre livet ut selv om man har vært gift i 15 år. Vi er alle i stadig endring, og vi selv er nok i en fase nå hvor vi "våkner opp" etter en lengre småbarnsperiode.

Jeg håper at dette er bare en periode, og håper selvfølgelig på at alt ordner seg igjen slik at jeg også føler meg sikker på hans kjærlighet og vilje til at vi skal leve resten av livet sammen :-)

Gjest fru usikker

''Men hvordan kan jeg _vite_ om han virkelig elsker meg?? Håper dere kan dele noen erfaringer med meg her :-)''

Han er jo der sammen med deg etter 15 års ekteskap, er ikke det et ganske tydelig tegn på at han er glad i deg da?

Hvis han ikke har brukt å si sånt før hvorfor skulle han plutselig begynne å gjøre det nå? Eller har du gått i alle disse årene og lurt på om han var like glad i deg som du i han?

Jada han er der fortsatt, og jeg forventer ikke at han skal endre seg til å bli en som sitter og prater og prater (det har han aldri gjort og kommer ikke til å gjøre heller)

Men se de andre svarene ang. kjærlighetspråk... Han har endret seg til å ikke vise sin kjærlighet med sitt kjærlighetsspråk heller, for han er det fysisk kontakt. Jeg har sikkert gjennom årene ikke klart å ta i mot hans måte å si at han er glad i meg og når dropper han det heller... og da blir jeg jo veldig usikker og bekymret.

Det hjelper som sagt ikke å snakke om dette, jeg får ikke noe skikkelig svar....

Jeg får fortsette å gi han min kjærlighet i hht hans kjærlihetsspråk så får vi se hva som skjer fremover.

Gjest fru usikker

Det er helt rett at det ikke hjelper hva man sier, men hva man viser i praksis i hverdagen. Jeg får desverre ikke så mye av noen av delene for tiden (føler jeg da..).

Han er snill, slik er han som type, men å det alene er ikke nok. Det må jo være noe mer enn gode venner, praktiske samarbeidspartnere osv for at jeg skal tro på dette. Vi bor i et hjem vi har bygget opp sammen, så å gjøre ting "hjemme" klarer jeg ikke å koble opp mot kærlighet til meg... det er mer som praktiske oppgaver som vi deler hjemme.

Spørsmålet er vel om han faktisk er glad i meg, men ikke klarer å vise meg dette på en måte jeg klarer å motta, eller om han rett og slett er drittlei.......

Du har lett for å svare at "dere kvinner tenker og analyserer altfor mye". I de fleste tilfellene kan jeg være enig i dette, men ikke i dette tilfellet. Mener du for alvor at et langt forhold er en garanti for varig kjærlighet? I så fall bør du titte litt på skilmissestatistikken.

Og jeg vet om flere som synes (eller trodde) at alt var bra, de hadde et godt sexliv og mange framtidsplaner sammen - så plutselig og uten forvarsel har den ene brutt ut etter 15-20 års ekteskap.

Men kanskje kunne noen av diss bruddene ha vært forebygget hvis alle var like opptatt av å vise og vedlikeholde kjærligheten som fru usikker. Ikke ta det for gitt at alt er bra, men finne ut om det virkelig er det og jobbe for at kommunikasjonen og kjærligheten skal styrkes.

Det er viktig å føle seg elsket.

Jeg skjønner godt at du har behov for å vite om mannen din fortsatt elsker deg. At han fortsatt er der er ingen garanti på det - det trenger ikke vise annet enn at han ikke har initiativ til å bryte ut.

Selv så vet jeg at mannen min elsker meg fordi han er veldig flink til å støtte meg i de beslutningene jeg tar, oppmuntre meg til å våge å gjøre ting jeg er usikker på om jeg er flink nok til å klare. Han gir meg mye fysisk kontakt, og ikke minst: han forteller meg at han elsker meg. Det siste gjør han ikke så ofte, det kan gå måneder mellom (men han sier nesten daglig at han er glad i meg). Men det blir desto mer verdifullt når det skjer.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre for å forbedre situasjonen din, annet enn å fortsette å fortelle ham hvor mye du elsker ham, gi han mange kjærtegn, og håpe på at de vil komme i retur etter hvert.

Jeg vet at han elsker meg når han skyller bestikket mitt før han dekker på, selv om det er rent, fordi jeg har småtendenser til tvangstanker. Når jeg overhører han med kompisen på telefonen at han "ikke orker ut i kveld fordi han er trøtt", når han vet jeg har gledet meg til at vi skal se idol og spise god mat. Og når han kysser meg i nakken før han drar på tidligvakt, når han tror at jeg fortsatt sover.

Gjest muffinspiken

Akkurat nå føler jeg meg ikke elsket, bare nødvendig. Her i huset konkurrere vi om hvem av oss som har det verst. Det er trist og gledesløst, kan du si. Jeg vet ikke hvordan vi skal komme oss ut av det, heller.

Skulle ønske jeg hadde det som Lillemus beskriver her.

Når kjærligheten blir til handling, føler jeg meg elsket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...