Gå til innhold

Hvilken øyenfarge har albinoer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hos ekte albinoer er øynene røde, fordi man kan se de røde blodkarene på netthinnen. Øynene til døde albinoer vil derfor bli hvite eller lys blåaktig.

Skrevet

Hos ekte albinoer er øynene røde, fordi man kan se de røde blodkarene på netthinnen. Øynene til døde albinoer vil derfor bli hvite eller lys blåaktig.

Kan alle folkeslag bli albino?

Skrevet

Ja. Det skyldes en genfeil som gjør at det ikke dannes pigment. I Norge fødes det i gjennomsnitt 4 barn i året med en eller annen form for albinisme.

Skrevet

Ja. Det skyldes en genfeil som gjør at det ikke dannes pigment. I Norge fødes det i gjennomsnitt 4 barn i året med en eller annen form for albinisme.

Det må være håpløst å være albino i varmere strøk! De kan jo omtrent ikke bevege seg ute når det er sol.

Skrevet

Det må være håpløst å være albino i varmere strøk! De kan jo omtrent ikke bevege seg ute når det er sol.

Dessuten blir de gjerne utstøtt, siden de ser helt annerledes ut. Noen tror moren har vært utro, eller at det er en forbannelse over ungen.

Annonse

Skrevet

Dessuten blir de gjerne utstøtt, siden de ser helt annerledes ut. Noen tror moren har vært utro, eller at det er en forbannelse over ungen.

Og det er det gjerne.

Gjest som oss andre
Skrevet

en av mine beste venner er albino... klarer seg kjempefint i samfunnet, til tross for ekstremt mye mobbing oppgjennom årene, men hun har vært flink å svare og klart seg! folk tenker ofte at de er andreledes i hode også, emn de er akkurat som meg og deg, det er ikke noe i hode som er galt, er bare pigmenter som mangler...

de sliter i solen, min venn bruker solfaktor 50-60 og må smøre seg hele tiden.. det er vel røde øyne folk sier de har, men er vel egentlig ikke røde heller, mer grå lilla....

Skrevet

en av mine beste venner er albino... klarer seg kjempefint i samfunnet, til tross for ekstremt mye mobbing oppgjennom årene, men hun har vært flink å svare og klart seg! folk tenker ofte at de er andreledes i hode også, emn de er akkurat som meg og deg, det er ikke noe i hode som er galt, er bare pigmenter som mangler...

de sliter i solen, min venn bruker solfaktor 50-60 og må smøre seg hele tiden.. det er vel røde øyne folk sier de har, men er vel egentlig ikke røde heller, mer grå lilla....

Det finnes forskjellig grad av albinisme.

Skrevet

INGEN!

De har ingen farge på iris, og derfor ser man rett inn på de små blodårene lenger bak i øyet, og øynene ser derfor røde ut.

Gjest this is a signature
Skrevet

Hvorfor er du anonym på dette spørsmålet?

Skrevet

Kanskje for å minske gjenkjennelsesfaren? Hvis jeg skrev om noe som ville vært veldig lett gjenkjenbart, ville jeg nok vært anonym jeg også.

Annonse

Gjest som oss andre
Skrevet

det er fordi at hvis noen vet hvem jeg er eller hvem albino jeg snakker om så kan de bli såret, derfor er jeg anonym..

Skrevet

Jeg så i alle fall en baby i pakistan en gang som var albino, og han så helt nordisk ut! Først trodde jeg det bare var noen de passet, men da så jeg at moren ammet ham, og jeg la merke til hvor lys han faktisk var. Så fikk jeg vite at han var albino. Jeg mener å huske at han hadde gråblå øyne.

Skrevet

Ei venninne av meg er albino, hun er veldig svaksynt. Hun har gråblå øyne, som skjelver/dirrer hele tiden. Ikke røde øyne altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...