Gå til innhold

Blir ikke gravid jeg heller

Anbefalte innlegg

.

Jeg sluttet med p-pillen januar 2007. Trinordiol.hadde da brukt de i 7 år. og lurer på hvor lenge tar det før virkestoffet er ute av kroppen? og når jeg kan regne med at det skjer noe.

Vi er begge er 42 år og syns det haster litt med å få barn. hvor lenge må man prøve selv før man kan få hjelp?

– Lady42

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287026-blir-ikke-gravid-jeg-heller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har råd kan dere be om hjelp privat, f.eks. på Volvat eller andre sentra. Gjennom det offentlige er vel hovedregelen at man skal ha prøvd et år før man kommer til utredning, og tiden går... Vet ikke om det er mulig å komme inn raskere om man har deres alder?

Var jeg dere ville jeg snarest søkt hjelp, kanskje først via fastlegen, for å finne ut om dere snarlig kan undersøkes gjennom det offentlige.

Venner av meg som var rundt 35-36 tenkte som dere og fikk privat hjelp allerede etter å ha forsøkt noen måneder, de ville neppe blitt gravide på "naturmåten".

Hvis du har mensen regelmessig, så har ikke p-pillene noen virkning lenger. Vanligvis må man prøve ett år før man blir utredet, men siden du er 42 år, ville jeg gått til fastlegen og bedt om henvisning til utredning hos gyn allerede nå. Du er jo bare noen få måneder fra å ha prøvd i ett år, uansett.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...