Gå til innhold

Prøve meg i en annen jobb under sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hvis jeg er sykemeldt i min faste stilling,kan jeg ved å si nei til sykepengene jobbe for en annen annen arbeidsgiver?

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg.

Sykemelding er legens vurdering av hvorvidt du er i stand til å jobbe eller ikke, ikke en mulighet til å forsøke andre jobber.

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei! Enten er man sykemeldt, og jobber ikke, eller så er man frisk og skal friskmeldes. Det gjelder uansett hvilken arbeidsgiver du jobber for. Hvis du mener at du er frisk nok til å jobbe, må du friskmelde deg. Hvis du jobber for en annen arbeidsgiver, må de klarerer dette med din opprinnelige arbeidsgiver. Thomas Myran Advokat

Skrevet

I utgangspunktet skal det kunne gå an - for eksempel hvis det er en annen type jobb der det du er sykmeldt for ikke hindrer deg? Men du bør klarere dette med lege og arbeidsgiver selvfølgelig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...