Gå til innhold

Henvisning til fysioterapeut

Anbefalte innlegg

Gjest stivkropp
Skrevet

Jeg har fått henvisning til fysioterapeut fra legen. Jeg skal gå dit to-tre

dager i uken.

Prisen var forholdsvis høy, 500 kroner for første time og 300 for de neste.

Er dette noe jeg får tilbakebetalt? Jeg kommer til å bruke flere tusen

kroner på dette om jeg må betale alt selv..

Fortsetter under...

Gjest linnea24
Skrevet

Det er en egenandel på ca 3600,- (var det for 2 år siden,kan være nye regler nå.)Etter det var det gratis resten av året.Ta en tlf til NAV trygd.

Gjest aspeløvet
Skrevet

Du må forsikre deg om at dette er en fysioterapeut som mottar kommunalt driftstilskudd. Husk å ta vare på kvitteringer. Da oppnår du frikort tak2, etter ca 1600,- Visst ikke må du betale alt selv.

Gjest dårlig hukommelse
Skrevet

Det er en egenandel på ca 3600,- (var det for 2 år siden,kan være nye regler nå.)Etter det var det gratis resten av året.Ta en tlf til NAV trygd.

Det er noen hundrelapper lavere nå, husker ikke helt nyøaktig hvor mye.

Gjest stivkropp
Skrevet

Takk for svar.

Er det mulig å betale alle behandlinger til fysioterapeuten og deretter sende kvitteringer/utskrift fra fysioterapeut til trygdekontoret når jeg er helt ferdig med all behandling?

Skrevet

Du bør sjekke at din fysioterapeut har avtale om driftstilskudd med kommunen. Du betaler såpass høye egenandeler at dette muligens ikke er tilfelle. Hvis vedkommende ikke har driftstilskudd, vil du ikke få refundert noe selv om du kommer opp i beløp over egenandelstak 2.

Fysioterapi går inn under egenandelstak 2, som for 2007 er på 2500,- Når du har betalt egenandeler til fysioterapi som overstiger dette beløpet, kan du kontakte nav og få utstedt frikort 2. Etter dette vil du ha rett på gratis fysioterapi.

Inn under ordningen om egenandelstak 2 går utgifter til fysioterapi og visse typer tannbehandling. Ugfiter til lege og medisiner går inn under egenandelstak 1, og får således ingen innvirkning .

Du kan lese om dette på nav sin sider: http://nav.no/page?id=365

Annonse

Skrevet

Når du har henvisning fra legen så har du ett tak for hvor mye du kal betale. Det er frikort om ved andre helsetjenester bare at her å er det egne satser.

Gjest allsang
Skrevet

Takk for svar.

Er det mulig å betale alle behandlinger til fysioterapeuten og deretter sende kvitteringer/utskrift fra fysioterapeut til trygdekontoret når jeg er helt ferdig med all behandling?

Ja, det kan du.

Men bare hvis denne fysioterapeuten har driftsavtale, så det MÅ du sjekke opp på forhånd!

Velger du en fysioterapeut uten avtale, får du ikke igjen en krone...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...