Gjest Adaflick Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er en kvinne på 44 år og bruker i dag Depo Provera, men vil gjerne bytte til P-stav (hormonstav). Jeg har brukt Depo Provera i 12-13 år (fra jeg var ca 31år), og fått påvist lav bentetthet som kan skyldes langvarig bruk av DP. Jeg har hatt store PMS plager med kraftige blødninger, og DP har derfor vært fantastisk å bruke siden jeg slipper alle plager og ikke har menstruasjon i det hele tatt. Jeg har ikke født barn. 1-Hvordan er det med Jadelle og Implanon når det gjelder påvirking på bentetthet? Er det påvist tilsvarende bivirkninger med disse? De inneholder jo heller ikke østrogen. 2- Vil jeg slippe menstruasjonen helt med Jadelle og implanon, eller vil jeg få blødninger med p-stav? Hvor stor er sjansen for å få blødninger. Det er viktig for meg å slippe det. 3- Jeg sliter av og til med depresjon, mest i mørketida. Det står i felleskatalogen at man skal være obs på depresjon ved bruk av p-stav. Jeg har ikke hatt ekstra problemer med dette i forbindelse med DP. 4- Andre prevensjonsmidler (P-ring, spiral) er ikke aktuelle for meg. Dette har jeg snakket med fastlege om. 5- Er p-stav et godt alternativ for meg? Hva bør jeg velge- Jadelle eller implanon? Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287096-prevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.