Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Naboen min har en hund som knurrer og går til angrep på folk når som helst og hvor som helst. Han kan angripe oss i vår egen hage. Vi har to barn som er livredde for hunden og vi må bære dem fra bilen og inn for å unngå at de skal bli bitt. En annen nabo har blitt bitt to ganger. Andre naboer har meldt saken til politiet før uten at de har gjort noe ennå. Dette er et par måneder siden. Har ringt til politiet en gang til for å få fortgang på dette og de sier at hunden trolig skal avlives, men at det tar tid... Naboen er totalt syk og gal og ondskapsfull og mener at hunden bare er snill. Han hindrer ikke hunden til å gå til angrep på folk. Hva kan vi gjøre i mellomtiden? Jeg har tenkt på å kjøpe et eller annet som vi kan ha med oss ut som vi kan skremme den vekk med. Hva med en fløyte eller horn eller noe sånt? Vil hunder løpe bort fra sånt bråk eller vil de gå til angrep? Det holder ikke bare å bruke hornet på bilen for det er ikke alltid vi kjører bil heller. Den kommer løpende bare vi henter posten eller går oss en tur. Det beste hadde vært noe som lager veldig høy lyd og som gjør at hunden blir redd for oss, eller eventuelt en eller annen spray som lukter vondt eller er ubehagelig på en eller annen måte. Vi vil jo ikke skade hunden, men vi må jo forsvare oss og barna. Men vi er jo redde for denne naboen også så vi vil jo helst ikke provosere han med å skremme livet av hunden :-S 0 Siter
Gjest Reynoldh Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Stakkars hund sier jeg bare. Hunder blir som eieren er, så er det noen som skulle blitt tatt av politiet er det naboen. Ring dyrebeskyttelsen, veterinær eller noe, slik de kan hente hunden og så kan de ta det deretter. Å gå rundt å skremme en hund som ikke har blitt opplært til noe annet, er fælt. Bedre at dere ringer idag, og får noen til å hente hunden. Veterinæren kan sikkert gi dere råd for hva dere kan gjøre 0 Siter
org Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg ville ha ringt politiet (enda en gang), forklart saken (enda en gang) og spurt hva dere kan gjøre. Situasjonen er jo uholdbar og farlig (!) for dere og barna. 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Stakkars hund sier jeg bare. Hunder blir som eieren er, så er det noen som skulle blitt tatt av politiet er det naboen. Ring dyrebeskyttelsen, veterinær eller noe, slik de kan hente hunden og så kan de ta det deretter. Å gå rundt å skremme en hund som ikke har blitt opplært til noe annet, er fælt. Bedre at dere ringer idag, og får noen til å hente hunden. Veterinæren kan sikkert gi dere råd for hva dere kan gjøre Hehe, man kan jo ikke bare hente eieren og la hunden stå der å være like truende. Enhver oppegående person skjønner jo at det ikke er hunden sin feil at den er blitt oppdratt feil, men likevel så er problemet der, og man må gjøre noe med det... 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Stakkars hund sier jeg bare. Hunder blir som eieren er, så er det noen som skulle blitt tatt av politiet er det naboen. Ring dyrebeskyttelsen, veterinær eller noe, slik de kan hente hunden og så kan de ta det deretter. Å gå rundt å skremme en hund som ikke har blitt opplært til noe annet, er fælt. Bedre at dere ringer idag, og får noen til å hente hunden. Veterinæren kan sikkert gi dere råd for hva dere kan gjøre Jeg har jo ikke lyst til å plage hunden, men vi må jo gjøre noe for å beskytte oss mot å bli bitt. Vet ikke om dyrebeskyttelsen bare kan dra og hente dyr uten at det er bevist at dyret lider på en eller annen måte. Jeg vet ikke om de mishandler hunden på noen måte så jeg kan ikke forestille meg at dyrebeskyttelsen har lov til å hente dyr bare fordi en nabo ringer... :-( 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Noe som gir den et elektrosjokk? Hehe... Vil jo helst holde meg på riktig side av loven da ;-) Jeg kan jo risikere å bli anmeldt for dyremishandling! Men ellers liker jeg forslaget 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Vet du om saken er anmeldt eller om folk bare har ringt og klaget til politiet? Første skritt er i alle fall å sørge for at politiet registrerer en formell anmeldelse. Pass på å få med at hunden har bitt et menneske, og navn på offer og eventuelle vitner. 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Vet du om saken er anmeldt eller om folk bare har ringt og klaget til politiet? Første skritt er i alle fall å sørge for at politiet registrerer en formell anmeldelse. Pass på å få med at hunden har bitt et menneske, og navn på offer og eventuelle vitner. Den er anmeldt ja, men det tok flere uker før de ble innkalt til avhør og nå ligger den vel i en skuff et eller annet sted... 0 Siter
fresja Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Sjekk om det er båndtvang hele eller deler av året der du bor. I så fall må jo hunden være inne eller stå i bånd. Det er ikke sikkert hunden er farlig. Har dere prøvd å bli kjend med den? Kanskje den bare vil leke? Jeg vet det er naboer som var redd den hunden min datter hadde før, og sikkert også den store hun har nå, som er på besøk av og til. Men hundene er/var snille som lam, selv om de kan kanskje virke litt store og voldsomme på barn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Hehe... Vil jo helst holde meg på riktig side av loven da ;-) Jeg kan jo risikere å bli anmeldt for dyremishandling! Men ellers liker jeg forslaget Jeg mente det ikke så veldig seriøst nei, men man blir helt klart fristet når hundeeieren ikke skjønner alvoret. Jeg ville ringt politiet gjentatte ganger til de blir så drittlei at de kommer og tar med seg bikkja til slutt. Er det forresten ikke sånn at om man tar hunden løs utenfor eiers eiendom så kan man ringe Falken så de kan hente den? 0 Siter
Sofline Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 En bøtte med vann...? Det fungerer i hvert fall på uønskede katter. 0 Siter
Gjest Nils Håvard Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Dynkeflaske med eddikkvann. Det tipset fant jeg i en joggebok. Har fungert for meg. 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Sjekk om det er båndtvang hele eller deler av året der du bor. I så fall må jo hunden være inne eller stå i bånd. Det er ikke sikkert hunden er farlig. Har dere prøvd å bli kjend med den? Kanskje den bare vil leke? Jeg vet det er naboer som var redd den hunden min datter hadde før, og sikkert også den store hun har nå, som er på besøk av og til. Men hundene er/var snille som lam, selv om de kan kanskje virke litt store og voldsomme på barn. Jeg vil jo si at den er farlig når den har bitt noen 2 ganger og stiller seg opp foran oss sånn at vi ikke får gått inn på egen eiendom. Og når eieren ikke gjør noe forsøk på å kalle hunden tilbake, bare står der og omtrent oppfordrer oss til å bite folk... Da er det ikke så enkelt! 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Dynkeflaske med eddikkvann. Det tipset fant jeg i en joggebok. Har fungert for meg. Takk for tips! 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 En bøtte med vann...? Det fungerer i hvert fall på uønskede katter. Takk for tips, men det er litt vanskelig å ha med en bøtte med vann i bilen eller når vi kommer gående 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg ville ha ringt politiet (enda en gang), forklart saken (enda en gang) og spurt hva dere kan gjøre. Situasjonen er jo uholdbar og farlig (!) for dere og barna. Ja, jeg skal ringe en gang til. Har fått råd her i tråden om å ringe dyrebeskyttelsen osv, men jeg synes det er greit å gå til politiet først sånn at jeg ikke blander inn så mange på én gang. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Takk for tips, men det er litt vanskelig å ha med en bøtte med vann i bilen eller når vi kommer gående Ta en ketchupflaske med vann på, og sprut. Det kan du har i bilen, og ellers lett tilgjengelig når du går ut. 0 Siter
petter smart Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Kjøp ei hagle og skyt hunden. Det er selvfølgelig synd at hunden må dø kun fordi eieren er en idiot, men hva kan man gjøre? Det er lov å forsvare seg selv, så hvis dere føler dere (eller barna deres) reellt truet så har dere lov å skyte hunden. 0 Siter
Gjest Lei av sånt... Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Kjøp ei hagle og skyt hunden. Det er selvfølgelig synd at hunden må dø kun fordi eieren er en idiot, men hva kan man gjøre? Det er lov å forsvare seg selv, så hvis dere føler dere (eller barna deres) reellt truet så har dere lov å skyte hunden. Huff, det høres litt vel drastisk ut :-/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.