Gå til innhold

Ekstravakt og sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest ekstravakt
Skrevet

Jeg var syk 3 dager i forrige uke.

Hvilke dager skal jeg levere sykemelding og få utbetalt lønn på:

1. dag: Ekstravakt oppført på timeplan 14 dager før.

2. dag: Ekstra oppført på timeplan 4 dager før.

3. dag: Fast arbeidsdag.

Min arbeidsgiver mener jeg kun har krav på lønn for dag 1 og 3,

stemmer dette?

Jeg vet man skal levere inn sykemelding første dag man er på jobb igjen, men hva om det går over en uke til neste gang man skal på jobb, kan man likevel vente til da?

Om man ikke rekker å få inn sykemelding før mnd.-skifte, taper man da retten til lønn?

Håper noen kan forklare meg litt hva som er riktig og/eller galt her?

candyqueen_83
Skrevet

Man må ha stått på ekstravakt i minst 14 dager så du har bare krav på dag 1 og 3 som sjefen din sier.

Gjest ekstravakt
Skrevet

Man må ha stått på ekstravakt i minst 14 dager så du har bare krav på dag 1 og 3 som sjefen din sier.

Hva mener du med stått på?

Jeg har vært ekstravakt der i over ett år.

candyqueen_83
Skrevet

Hva mener du med stått på?

Jeg har vært ekstravakt der i over ett år.

Jeg mener at du må ha vært oppført på akkurat den vakta i 14 dager.. 4 dager er ikke nok. Derfor får du kun betalt for dag 1 og 3. Du leverer egenmelding første arbeidsdag, det går fint med en uke.

Gjest ekstravakt
Skrevet

Jeg mener at du må ha vært oppført på akkurat den vakta i 14 dager.. 4 dager er ikke nok. Derfor får du kun betalt for dag 1 og 3. Du leverer egenmelding første arbeidsdag, det går fint med en uke.

Får det ikke helt til å stemme etter det som står her:

http://www.ks.no/templates/Page.aspx?id=19068

Jeg er deltidstilsatte som tar ekstravakter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...