Gå til innhold

Fødselspermisjon og Foreldrepenger ! Hjelp !!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Fødselspermisjon :)
Skrevet

Trenger litt hjelp til dette, please :)

Situasjonen er som følger:

Inntekt siste 3 år som sykepleier

-2004 ca 346 000 (75 % stilling i vikariat ca 250 000)

-2005 ca 320 000 (75 % stilling i vikariat ca 250 000)

-2006 ca 235 000 (Fødselpermisjon til september)

Alt over 75 % er ekstravakter o.l.

Siste 3 måneder av 2006 ca brutto 22 000,- i månedslønn i 50 % stilling natt.

Så ble jeg sykemeldt siste 2 måneder før fødsel i mars 2007 og da regnet de ut at mitt sykepengegrunnlag til ca 16 000,- brutto. Dette ble igjen grunnlaget for foreldrepengegrunnlaget som er utregnet til å bli 601 kr pr dag i 80 % over 12 måneder. Dette får jeg til å bli ca 12800 brutto i måneden siden dette er 80 % av sykepengegrunnlaget.

Det som er stridens kjerne er at jeg mener at jeg kommer inn under 25 % regelen og da mener jeg at 3 siste års brutto inntekt skal ligge til grunn for utregningen og ikke sykepengegrunnlaget. Er det noen som selv er sykepleier her og kan hjelpe meg litt. Føler at jeg kun møter arrogante personer på lønnskontoret på sykehuset som kun tenker innsparing !!! Er det noen som har samme erfaring som meg og eventuelt kan hjelpe meg med utregningen.

Slik det er nå har jeg ca 10 000,- utebtalt og forrge gang jeg var i permisjon (fra okt 2005) hadde jeg i snitt ca 14 000,- utbetalt. Dette merkes på økonomien!!

Takker på forhånd for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...