Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent som jeg skulle sagt det selv! ;-)

Men jeg ville hatt forståelse for at f eks Orio ikke kunnde dele fordi det i hele familen var hausset opp til en kjempedeal å skulle holde oppskriften hemmelig, og da er det vanskelig for en langt nede i kjeden å bryte hemmeligholdet.

Men hadde jeg vært Orio ville jeg nok ha gledet meg til jeg selv var en matriark, og så spredd oppskriften gladelig! :-)

:- )

Skrevet

Det er jo standardsvaret. Jeg har sikkert tatt oppi to-tre egg selv om det på posen bare står vann og olje. Noen ganger bytter jeg ut oljen med smeltet smør, og en gang hadde jeg til og med sjolkoladebiter i posemuffins. :- )

(Men det er hemmelig, ikke si det til noen.)

Det har faktisk ikke vært standardsvaret for meg, altså! ;-) Jeg er normalt mer stolt over hvor flott resultat det kan bli SELV OM man ikke er et skikkelig kjerringemne! ;-)

(Dvs etter at man er gift må man vel ta bort 'emne' bort, eller hur? *he he*)

Skrevet

Jeg er nødt til å invitere mange gjester. Det er eneste måten jeg kan dele denne fantastiske smaksopplevelsen med andre.

Grunnen er at jeg måtte love å ikke fortelle oppskriften videre for i det hele tatt å få oppskriften. Og når jeg forst har lovet det akter jeg å holde løftet.

Som jeg sa i et annet innlegg har jeg absolutt forståelse for at man vil holde det man lover - skulle jo bare mangle.

Men jeg stiller altså spørsmål ved begrunnelsen for den opprinnelige beslutningen om hemmelighold. Jeg synes det er pussig.

Som nevnt i et annet innlegg har jeg fått en begrunnelse fra en mann jeg kjenner, og det er at han vil at hans matretter skal være 'eksklusive' for dem som er gjester hos han. Dette er sikkert fint/viktig for _han_, men for meg ville det vært stas å få noe jeg likte servert hos andre! :-)

Skrevet

Det har faktisk ikke vært standardsvaret for meg, altså! ;-) Jeg er normalt mer stolt over hvor flott resultat det kan bli SELV OM man ikke er et skikkelig kjerringemne! ;-)

(Dvs etter at man er gift må man vel ta bort 'emne' bort, eller hur? *he he*)

Jeg pleier å si det med glimt i øyet, og så forteller jeg ALT, også den store hemmeligheten. :- )

Skrevet

Som jeg sa i et annet innlegg har jeg absolutt forståelse for at man vil holde det man lover - skulle jo bare mangle.

Men jeg stiller altså spørsmål ved begrunnelsen for den opprinnelige beslutningen om hemmelighold. Jeg synes det er pussig.

Som nevnt i et annet innlegg har jeg fått en begrunnelse fra en mann jeg kjenner, og det er at han vil at hans matretter skal være 'eksklusive' for dem som er gjester hos han. Dette er sikkert fint/viktig for _han_, men for meg ville det vært stas å få noe jeg likte servert hos andre! :-)

Jeg ville ikke finne på å holde en oppskrift jeg "fant på" hemmelig. Til det er jeg alt for glad i å snakke om matlaging og utveksle tips og idèer. :- )

Skrevet

Jeg pleier å si det med glimt i øyet, og så forteller jeg ALT, også den store hemmeligheten. :- )

;-)

Gjest husmorderen
Skrevet

Sært - når det ikke vil innrømmes at det er kjøpekaker

Skrevet

Sært - når det ikke vil innrømmes at det er kjøpekaker

Er det noen som holder det hemmelig at det er kjøpekaker?

Gjest for lenge siden
Skrevet

Huff, jeg glemmer aldri den 6. klasse-jenta som var sammen med sin mor på en tilstelning for hele klassen m/ foreldre. Det var lov å ta med godteri og jenta hadde ostepop.

Mora peker på godteriet og spør høylydt så hele klassen hører om jenta er klar over hvor mange kalorier det er i en sånn liten bit med ostepop.

Stakkars jente, hun var rund ja, men helt unødvendig av mora å lage sånn scene når barna skulle ha det gøy sammen med sine foreldre.

Skrevet

Huff, jeg glemmer aldri den 6. klasse-jenta som var sammen med sin mor på en tilstelning for hele klassen m/ foreldre. Det var lov å ta med godteri og jenta hadde ostepop.

Mora peker på godteriet og spør høylydt så hele klassen hører om jenta er klar over hvor mange kalorier det er i en sånn liten bit med ostepop.

Stakkars jente, hun var rund ja, men helt unødvendig av mora å lage sånn scene når barna skulle ha det gøy sammen med sine foreldre.

Uff, det gjør vondt å lese om sånt.Stakkars jentunge.

Skrevet

Fæl historie, men kanskje postet i feil tråd?

Skrevet

Jeg ville hverken blitt såret eller fornærmet :-)

Men jeg ville nok blitt oppgitt og tenkt at vedkommende var litt barnslig.

Samme her. :o)

Skrevet

Det er nok ikke min eneste særhet.

Men ville du blitt såret/fornærmet hvis jeg ikke delte en oppskrift med deg?

Bare for å ha sagt det, det er veldig få oppskrifter jeg ikke deler med noen. Egentlig bare en, som har vært i familien i generasjoner overlevert til neste generasjon mot taushetsløfte.

Jeg ville ikke blitt fornærmet, men heller ledd av deg i det stille...

Skrevet

Nettopp. Har planer om å starte Orios hjemmebakeri, og legge verden for mine føtter med min fantastiske kake. Det er bare å stille seg i kø. :- )

Jeg har lovet å ikke røpe oppskriften, og er av den gammeldagse typen som liker å holde løfter, derfor forteller jeg den ikke videre.

Så lenge du har lovet å ikke gi oppskriften videre skjønner jeg deg godt. Noe annet synes jeg ville vært dårlig gjort. Det er ikke gammeldags å ikke bryte løfter. :-)

Gjest for lenge siden
Skrevet

Nemlig----------------------------

*rødme*

Skrevet

Omtrent som jeg skulle sagt det selv! ;-)

Men jeg ville hatt forståelse for at f eks Orio ikke kunnde dele fordi det i hele familen var hausset opp til en kjempedeal å skulle holde oppskriften hemmelig, og da er det vanskelig for en langt nede i kjeden å bryte hemmeligholdet.

Men hadde jeg vært Orio ville jeg nok ha gledet meg til jeg selv var en matriark, og så spredd oppskriften gladelig! :-)

"Men jeg ville hatt forståelse for at f eks Orio ikke kunnde dele fordi det i hele familen var hausset opp til en kjempedeal å skulle holde oppskriften hemmelig, og da er det vanskelig for en langt nede i kjeden å bryte hemmeligholdet."

Jeg har forståelse for det jeg også. :-)

Skrevet

Men hva er vitsen? Hvis denne matretten er så god og fantastisk så må det da være mye bedre om mange kan smake dette vidunderet?

Nei, dette hemmelighetsskremmeriet når det gjelder private oppskrifter kommer jeg aldri til å fatte.

"Men hva er vitsen? Hvis denne matretten er så god og fantastisk så må det da være mye bedre om mange kan smake dette vidunderet?"

hehe et veldig godt poeng!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...