Orio Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 Omtrent som jeg skulle sagt det selv! ;-) Men jeg ville hatt forståelse for at f eks Orio ikke kunnde dele fordi det i hele familen var hausset opp til en kjempedeal å skulle holde oppskriften hemmelig, og da er det vanskelig for en langt nede i kjeden å bryte hemmeligholdet. Men hadde jeg vært Orio ville jeg nok ha gledet meg til jeg selv var en matriark, og så spredd oppskriften gladelig! :-) :- ) 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Det er jo standardsvaret. Jeg har sikkert tatt oppi to-tre egg selv om det på posen bare står vann og olje. Noen ganger bytter jeg ut oljen med smeltet smør, og en gang hadde jeg til og med sjolkoladebiter i posemuffins. :- ) (Men det er hemmelig, ikke si det til noen.) Det har faktisk ikke vært standardsvaret for meg, altså! ;-) Jeg er normalt mer stolt over hvor flott resultat det kan bli SELV OM man ikke er et skikkelig kjerringemne! ;-) (Dvs etter at man er gift må man vel ta bort 'emne' bort, eller hur? *he he*) 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er nødt til å invitere mange gjester. Det er eneste måten jeg kan dele denne fantastiske smaksopplevelsen med andre. Grunnen er at jeg måtte love å ikke fortelle oppskriften videre for i det hele tatt å få oppskriften. Og når jeg forst har lovet det akter jeg å holde løftet. Som jeg sa i et annet innlegg har jeg absolutt forståelse for at man vil holde det man lover - skulle jo bare mangle. Men jeg stiller altså spørsmål ved begrunnelsen for den opprinnelige beslutningen om hemmelighold. Jeg synes det er pussig. Som nevnt i et annet innlegg har jeg fått en begrunnelse fra en mann jeg kjenner, og det er at han vil at hans matretter skal være 'eksklusive' for dem som er gjester hos han. Dette er sikkert fint/viktig for _han_, men for meg ville det vært stas å få noe jeg likte servert hos andre! :-) 0 Siter
Orio Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 Det har faktisk ikke vært standardsvaret for meg, altså! ;-) Jeg er normalt mer stolt over hvor flott resultat det kan bli SELV OM man ikke er et skikkelig kjerringemne! ;-) (Dvs etter at man er gift må man vel ta bort 'emne' bort, eller hur? *he he*) Jeg pleier å si det med glimt i øyet, og så forteller jeg ALT, også den store hemmeligheten. :- ) 0 Siter
Orio Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 Som jeg sa i et annet innlegg har jeg absolutt forståelse for at man vil holde det man lover - skulle jo bare mangle. Men jeg stiller altså spørsmål ved begrunnelsen for den opprinnelige beslutningen om hemmelighold. Jeg synes det er pussig. Som nevnt i et annet innlegg har jeg fått en begrunnelse fra en mann jeg kjenner, og det er at han vil at hans matretter skal være 'eksklusive' for dem som er gjester hos han. Dette er sikkert fint/viktig for _han_, men for meg ville det vært stas å få noe jeg likte servert hos andre! :-) Jeg ville ikke finne på å holde en oppskrift jeg "fant på" hemmelig. Til det er jeg alt for glad i å snakke om matlaging og utveksle tips og idèer. :- ) 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg pleier å si det med glimt i øyet, og så forteller jeg ALT, også den store hemmeligheten. :- ) ;-) 0 Siter
Gjest husmorderen Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Sært - når det ikke vil innrømmes at det er kjøpekaker 0 Siter
Orio Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 Sært - når det ikke vil innrømmes at det er kjøpekaker Er det noen som holder det hemmelig at det er kjøpekaker? 0 Siter
Gjest for lenge siden Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Huff, jeg glemmer aldri den 6. klasse-jenta som var sammen med sin mor på en tilstelning for hele klassen m/ foreldre. Det var lov å ta med godteri og jenta hadde ostepop. Mora peker på godteriet og spør høylydt så hele klassen hører om jenta er klar over hvor mange kalorier det er i en sånn liten bit med ostepop. Stakkars jente, hun var rund ja, men helt unødvendig av mora å lage sånn scene når barna skulle ha det gøy sammen med sine foreldre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Huff, jeg glemmer aldri den 6. klasse-jenta som var sammen med sin mor på en tilstelning for hele klassen m/ foreldre. Det var lov å ta med godteri og jenta hadde ostepop. Mora peker på godteriet og spør høylydt så hele klassen hører om jenta er klar over hvor mange kalorier det er i en sånn liten bit med ostepop. Stakkars jente, hun var rund ja, men helt unødvendig av mora å lage sånn scene når barna skulle ha det gøy sammen med sine foreldre. Uff, det gjør vondt å lese om sånt.Stakkars jentunge. 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Huff, jeg glemmer aldri den 6. klasse-jenta som var sammen med sin mor på en tilstelning for hele klassen m/ foreldre. Det var lov å ta med godteri og jenta hadde ostepop. Mora peker på godteriet og spør høylydt så hele klassen hører om jenta er klar over hvor mange kalorier det er i en sånn liten bit med ostepop. Stakkars jente, hun var rund ja, men helt unødvendig av mora å lage sånn scene når barna skulle ha det gøy sammen med sine foreldre. Fæl historie, men kanskje postet i feil tråd? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg ville hverken blitt såret eller fornærmet :-) Men jeg ville nok blitt oppgitt og tenkt at vedkommende var litt barnslig. Samme her. ) 0 Siter
nova67 Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Det er nok ikke min eneste særhet. Men ville du blitt såret/fornærmet hvis jeg ikke delte en oppskrift med deg? Bare for å ha sagt det, det er veldig få oppskrifter jeg ikke deler med noen. Egentlig bare en, som har vært i familien i generasjoner overlevert til neste generasjon mot taushetsløfte. Jeg ville ikke blitt fornærmet, men heller ledd av deg i det stille... 0 Siter
Sofline Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Nettopp. Har planer om å starte Orios hjemmebakeri, og legge verden for mine føtter med min fantastiske kake. Det er bare å stille seg i kø. :- ) Jeg har lovet å ikke røpe oppskriften, og er av den gammeldagse typen som liker å holde løfter, derfor forteller jeg den ikke videre. Så lenge du har lovet å ikke gi oppskriften videre skjønner jeg deg godt. Noe annet synes jeg ville vært dårlig gjort. Det er ikke gammeldags å ikke bryte løfter. :-) 0 Siter
Gjest for lenge siden Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Nemlig---------------------------- *rødme* 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Omtrent som jeg skulle sagt det selv! ;-) Men jeg ville hatt forståelse for at f eks Orio ikke kunnde dele fordi det i hele familen var hausset opp til en kjempedeal å skulle holde oppskriften hemmelig, og da er det vanskelig for en langt nede i kjeden å bryte hemmeligholdet. Men hadde jeg vært Orio ville jeg nok ha gledet meg til jeg selv var en matriark, og så spredd oppskriften gladelig! :-) "Men jeg ville hatt forståelse for at f eks Orio ikke kunnde dele fordi det i hele familen var hausset opp til en kjempedeal å skulle holde oppskriften hemmelig, og da er det vanskelig for en langt nede i kjeden å bryte hemmeligholdet." Jeg har forståelse for det jeg også. :-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Men hva er vitsen? Hvis denne matretten er så god og fantastisk så må det da være mye bedre om mange kan smake dette vidunderet? Nei, dette hemmelighetsskremmeriet når det gjelder private oppskrifter kommer jeg aldri til å fatte. "Men hva er vitsen? Hvis denne matretten er så god og fantastisk så må det da være mye bedre om mange kan smake dette vidunderet?" hehe et veldig godt poeng! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.