Gå til innhold

Nytt nabolag/ naboens hund

Anbefalte innlegg

Gjest Bikkjas nye nabo....
Skrevet

Vi er i ferd med å restaurere et eldre hus, og skal flytte inn i løpet av måneden nå. Under restaureringen har vi selvsagt tilbrakt veldig mye tid på huset, til forskjellige tider.

Nærmeste nabo har en hund, som er både søt og snill, men den liker tydeligvis svært dårlig å være alene, noe den er hele dagen, og rett som det er på kvelden.

Da bjeffer den nonstop, gjerne i 6-8 timer. Den står somregel inne i huset, men det er aldri opphold, ikke et helt minutt!

For det første er jeg veldig hundevant, har hatt mange bikkjer, og jeg merker at jeg ikke bare irriterer meg veldig over bråket, men jeg synes veldig synd på bikkja også, som tydelig ikke trives alene. Det må også sies at de har ikke god kontroll på bikkja, men den er heldigvis snill som et lam, så det er ikke krise når den kommer deisende over hekken.

Naboene er unge, relativt nyetablerte, stadig på farten, og vi er noe eldre. Jeg har ikke lyst til å falle ut med dem, sånn med det samme, men jeg skulle gjerne sett at vi slapp å høre bikkja ule og bjeffe hele tiden.

Lurer på om jeg skal si noe, men det har vel neppe noe hensikt? Bikkja vil ikke være alene, og de har fulle jobber og hektisk liv, og eneste de egentlig kan gjøre er å kvitte seg med bikkja, som sikkert hadde hatt det mye bedre hos noen som hadde tid til den...

Hva hadde dere gjort?

Skrevet

Det er mulig de ikke er klar over at hunden står og bjeffer hele dagen. Jeg ville nok sagt et eller annet, men hvordan aner jeg ikke. Vanskelig situasjon!

Skrevet

6-8 timers kontinuerlig bjeffing er MYE og må da være fryktelig slitsomt både for hunden, og for dere som må høre på. Dette er tydeligvis en hund som ikke har det bra.

Gode hundeeiere som er glade i hunden sin burde vel bli glade for at noen sier ifra dersom de ikke er klar over dette. Men det er kjempeviktig at du legger det fram på riktig måte. Si f.eks at du antar de ikke er klar over at hunden holder på sånn når de er borte, og at du ønsker å si ifra av hensyn til hunden.

Skrevet

6-8 timers kontinuerlig bjeffing er MYE og må da være fryktelig slitsomt både for hunden, og for dere som må høre på. Dette er tydeligvis en hund som ikke har det bra.

Gode hundeeiere som er glade i hunden sin burde vel bli glade for at noen sier ifra dersom de ikke er klar over dette. Men det er kjempeviktig at du legger det fram på riktig måte. Si f.eks at du antar de ikke er klar over at hunden holder på sånn når de er borte, og at du ønsker å si ifra av hensyn til hunden.

JEg ville ha sagt fra til dem, spurt dem litt indirekte om de vet at hunden deres mistrives så mens de er borte. Det er ikke bra for en hund å være alene så lenge.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er mulig at de ikke vet at hunden bjeffer og mistrives når de er borte, så du kan kanskje nevne det for dem, i en fin tone.

Huff, stakkars hund, det må være slitsomt for den. Vår har tendenser til det, men har gitt seg nå, da hun har skjønt at jeg aldri er lenge borte. Men hun overfaller meg i gjensynsglede om jeg er ute av hus 5 min, eller 50 min ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...