Gå til innhold

Ukjent katt vil inn i huset :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ææææ, hva gjør jeg?? Vi har to voksne katter som har fått seg en fremmed "kompis" og tatt henne med hjem... Hun (jeg tror det er en hunnkatt) har nærmest stått på trappa vår siden igår ettermiddag og mjaua... Når våre katter skal inn, prøver hun å snike seg inn hun også. Det skjærer meg i hjertet å holde henne utenfor :-((

Katten er kjempekosete og helt klart vant til mennesker, men jeg aner ikke hvem som eier den og om katten finner veien hjem eller ikke....

Er katten der imorgen også, så vurderer jeg å henge opp lapper i nabolaget.

Igår klarte jeg ikke mer og la ut litt mat til katten i tillegg til at jeg satt ute og koste lenge med den. Det burde jeg sikkert ikke gjort, men jeg klarte ikke å la være :-(

Vet ikke hva jeg egentlig spør om, måtte bare få det ut ;-/

Skrevet

I barndomshjemmet mitt tok vi med jevne mellomrom inn katter som tydelig hørte hjemme et annet sted. Noen ganger forsvant de etter en stund, og andre ganger fikk vi respons på lapper eller "katt funnet-siden" i avisa. Jeg ville i hvert fall gitt den mat. Den har kanskje gått seg bort.

Skrevet

Jeg synes du skal ta henne inn i varmen. Hun blir jo som en svigerdatter.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi hadde en slik som kom flyttende hit i oktober i fjor. Eldste sønnen min la sin elsk på den katten selv om den hverken var fin eller spesielt sosial av seg, og nå er den en av tre her i heimen. Vi er jo på en måte utvalgte, hehe.

Skrevet

Togli da! Første bud er jo at man ikke skal mate andres katter! Hvis du ikke finner eieren til katta så har du fått deg 3 katter nå...

Skrevet

Å stakkars pus, da!

Jeg husker da en av våre katter rotet seg bort. Han hadde fulgt etter noen barn hjem, og siden campert på terrassen deres! Mat hadde han også fått, og et deilig teppe.

Godt at det finnes slike mennesker som deg (og kattene dine, som tok med seg kompiskatt hjem!).

Skrevet

Så snille katter du har, da! :-) Og så snill du er! :-)

Skjønner deg veldig godt, men enig med Lillemus som sier at det nok blir vanskeligere å bli kvitt katta nå som du har gitt den mat.

Med mindre du finner eieren, så klart, og det kan jo være noen som savner pusen sin. Vi hadde en gang en pus i "pensjon" i 3-4 uker før vi fant igjen eieren. Da var det litt trist å se pusen bli hentet, samtidig som det var fint å se en glad eier gjenforent med pusen sin! :-)

Skrevet

Togli da! Første bud er jo at man ikke skal mate andres katter! Hvis du ikke finner eieren til katta så har du fått deg 3 katter nå...

Tull og tøys! :-) Vi har hatt mange katter som har blitt matet i noen dager og gått til sitt igjen.

Gjest jeg bare spør jeg
Skrevet

Det er ikke det at hun har løpetid da, og vil inn til hankattene?

Skrevet

Det er ikke det at hun har løpetid da, og vil inn til hankattene?

Nei, vi har kastrerte hunnkatter, så i så fall er hun lesbisk ;)

Hvis hun ikke da er en hannkatt?? Men kattene mine er jo kastrerte, så da er de vel ikke så interessante?

Katten er forøvrig mye mer interessert i oss menneskene enn i kattene våre. Vil bare opp og kose med oss. Huff :-/

Skrevet

Så snille katter du har, da! :-) Og så snill du er! :-)

Skjønner deg veldig godt, men enig med Lillemus som sier at det nok blir vanskeligere å bli kvitt katta nå som du har gitt den mat.

Med mindre du finner eieren, så klart, og det kan jo være noen som savner pusen sin. Vi hadde en gang en pus i "pensjon" i 3-4 uker før vi fant igjen eieren. Da var det litt trist å se pusen bli hentet, samtidig som det var fint å se en glad eier gjenforent med pusen sin! :-)

Jeg fikk så hatten passet når gubben oppdaga at jeg hadde gitt den bittelitt mat utenfor huset, så det slutta jeg med... Idag oppdaga jeg at gubben hadde gitt ungene lov å gi litt mat til katten, så han er nok litt mykere enn han vil gi uttrykk for ;)

Men skjønner at vi bare lager trøbbel med å gjøre det. Er bare så hjerteskjærende og slippe inn våre to katter til god og deilig mat mens nykomlingen nektes å komme innenfor døra.. Skulle ønske jeg ikke var så sentimental ;)

Skrevet

Å stakkars pus, da!

Jeg husker da en av våre katter rotet seg bort. Han hadde fulgt etter noen barn hjem, og siden campert på terrassen deres! Mat hadde han også fått, og et deilig teppe.

Godt at det finnes slike mennesker som deg (og kattene dine, som tok med seg kompiskatt hjem!).

Vi har kattehus på trappa, så katten er velkommen til å sove der, men mat bør vi nok ikke ha med ut mer.. Kan jo risikere at den ikke gidder å finne veien hjem :-(

Skrevet

Jeg har slutta å gi den mat nå og satser på at den har dårlig hukommelse ;)

Skrevet

Vi hadde en slik som kom flyttende hit i oktober i fjor. Eldste sønnen min la sin elsk på den katten selv om den hverken var fin eller spesielt sosial av seg, og nå er den en av tre her i heimen. Vi er jo på en måte utvalgte, hehe.

Tror jeg må vise dette svaret til gubben ;)

Skrevet

Jeg synes du skal ta henne inn i varmen. Hun blir jo som en svigerdatter.

Åh, da får jeg jo en svigerdatter også, jeg som har bare døtre ;)

Skrevet

I barndomshjemmet mitt tok vi med jevne mellomrom inn katter som tydelig hørte hjemme et annet sted. Noen ganger forsvant de etter en stund, og andre ganger fikk vi respons på lapper eller "katt funnet-siden" i avisa. Jeg ville i hvert fall gitt den mat. Den har kanskje gått seg bort.

Huff, jeg får så motstridende meldinger her at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre *sukk*

Alt inni meg sier at jeg må gi den mat og slippe den inn. Er igrunnen litt glad for at gubben har satt seg på bakbeina, for det er nok med to katter... Men hva gjør jeg med denne her da... Krysser fingrene for at den ikke er her imorgen. I motsatt fall får vi henge opp lapper..

Tanta mi i nabohuset har kattemat stående på trappa hele tiden, så katten sulter iallefall ikke, men det er visst hos oss den vil være :-/

Skrevet

Vi har kattehus på trappa, så katten er velkommen til å sove der, men mat bør vi nok ikke ha med ut mer.. Kan jo risikere at den ikke gidder å finne veien hjem :-(

Ja, du har sikkert deilig for til den, så da camperer den nok hos dere...

(Åhhhh - jeg vil ha katt igjen!!!)

Skrevet

Ja, du har sikkert deilig for til den, så da camperer den nok hos dere...

(Åhhhh - jeg vil ha katt igjen!!!)

Da har jeg en nydelig og kosete katt til deg!! Du skal få den helt gratis :)

Skrevet

Da har jeg en nydelig og kosete katt til deg!! Du skal få den helt gratis :)

Kan ikke, pga allergi.

Skrevet

Kan ikke, pga allergi.

Skjønner.. Søster'n har sååå lyst på katt, men har astma :-(

Æææææ, så står katta på bakføttene på terrassen her og titter rett inn på meg gjennom viduet og skriker... Den katta tar knekken på meg *på gråten*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...