Gå til innhold

Anbefalte innlegg

isfolketsdatter

Hei jeg er ei jente på 24 år. Jeg har PCO, og har aldri fått menstruasjon "av meg selv" (jeg har menstruert i forbindelse med bruk av medisiner som p-pille, o.a.).Hormonprøver jeg har tatt før har vist forhøyet LH. Det er lenge siden jeg har brukt slike hormonpreparater. Plutselig for fire måneder siden fikk jeg en blødning. Men det var så veldig lite, og fargen var mørke brun..nesten som tjære! Jeg har fått dette igjen hver måned etter dette (totalt 4 ganger, med syklus på 21 - 34 dager), men fargen og mengden er den samme. Har undersøkt meg, og både gynokologisk undersøkelse og hormonanalyse var normal. Kan jeg gjøre noe for å få eggeløsning? (Tror nemlig ikke at jeg har det, fordi blødningene er så "rare". Jeg har aldri klart å få eggeløsning ved hormonstimulering).Jeg har så lyst på barn... Er det noe jeg kan gjøre, medisiner / behandling

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28717-s%C3%A5-merkelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skulle være mulig å få til eggløsning enten med pergotime eller ved hormonsprøyter. Hvis du er overvektig bør du forsøke å gå ned i vekt. Medikamentet metformin (glycophage) kan hjelpe i tilfelle det er det man betegner insulinresistens. Få henvisning til gynekolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28717-s%C3%A5-merkelig/#findComment-116046
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...