Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest siriannica
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor så mange buss-sjåfører er så sure?

Skrevet

På grunn av fartsdumpene, kanskje?

Dagens bussjåfør kjørte ikke over en eneste hump, og han ønsker passasjerene en god dag over callingen.

En som lever opp til den gamle bussjåfør-sangen om godt humør! :-)

Jeg synes faktisk det er flest av dem på min rute, selv om unntalene absolutt finnes.

Gjest siriannica
Skrevet

Dagens bussjåfør kjørte ikke over en eneste hump, og han ønsker passasjerene en god dag over callingen.

Jeg synes faktisk det er flest av dem på min rute, selv om unntalene absolutt finnes.

Hehe ,o)

Men det kan kanskje også være fordi de møter mange sure kunder? Men det gjør jo mange andre serviceyrker også. Her i distriktet er det en del blide, men mange sure. Enkelte er rett og slett biske. En buss-sjåfør som ikke var sur, men kanskje litt merkelig sa i dag da jeg gikk på bussen at han egentlig hadde kjørt (han sto på holdeplassen ennå) så han syntes selv han var veldig snill. Da var klokka 12.31. ;o)

Skrevet

de trives kanskje ikke i jobben sin, men får ikke tak i noe annet? sånn er det når jeg er sur på jobb iallefall. når jeg mistrives. men man bør ikke la det gå utover kundene.

Skrevet

Hehe... Jeg har tenkt over det samme noen ganger, men som oftest synes jeg de fleste er ganske servicemindede. I dag stod jeg og spise på en baguett mens jeg ventet på bussen og jeg tok selvsagt resten av den med inn på bussen. Jeg satte meg ned og begynte å pakke den sammen, hvoretter bussjåføren tydeligvis fikk behov for å gi beskjed over høytaleren til "den unge damen som nettopp kom inn" at det ikke er lov til å spise på bussen.

Skrevet

Hehe... Jeg har tenkt over det samme noen ganger, men som oftest synes jeg de fleste er ganske servicemindede. I dag stod jeg og spise på en baguett mens jeg ventet på bussen og jeg tok selvsagt resten av den med inn på bussen. Jeg satte meg ned og begynte å pakke den sammen, hvoretter bussjåføren tydeligvis fikk behov for å gi beskjed over høytaleren til "den unge damen som nettopp kom inn" at det ikke er lov til å spise på bussen.

he he... Se det positive i det - han kalte deg tross alt "den unge damen"! ;-) Kunne ha vært mye verre!! ;-)

Skrevet

he he... Se det positive i det - han kalte deg tross alt "den unge damen"! ;-) Kunne ha vært mye verre!! ;-)

Det hadde vært verre med "den stygge røya" ja. :-)

Skrevet

Har ikke opplevd så mange sure bussjåfører faktisk! Når jeg smiler og hilser idet jeg går på bussen, så får jeg som regel et smil og et hei tilbake. Ellers så legger jeg som regel merke til de som er positive og gjør noe hyggelig. Forrige vinter for eksempel, så hadde vi en sjåfør på min rute som ba alle ha en fin dag, og passe seg når de gikk av bussen, for det kunne være glatt på isen! :-)

Men kjøringen deres derimot, den legger jeg merke til! Noen kjører behagelig, dvs. holder god fart i 80 sonen, og tenker fremover i trafikken slik at det ikke blir kengurukjøring, og holder passe fart i svinger og rundkjøringer, slik at vi ikke blir kastet fram og tilbake. Det er ingenting som irriterer meg mer på bussen enn ubehagelig kjøring! Ingen grunn til å bråbremse pga køen, du så den jo FØR du var 10 m unna liksom! :-)

Skrevet

Har ikke opplevd så mange sure bussjåfører faktisk! Når jeg smiler og hilser idet jeg går på bussen, så får jeg som regel et smil og et hei tilbake. Ellers så legger jeg som regel merke til de som er positive og gjør noe hyggelig. Forrige vinter for eksempel, så hadde vi en sjåfør på min rute som ba alle ha en fin dag, og passe seg når de gikk av bussen, for det kunne være glatt på isen! :-)

Men kjøringen deres derimot, den legger jeg merke til! Noen kjører behagelig, dvs. holder god fart i 80 sonen, og tenker fremover i trafikken slik at det ikke blir kengurukjøring, og holder passe fart i svinger og rundkjøringer, slik at vi ikke blir kastet fram og tilbake. Det er ingenting som irriterer meg mer på bussen enn ubehagelig kjøring! Ingen grunn til å bråbremse pga køen, du så den jo FØR du var 10 m unna liksom! :-)

Ja, dne kjøringen enkelte av dem presterer er under pari!! Det skulle vært et obligatorisk ledd i opplæringen av dem der bussjåførene, sultne og slitne etter en lang dag på jobb, må ha ståplass på bussen mens sola steiker og sjåføren bråbremser, brågasser, bråsvinger etc!!

Og det skulle ha vært årlige oppfriskninger av hvordan dette føles!!

Skrevet

Kjøringen irriterer jeg meg også over. Det er ikke så lenge siden jeg hørte om en som måtte på legevakta etter en busstur her i byen.

Gjest derfor.
Skrevet

Fordi: Hvem vil pule en svett bussjåfør med ølvom og hentesveis?

Skrevet

Som regel er buss-sjåførende veldig hyggelige og blide, men selvfølgelig kan de ha dårlige dager også.

Kanskje de er lei av sure passasjerer, som f.eks. skoleelever som i tillegg ødelegger buss-setene!

Lanskje de er stresset, for de får stadig dårligere tid på rutene; ¨å de er nesten nødt til å overskride fartsgrensene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...