Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er plaget av tvangstanker, som for eksempel, om det er mulig og ha opplevd misbruk i barndommen/ ungdom og ikke huske noe? Jeg er også hele tiden engstelig for at noen skall misbruke min datter på 1år på noen måte. Jeg male bilder i hode om alle mulige psyke ting som kan skje min datter. Jeg går ikke rundt og tenker på disse tingene hele tiden men ganske ofte. Er det normalt og gå rundt og bekymre seg sånn og ha sånne psyke tanker. Føler att jeg krisemaksimerer hele tiden, er det ikke det ene så er det det andre. Jeg er alldrig ordentlig fornøyd. Føler jeg teroriserer meg selv med psyke tanker. Alt dette er inni meg. utenpå er jeg stortsett i godt humør og en omjengelig godt likt person. Min datter er den blideste og greieste jenten i hele verden og har verdens beste far, og mor tror jeg og. Jeg lurer på om jeg har arvet det av min mor. Men hvet ikke helt hvordan jeg skall komme ut av den negative tankegangen. Om noe hadde skjedd meg i barndommen, så er det kansje bedre og la det ligge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287203-unormale-tanker/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Tenker jeg

Det er jo som du sier bare tvangstanker. Klart det er plagsomt, men om du innser for deg selv at dette kun er tanker og ikke noe som vil skje i virkeligheten, vil nok også tankene etterhvert avta. Det at du stadig tenker på om du kan ha blitt misbrukt i barndommen kan også være en form for tvangstenking. Er dette allikevel noe som virkelig har skjedd er det også en naturlig forklaring på hvorfor du sliter med denne type tvangstanker. Det er uansett helt normalt med en eller annen form for tvangstenking. De fleste har dem i en viss grad og det er egentlig ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287203-unormale-tanker/#findComment-2315647
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...